موجودات فضایی که قرن هاست بر روی زمین زندگی می کنند

به تازگی نتایج یک پژوهش علمی نشان می دهد که اختاپوس ها ممکن است موجودات فضایی باشند! طی این پژوهش، ژنوم های موجود در DNAA اختاپوس ها به دقت مورد بررسی قرار گرفته اند و نتیجه ی حاصل از این بررسی نشان از ترکیب بسیار پیچیده ی ساختار این ژنوم ها دارد.

نقش و نگار اختاپوس روی یک کوزه سفالی دوران قبل از تمدن

نقش و نگار اختاپوس روی یک کوزه سفالی دوران قبل از تمدن

یکی از جنبه های مهم این پیچیدگی به ساختار پروتئینی این ژن ها مربوط می شود که از معماری بسیار عجیبی بهره می برد. در واقع در ترکیبات مربوط به دی ان ای این جانور آبزی، بیش از ۳۳ هزار ژن پروتئینی یافت شده که این تعداد بسیار بیشتار از ژن های پروتئینی موجود در ساختار ژنتیکی دی ان ای انسان ها به نظر می رسد. در این میان یکی از پژوهش گران ارشد دانشگاه شیکاگو یعنی دکتر کلیفتون رگزدیل معتقد است که اختاپوس ها نه تنها هیچ شباهتی به انسان ها ندارند بلکه ساختار ترکیبی بدن آن ها به هیچ یک از دیگر جانوران روی زمین و حتی نرم تنان نیز شبیه نیست. در این میان جانور شناس بریتانیایی یعنی آقای مارتین ولز حتی پا را فراتر از این نهاده و مدعی شده که نتایج این پژوهش مشترک به ما نشان می دهد که ما اکنون در حال بررسی ساختار ژنتیکی نخستین موجود فضایی هستیم! در واقع بررسی ساختار شیمیایی ژنوم اختاپوس ها نشان از ۲٫۷ میلیارد بنیان دو گانه ی مشابه دارند که به صورت زنجیره ای متوالی مدام تکرار می شوند. همچنین بر اساس پژوهش های پیش تر انجام شده بر روی گونه ی اختاپوس ها، این موجودات هشت پا بیش از ۲۷۰ میلیون سال است که بر روی کره ی زمین سکونت دارند و این در حالی است که پژوهش های مبتنی بر نظریه ی فرگشت نشان از این دارند که ما انسان ها در آن زمان موجوداتی آبزی و شبیه به ماهی بودیم! حتی ویژگی هایی نظیر ساختار دوربین مانند چشم این جانور که قابلیت متقارن کردن نور را دارد، در کنار ویژگی های دیگری نظیر وجود پاهای چسبنده، سرعت بسیار زیاد در هنگام حرکت و زدن استارت های جمبو جت مانند برای حمله، توانایی جایگزین کردن عضو قطع شده (که البته در موجوداتی مانند مارمولک و ستاره ی دریایی نیز مشاهده می شود)، قابلیت استتار بالا از طریق تغییر رنگ بدن، توانایی حل مشکلات و سازگاری با محیط،و همچنین وجود سه قلب مجزا و مغزی بسیار بزرگ در بدن این جانور، همگی جزو خصوصیاتی محسوب می شوند که اختاپوس ها را از دیگر جانوران ساکن بر کره ی زمین متمایز می سازد.

اختاپوس

اختاپوس

در واقع اختاپوس ها به علت داشتن این مغز بزرگ (که تقریباً تمام فضای سر این جانور را اشغال می کند) موجودات بسیار باهوشی محسوب می شوند و شخصاً چندی پیش طی تماشای یک مستند علمی با گونه ای از اختاپوس ها آشنا شدم که قادر به تقلید حرکات تمامی ماهی ها و سایر آبزیانی که با آن ها روبرو می شد بود! (و از حق نگذریم چه خوب و بی نقص حرکات آن ها را تقلید می کرد!)

 آیا چیز هایی که در برابر خود می بینیم واقعاً همان هایی هستند که می بینیم؟ آیا هیچ با خود فکر کرده ایم که ممکن است موجوداتی که روزانه آن ها را در برابر خود می بینیم (مثلاً پشه، مگس یا سوسک) در حقیقت نه حیواناتی زمینی که موجوداتی فضایی باشند؟!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *