ناپدید شدن ناگهانی آتسومی یوشیکوبو

ناپدید شدن های ناگهانی و بی دلیل یکی از عجیب ترین و جالب ترین موارد از پرونده های پلیس به شمار میرود، بر اساس گزارش اف بی آی در سال ۲۰۱۱ تنها ۵% از تمام پرونده هایی که ناپدید شدن در انها اتفاق افتاده است حل نشده باقی میمانند و در نهایت شخص مورد نظر زنده و یا مرده پیدا خواهد شد یکی از آخرین این پرونده ها در دنیا در مورد زنی ژاپنی است که در تا ریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۱۴ در یکی از شمالی ترین نقاط کانادا ناپدید شد و تا به امروز با وجود تلاش های بسیار هیچ اثری از او یافت نشده است.

در ۲۲ اکتبر ۲۰۱۴ زنی در حوالی شهری در کانادا گزارشی مبنی بر مشاهده ی گردشگری ژاپنی داد که چند روز بعد همان زن ژاپنی به عنوان گم شده گزارش شد، آتسومی یوشیکوبو زنی ۴۵ ساله و ژاپنی بود که برای تفریح به یک از شمالی ترین نقاط کانادا جایی که مرکز اصلی گردشگران برای دیدن شفق قطبی است رفته بود، اخرین فردی که یوشیکوبو را زنده دیده همان زن کانادایی بود و از ان تاریخ تا همین لحظه دیگر هیچ گزارشی مبنی بر مشاهده ی یوشیکوبو گرفته نشده است.

اولین گزارش رسمی مبنی بر گم شدن یوشیکوبو را رئیس هتل محل اقامتش داد که علت ان نیز مراجعه نکردن یوشیکوبو ۵ روز پس از اتمام مدت اقامتش در هتل بود، بررسی های پلیس نشان میداد که ساک وسائل او کاملا مرتب بوده و هنوز بلیطی را برای بازگشت به ژاپن نخریده بود، دوربین های هتل اخرین لحظات او را قبل از خروج از هتل برای اخرین بار ضبط کرده اند که در ان یوشیکوبو مقداری شکلات میخرد و خندان از هتل خارج میشود.

این پرونده روزنامه نگاران و مطبوعات را از کانادا و ژاپن به خود جلب کرد که علت اصلی ان نیز این نکته است که تعداد گردشگرانی که به این شهر رفته و شفق را تماشا میکنند بسیار زیاد است، پلیس این احتمال را مطرح که شاید او در جنگل ها و مراتع بسیار وسیع اطراف شهر گم شده است و از همین رو سه تیم جستجو و دو هلیکوپتر برای یافتن او اعزام شدند.

در نهایت پس از یک هفته و با همکاری پلیس ژاپن اعلام شد که آتسومی یوشیکوبو به احتمال زیاد خودکشی کرده است و جستجوها ادامه نخواهد یافت اما خانواده ی یوشیکوبو تا همین امروز نیز به این حکم اعتراض دارند و او را شخصی بسیار شاد و به دور از این گونه مسائل میدانند.

ده ماه بعد یک شکارچی مقداری از وسائل او را در اعماق جنگل های شمالی کانادا پیدا کرد که پس از بررسی ها مشخص شد به یوشبکوبو تعلق دارند.

دوربین های موجود در شهر و هتل در طول ۴ روز حضور یوشیکوبو در این شهر ۹ مرتبه تصویر او را ضبط کرده بودند که در تمام انها او لباسی صورتی و کفشی سفید داشته است، در فاصله ی اخرین مرتبه ی مشاهده ی او در دوربین هتل و این تصاویر یک روز یعنی ۲۱ اکتبر قرار دارد که اعمال یوشیکوبو در این روز مشخص نیست چراکه تصاویر او در هیچ دوربینی ضبط نشده است.

بیش از ۱۵۰ نفر برای کمک به جستجو از ژاپن امدند و این خبر تقریبا به خبری بسیار مهم تبدیل شد و افرادی از کانادا نیز برای کمک اعزام شدند و تیم بسیار بزرگی از جستجو تشکیل شد که نزدیک به یک هفته تمام منطقه را گشتند و در نهایت چیزی نیافتند.

پلیس محلی شهر در گزارشی که ۱٫۵ ماه پیش منتشر شد اعلام کرد که جستجو همچنان ادامه دارد و منظور ما از اتمام این است که گشتن یک منطقه به پایان رسیده است و نه اینکه ما تسلیم شده ایم.

جسیکا ریهل آخرین کسی که یوشیکوبو را زنده دید نیز در گزارش خود نوشته است: وقتی او را تنها و پیاده  در ان نقطه دیدم حس کردم که باید او را سوار کنم اما مسیر ما مخالف هم و بود و هم اینکه ساعت تازه ۱۱ صبح بود و هوا هم خیلی سرد نبود و به نظرم رسید که او مشکلی نخواهد داشت.

روانشناسان و تعدادی از خبرنگاران علت این ناپدید شدن را خودکشی او در طبیعت عنوان کرده اند اما بسیاری نیز با این عقیده مخالفند، برای مثال رئیس پلیس محلی علت را حمله ی گرگ یا خرس میداند، هرچند جالب ترین نکته در مورد جنگل های این نقطه از کانادا گزارشاتی است که در ان به یِتی اشاره شده است!

آتسومی یوشیکوبو همچنان به عنوان گم شده گزارش میشود و تا این لحظه هیچ مدرکی دال بر مرده و یا زنده بودن او یافت نشده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *