ناهنجاری دریای بالتیک

“ما در مورد فضا بیشتر از اعماق اقیانوس ها میدانیم” این حرف تا حدود زیادی درست است چراکه واقعیت این است شرایط زندگی در فضا راحت تر از نفوذ به اعماق اب است، امروزه پس از کاوش های جدید نکات خاص و بسیار عجیبی از جانوران دریایی گرفته تا اجسام عجیب در اعماق اقیانوس ها به دست می اید، یکی از عجیب ترین پدیده های طبیعی و یا غیرطبیعی به ناهنجاری دریای بالتیک معروف است…

این ناهنجاری عجیب یکی از جدیدترین هاست! در سال ۲۰۱۱ و در دریای بالتیک دو غواص حرفه ای(پیتر لیندبرگ-دنیس ازبرگ) در حال غواصی بودند(این دونفر زیست شناس دریایی هستند) که به ناگاه در عمق ۹۰ متری دریا به جسم بسیار عجیبی برخوردند.

ازبرگ میگوید:در ابتدا و از دور مانند یک تکه سنگ به نظر میامد ولی همین که نزدیک تر شدیم متوجه شکل عجیب و غیرطبیعی ان شدیم، اب ان قسمت از دریا بسیار گل الود است به خاطر همین به خوبی چیزی مشخص نبود اما با نزدیک تر شدن متوجه نکات عجیب تری شدیم،تا اینکه در نهایت به علت کمبود اکسیژن برگشتیم.

بار دیگر این تیم به همراه تیم معروف و اکتشافی اقیانوس ایکس همراه شدند و به بررسی پرداختند، این جسم دایره مانند در عمق ۹۰ متری قرار دارد و ۶۲ متر قطر دارد،دقیقا در پشت سر ان نیز و بر روی کف دریا محلی بسیار طولانی وجود دارد که مانند باند فرودگاه یا کشیده شدن این جسم روی کف دریاست در فاصله ی ۳۲۰ متری از این جسم نیز جسم کوچکتری قراردارد که به وض,ح دارای شکلی ایرودینامیک و غیرطبیعی است.

جسم بزرگ دایره ای شکل درواقع از سنگ ساخته شده است و بررسی نمونه های بدست امده بسیار پربحث بوده است،چراکه بعضی از شیمیدانان امکان تشکیل طبیعی انرا ناممکن و بعضی ممکن میدانند اما جسم کوچکتر دوم به شکلی مرموز مورد هیچ بررسی قرار نگرفته و هیچ بحثی از ان نیز درمیان نیست به طوری که حتی تصاویر جدیدی از ان منتشر نشده است.

درمورد ماهیت این اجسام بحث های بسیاری در میان است، بسیاری انرا نمونه ی سری زیردریایی المان نازی در زمان اشغال دریای بالتیک میدانند، چراکه به گفته ی یکی از غواصان انها نمونه ای از صلیب شکسته را به دست اورده بودند، بعضی انرا تنها شکلی اتفاقی به علت دریای همیشه طوفانی منطقه و بعضی انرا یک یوفوی سقوط کرده در اب میدانند، اما با تمام این حرفها و به علت عمق زیاد و دریای گل الود امکان کاوش برای مردم عادی فراهم نیست و باید منتظر جواب های بیشتر از طرف موسسه ی اقیانوس ایکس بود.

نکته ی جالب این است که در صورت داشتن مختصات دقیق این جسم در دریا میتوان انرا در google earth نیز مشاهده کرد، همچنین یک کشتی تحقیقاتی توسط امواج دریایی وجود این جسم را صددرصد تایید کرده است.

پیتر لیندبرگ میگوید:وقتی به دقت به این جسم نگاه میکردنم بیشتر به نظرم مانند ستون یک کاخ بسیار بزرگ بود که در اعماق اب قرار داشته است شاید اگر کف دریا را کاووش کنیم یک شهر پیدا کینم!
اما بسیاری از افراد معروف خصوصا تعدادی از دانشمندان ناسا و موسسه ی فضایی اروپا به طور کلی منکر وجود چنین چیزی در دریا شده و انرا اشتباه راداری و شناسایی بیان کرده اند،جالب اینجاست که پس از اعزام این نیروها به منطقه دیگر هیچ گروهی حق کاوش را ندارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *