مومیایی سه انگشتی انسان نما

آیا ممکن است که مومیایی سه انگشتی انسان نمای پیدا شده در پرو ماجرای منشاء انسان را تغییردهد ؟
یک بدن مومیایی شده جالب توجه در نازکای پرو پیدا شده . در حالی این مومیایی مورد توجه قرارگرفته که این یافته خاص ممکن است ماجرای منشاء انسان را تغییر دهد . آیا این بدن مومیایی چمباتمه زده با جمجمه کشیده که در هر دستش فقط سه انگشت دارد در عین عجیب وغریب بودن واقعی است ؟ و اگر چنین است درباره تاریخ بشریت چه می تواند به ما بگوید ؟
دانشمندان روشنفکری که تخصصشان منشاء انسان است در برابر یافته شگفت انگیزی قرار گرفته اند که یا باید آن را واقعی معرفی کنند یا بگویند جعلی است . در این شرایط کنجکاوی در عین بد بینی مهم است .


موارد جعلی متعددی بوده اند که در تاریخ باستان شناسی بعنوان واقعی مطرح شده اند . اما موارد بسیاری هم بوده اند که چون با جریان مقتدر علمی جور درنمی آمده اند بی اعتبار اعلام شده اند . همانطور که با کشف اخیر بقایای ۳۰۰۰۰۰ ساله یک انسان درمراکش مشخص شد که تاریخ بشریت همیشه در حال تغییر و تحول است . ما باید درباره اکتشافات جدید زود نتیجه گیری نکنیم و پرونده را نبندیم حتی اگراین یافته ها در ابتدا باور نکردنی به نظر برسند .
جیمی موسان ، روزنامه نگار پژوهشگر از مکزیک کسی است که این یافته را به فیلمسازان موسسه گایا معرفی کرده . آنها به تیمی از پژوهشگران و دانشمندان ملحق شدند تا درست بیرون محوطه نازکا درباره ماجرای بدن مومیایی شده تحقیق کنند .
ویدیویی که به نتایج حاصل ازتجزیه و تحلیل در مورد این یافته پرداخته نشان می دهد که این بدن احتمالاً منحصر به فردترین فسیلی است که تاکنون شناخته شده . از جمله دانشمندانی که تا این زمان این یافته را بررسی کرده اند عبارتند از دکتر کنستانتین کورتوکف استاد دانشگاه سنت پترزبورگ ، دکتر خوزه زالس بنیتس متخصص پزکشی قانونی در دانشکده پزشکی مکزیک و ناتالیا زالوزناجا رئیس تجزیه وتحلیل تصویری موسسه پزشکی MIBS که در آزمایشهای اولیه هم شرکت داشته .
قد این یافته ۱۶۸ سانتی متر است و اندامش شبیه به انسان . این یافته سه انگشت بلند در هر دست دارد و جمجمه اش کشیده است و گوشی هم ندارد و بینی کوچکی دارد با سوراخهایی ریز . دکتر کورتوکوف در ویدئو می گوید که این ویژگیها ، ویژگیهای بدریختی محسوب نمی شوند اما این یافته باوجود انسان نمایی اش موجود دیگری است .


این تنها نمونه از یک جمجمه کشیده پیدا شده در پرو نیست . جمجمه هایی که در پاراکاس پیدا شده اند بیشترین حجم جمجمه های کشیده ای هستند که در جهان پیدا شده اند . قبرستانی را درپاراکاس پرو پیدا کرده اند که بیش از ۳۰۰ جمجمه کشیده در آن پیدا شده .
قدمت بعضی ازاین جمجمه ها به سه هزار سال قبل بر می گردد . منشاء این جمجمه ها وشکل آنها تا مدتها مورد بحث و بررسی قرارگرفته . آزمایش دی ان ای نشان می دهد که جمجمه های کشیده منشاء شان اروپا و شرق میانه در آسیا است .
از دیگر ویژگیهای عجیب وغریب این جمجمه های دراز تفاوت محل سوراخ پس سری آنها است . ( سوراخ پس سری به حفره ای بزرگ در استخوان پس سری جمجمه انسان گفته می شود جایی که از آنجا طناب نخاعی به جمجمه متصل شده ) که نسبت به شکل نرمال جمجمه های انسان فرق دارد و بزرگ تر و سنگین تر است .
بدن مومیایی که درنازکا پیدا شده با پودر سفیدی پوشانده شده که ظاهراً برای خشک کردن پوست و حفظ بقای آن استفاده شده . استفاده از این پودر باعث شده که پوست خاکستری به نظر برسد . اندام های داخلی دست نخورده باقیمانده اند .
آزمایش کربن قدمتش را بین ۲۴۵ تا ۴۱۰ میلادی نشان می دهد . تعیین توالی دی ان ای اش هنوز ادامه دارد وآخرین نتایج نشان می دهد که او مونث است ونامش را ماریا گذاشته اند . ملیسا تیتل مدیر اورجینال کانتنت گایا در ویدیویی می گوید که تجزیه وتحلیل نتایج کت اسکن در جریان است .
ام کی جسی متخصص رادیولوژی اسکلت – عضله دانشگاه بیمارستانی کلورادو به گایا گفته که : ” بعید به نظر می رسد که کسی جمجمه و دستهای این یافته را عملاً دستکاری کرده باشد تا ظاهرش منحصر به فرد به نظر برسد ” .
مدیر ارشد برنامه ساز گایا جی ویدنر می گوید که سنگ نگاره های نزدیک جایی که مومیایی پیدا شده تصاویری ازانسان نماهای سه انگشتی را نشان می دهند . علاوه براین دکترکورتوف اشاره کرده که نمونه مثالهای زیادی از مردان سه انگشتی در پیکرنگاره های آمریکای جنوبی وجود دارد .

آیا این تصاویر بر اساس واقعیت کشیده شده اند یا فقط تصاویر هنری هستند ؟

اگر این یافته واقعی است آن را باید یک گونه فراموش شده از نژاد انسان به حساب آورد؟ آیا این مدرکی است که وجود گونه های غیرانسانی را ثابت می کند ؟ اگر صحت آن اثبات شود این کشف برای مطالعه منشاء انسان و گذشته باستانی چه معنی دارد ؟

آلیسا مک درموت

یادداشت مترجم :

شاید مومیایی چمباتمه زده باعث تعجب خوانند گان شده باشد اما جالب است که مردم آیمار در دوران باستان مردگان خود را اینگونه مومیایی می کرده اند با این تفاوت که این مومیایی ها سه انگشتی نبوده اند .
مردم آیمارا (زبان آیمارا: aymara) مردم بومی در مناطق آند و آلتیپلانو در در نزدیکی دریاچه تیتیکاکا از جنوب آمریکا می‌باشند. جمعیت آنان در حدود ۲ میلیون است که در کشورهای بولیوی، پرو و شیلی زندگی می‌کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *