ناسا به جمع شکارچیان UFO می‌پیوندد

فضاپیمای پارکر ناسا

سال‌هاست که بشقاب پرنده ها یا همان اشیاء ناشناس پرنده به عنوان یک معما باقی مانده‌اند. حالا امیدواریم که با پیوستن ناسا به شکارچیان UFO، این مسئله حل شود.

ناسا به صورت رسمی اعلام کرد که می‌خواهد تیمی را مامور بررسی دقیق بشقاب پرنده ها کند و بدین ترتیب به جمع شکارچیان UFO بپیوندد. کارشناسان ناسا قصد دارند در یک پروسه نه ماهه تمامی گزارشات پیشین را با نگاهی علمی ارزیابی کنند.

تیم ناسا متشکل از کارشناسان مختلف در حوزه‌های هوانوردی، علوم تجربی و تحلیل داده خواهد بود تا بتوانند به بهترین روش برای جمع‌آوری و ارزیابی اطلاعات درباره بشقاب پرنده ها دست یابند.

 

اگرچه برای اشاره به گزارش‌های مرتبط با پدیده‌های هوایی ناشناخته (UAP)‌ از واژه یوفو یا بشقاب پرنده استفاده می‌شود؛ اما در کنفرانس خبری ناسا نه تنها هیچ اشاره‌ای به این واژه نشد، بلکه کارشناسان این سازمان تاکید کردند هیچ مدرکی دال بر فرازمینی بودن این پدیده‌ها وجود ندارد.

Thomas Zurbuchen، سرپرست اداره ماموریت‌های علمی ناسا در توییتی اعلام کرد که ناسا همچون دیگر شکارچیان UFO نخواهد بود و قرار است تمرکز آنها روی جمع‌آوری و شناسایی پدیده‌های هوایی ناشناخته و استفاده از روش‌های علمی برای تایید منشاء آنها باشد. در نهایت هدف ناسا بهبود درک انسان از ناشناخته‌ها است.

 

البته توجه داشته باشید که انگیزه ناسا برای شکل‌ دادن چنین تیمی با شکارچیان UFO فرق دارد و جستجو برای یافتن موجودات بیگانه نیست. آنها می‌خواهند به خاطر امنیت ملی و ایمنی هوایی آمریکا به دنیای پدیده‌های هوایی ناشناخته قدم بگذارند. در واقع ناسا حتی یک برنامه اخترزیست‌شناسی فعال دارد که هدف آن یافتن نشانه‌ای از فعالیت‌های بیولوژیک در حتی دورترین نقاط گیتی است.

عدم انتشار نتایج پژوهش ناسا تا چندین ماه

ناسا در سال ۲۰۲۱ نگرانی‌های خود در مورد برخورد احساسی با کشف حیات بیگانه را ابراز کرد. این سازمان در تلاش برای شکل‌ دادن ساختاری به نام اطیمنان از کشف حیات است. در واقع آنها می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که وقتی اولین علائم زیستی فرازمینی در رادار انسان‌ها ظاهر شدند، کسی به اشتباه از آنها به عنوان شواهد قطعی موجوات فضایی نام نبرد. ناسا امیدوار است که افراد رویکردی منطقی در این رابطه داشته باشند و با دید علمی و انتقادی پیش بروند.

 

از آن طرف پنتاگون نیز برنامه اختصاصی خود را برای شناسایی و ارزیابی پدیده‌های هوایی ناشناخته دارد که کارگروه ویژه پدیده‌های هوایی ناشناخته نام گرفته است. این برنامه تحت نظر وزارت دفاع آمریکا قرار دارد؛ اما ناسا در آن شرکت ندارد.

به گفته David Spergel، مدیر پیشین دپارتمان اخترفیزیک دانشگاه پرینستون، ناسا در ابتدا تمرکز خود را روی جمع‌آوری گزارش‌های دولتی، شهروندان، مراکز غیر انتفاعی و سازمان‌ها خواهد گذاشت و در قدم بعد به تحلیل آنها می‌پردازد. مهم‌تر از همه اینکه ناسا قول داده کل گزارش را به صورت عمومی منتشر کرده و در آن شفافیت و اصول اخلاقی علمی را رعایت کند.

بدین ترتیب ناسا در مسیری کاملا متفاوت با شکارچیان UFO گام برمی‌دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *