نحوه بازیافت ظروف دارو

دارو

اگر به صورت روزانه از دارو استفاده می‌کنید، بنابراین ظروف پلاستیکی داروهایی که برای شما تجویز شده‌اند، به سرعت روی هم انباشته می‌شوند.

بسته به محل زندگی و نحوه برنامه‌ریزی جامعه شما راه‌های مختلفی برای بازیافت پلی‌پروپیلن، برای بازیافت ظروف حاوی قرص یا هر نوع ظرف پلاستیکی دیگری وجود دارد.

بازیافت سنتی

به زیر ظرف دارویی خود نگاه بیاندازید. زیر بیشتر ظروف نارنجی، کد بازیافت شماره پنج درج شده است. این بدان معناست که این ظروف از پلی‌پروپیلن ساخته شده‌اند.

درب‌های پیچی بطری‌ها که به سختی باز می‌شوند، نی‌های مخصوص نوشیدن و بعضی از ظروف غذاخوری از همین ماده ساخته شده‌اند. اگر سازمانبازیافت شهری در منطقه شما، پلاستیک‌های دارای کد بازیافت شماره‌ی پنج را که قبول می‌کند، بنابراین بسیار خوش‌شانس هستید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ظروف دارویی مصرف شده را همراه سایر مواد قابل بازیافت داخل کیسه زباله مخصوص بیاندازید.

مراجعه به مراکز بازیافت

متأسفانه، بسیاری از سازمان‌های بازیافت شهری تنها پلاستیک‌های دارای کد بازیافت یک و دو یا در حقیقت پلاستیک‌های ساخته شده از پلی‌اتیلن تری فتالات و پلی‌اتیلن فشرده را برای بازیافت قبول می‌کنند.

در چنین مواقعی، شما می‌توانید مرکز بازیافت نزدیک به محل سکونت خود را که بازیافت پلاستیک‌های ساخته شده از پلی‌پروپیلن را قبول می‌کند، پیدا کرده و زباله‌های قابل بازیافت خود را وقتی یک سطل را پر کردند و به آن‌جا تحویل دهید. مسلما سازمان بازیافت منطقه شما دارای وب‌سایت بوده و لیست مراکز بازیافت خود را در آن درج کرده است. ممکن است داروخانه محل زندگی شما نیز بطری‌های دارویی پلاستیکی ساخته شده از پلی‌پروپیلن را جهت استفاده مجدد یا بازیافت قبول نماید.

استفاده مجدد یا حداقلی از بطری‌های پلاستیکی حاوی دارو

این سه اصل را همواره به یاد داشته باشید، استفاده مجدد، صرفه جویی و بازیافت. شما می‌توانید از ظروف پلاستیکی داروهای خود، بعد از تمام شدن دارو به‌عنوان یک ظرف کوچک برای نگه‌داشتن مواد مختلف استفاده کنید. هم‌چنین می‌توانید دست به ابتکار زده و از آن کاردستی درست نمایید هنگام مراجعه به داروخانه، ظرف قرص خود را همراه داشته باشید و از متصدی آن بخواهید که قرص‌ها را در آن بریزد. دلیلی ندارد که به بطری‌های دارویی نارنجی به عنوان یک زباله که نیازمند بازیافت است، نگاه کنیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *