نخستین تراشه‌های ۶ هسته‌ای لپ‌ تاپ اینتل به‌زودی عرضه خواهد شد

 

نقشه‌ی راه جدیدی از اینتل فاش شده است که نشان می‌دهد این شرکت به‌زودی نخستین پردازنده‌های ۶ هسته‌ای سری H در کلاس لپ‌تاپ را معرفی خواهد کرد.

اخیرا گزارش شده است که اینتل قصد عرضه‌ی تراشه‌هایی مخصوص لپ‌تاپ با حداکثر ۶ هسته و ۱۲ ترد دارد. در ماه دسامبر، اطلاعات مختصری از پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای Core i7-8720HK با توان ۴۵ وات فاش شد و در هفته‌ای که گذشت نیز جزئیات دیگری درباره‌ی پردازنده‌ی قدرتمندتر Core i7-8750HK منتشر شد.

اکنون تصویری از نقشه‌ی راه اینتل افشا شده که نشان می‌دهد این شرکت درصدد عرضه‌ی تراشه‌ی ۶ هسته‌ای دیگری مخصوص لپ‌تاپ‌ها است.

وب‌سایت آلمانی کامپیوتربیس مجموعه‌ی تصاویری منتشر کرده که نشان‌دهنده‌ی نقشه‌ی راه اینتل در ماه ژانویه است. در این نقشه، به نام دو پردازنده‌ی پیشین کلاس لپ‌تاپ که هنوز معرفی نشده‌اند، اشاره شده است. نام و مشخصات این پردازنده‌ها به شرح زیر است:

  • اینتل Core i7-8550H:  فرکانس پایه ۲.۶ گیگاهرتز/ حداکثر ۴.۳ گیگاهرتز، ۶ هسته/ ۱۲ ترد، ۹ مگابایت کش.
  • اینتل Core i5-8400H: فرکانس پایه ۲.۵ گیگاهرتز/ حداکثر ۴.۲ گیگاهرتز، ۴ هسته/ ۸ ترد، ۸ مگابایت کش.

Intel Roadmap

هردوی این تراشه‌ها ظاهرا با توان ۳۵ یا ۴۵ وات فعالیت می‌کنند. آن‌ها همچنین مجهز به گرافیک مجتمع اینتل UHD 630 هستند و از حافظه‌ی رم DDR4-2666 یا LPDDR3-2133 پشتیبانی می‌کنند.

پردازنده‌های سری H اینتل معمولا برای به‌کارگیری در لپ‌تاپ‌های با عملکرد بالا که در مقایسه با مدل‌های باریک و سبک مجهز به پردازنده‌های ۱۵ واتی سری U قادر به ارائه‌ی قدرت پردازش بیشتری هستند، طراحی می‌شوند. با این حال، با وجود آنکه چند ماهی از عرضه‌ی پردازنده‌های نسل هشت سری U می‌گذرد؛ اما تا به امروز خبری از پردازنده‌های سری H این نسل نبوده است؛ در نتیجه احتمال رونمایی از آن‌ها در آینده‌ای نزدیک می‌رود.

از نظر تئوری، تراشه‌های جدید کبی‌لیک G که اینتل ماه گذشته آن‌ها را معرفی کرد، شامل یک CPU سری H و یک واحد پردازش گرافیکی AMD می‌شوند؛ اما از آنجایی که امکان سفارش این CPU-ها در پکیچی مجزا وجود ندارد؛ نمی‌توان آن‌ها را به عنوان CPU-های مستقل سری H در نظر گرفت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *