موجودات فضایی پیشرفته با این روش ساده می‌توانند ما را پیدا کنند اما شاید نمی‌خواهند!

موجوداتی از ماورای فضا

موجوداتی از ماورای فضا

دانشمندان برای یافتن حیات بیگانه تلاش زیادی می‌کنند؛ اما موجودات فضایی پیشرفته می‌توانند از یک روش ساده برای پیدا کردن ما استفاده کنند!

برخی از دانشمندان، عمر خود را وقف یافتن حیات بیگانه کردند؛ اما تلاش‌های آنها بی‌فایده بود. اکنون تحقیقات جدید نشان می‌دهد که موجودات فضایی پیشرفته می‌توانند با استفاده از یک روش ساده، انسان‌ها و کره زمین را پیدا کنند.

دانشمندان ماموریت‌های متعددی برای پیدا کردن موجودات فضایی انجام داده‌اند و از روش‌های زیادی استفاده کرده‌اند. آنها از ماهواره‌های عظیم کمک گرفتند و حتی پیام‌های رادیویی به کیهان فرستادند؛ اما همه این تلاش‌ها بی‌نتیجه بود.

اکنون زمان آن رسیده‌ است که این وضعیت را جور دیگری تفسیر کنیم! چرا موجودات فضایی پیشرفته، کره زمین را پیدا نمی‌کنند؟

گروه ستاره‌شناسان از کشور‌های ژاپن، تایلند، بریتانیا و فرانسه به بررسی روش‌های متعددی پرداختند که بیگانگان می‌توانند برای پیدا کردن ما از آنها استفاده کنند و فرایندی به نام میکرولنزینگ (microlensing) توجه آنها را جلب کرد.

شفق قطبی

میکرولنزینگ در تئوری به روشی اشاره می‌کند که تمدن‌های پیشرفته از طریق آن در مقیاس کهکشانی قادر به تشخیص زمین خواهند بود. در فرایند میکرولنزینگ برای شناسایی سیارات و ستاره‌های دور از میکروسکوپ‌های قدرتمند استفاده می‌شود.

مطالعات میکرولنزینگ زمانی مطرح می‌شوند که یک ستاره به هر دلیلی می‌درخشد و به همین دلیل جو آن مانند یک عدسی عمل می‌کند؛ درنتیجه افراد قادر به مشاهده آن خواهند بود. تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا هم دقیقا از یک فرایند مشابه استفاده می‌کند.

بر اساس مطالعه‌ای که در ماهنامه انجمن نجوم سلطنتی منتشر شد، بسته به نوع قرارگیری ستاره‌ها، زمین در طول زمان خاصی به روشنی خواهد درخشید و هر تمدن بیگانه در صورت بررسی کهشان راه شیری، قادر به تشخیص کره زمین خواهد بود.

اما همه این تئوری‌ها در صورتی ممکن خواهد بود که موجودات فضایی، پیشرفته باشند و فناوری آنها به سطح انسان‌ها رسیده باشد.

به نظر شما آیا ممکن است موجودات فضایی پیشرفته بتوانند از این روش ساده‌ برای پیدا کردن ما استفاده کنند؛ اما تمایلی به این کار نداشته باشند؟

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. sara786 گفت:

    انها زمین و انسان هارو خیلی وقته میشناسن ، درواقع اونها ساکن زمین بودن وهستند و ما موجود غریبه زمین هستیم . چراکه هنوز درمورد جسم و ساختارش و …. تحقیق میکنیم . هنوز حیونارو تشریح زنده میکنیم ودخل وتصرف وتجاوزو تصاحب میکنیم . طبیعت و تبدیل به برج و زندگی مدرن کردیم ، ماهماهنگی بارطبیعت و موجودات اون نداریم ما زمستون وتابستون لباسهای مخصوص میپوشیم وغذارو میپزیم وروی دوپا راه میریم و بچمونو از کودکی با محیط و اطراف اشنا میکنیم و ماهها راه رفتن و سخن گفتن و یادش میدیم و… زلزله وسیل وحوادث طبیعی و ما باید دستگاه برای اگاه شدنمون بسازیم اما همه حیونا وپرنده وچرنده و… اتومات میفهمن و…… زمان تولد بیش از ۱۲ واکسن میزنیم و …. ما هنوز داریم زمین و کشف میکنیم .،. اینها برای اثبات کافی هست ما متعلق به زمین نیستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *