نسل جدید ری‌کپچای گوگل به صورت نامرئی عمل می‌کند!

 

همهٔ ما با reCAPTCHA که توسط گوگل ارائه شده بود و به جای سوالات وقت‌گیر و وارد کردن اعداد و ارقام و نوشتن متون بی‌معنی و کج و کوله تنها از ما می‌خواست که یک عدد مربع را تیک بزنیم آشناییم و بارها با آن روبرو شده‌ایم. یکی از مشکلات این سرویس این بود که در برخی موارد مخصوصا مواقعی که کاربران از پراکـسی استفاده می‌کردند احساس می‌کرد که مورد مشکوکی رخ داده و بنابراین دوباره همان آش و همان کاسه و باز هم مجبور می‌شدیم که تعدادی در و پنجره و تابلوی سر در مغازه و درخت و گاو و گوسفند و آبزی و پستاندار و… را انتخاب کنیم تا ثابت کنیم که انسان هستیم! البته رضایت هم نمی‌داد و باید گاهی این کار را چند بار تکرار می‌کردیم.

حالا همان مشکل هم توسط گوگل حل شده است و از این به بعد ری‌کپچا به طور کلی نامرئی شده است! بله گوگل می‌گوید که از «یادگیری ماشین و آنالیز ریسک پیشرفته» بهره می‌برد تا تشخیص دهد که شخص بازدید کننده واقعا «شخص» است یا مثلا ربات. اگر صلاحیت شما تایید شود، دیگر نیاز به هیچ کاری نیست. در واقع شما هیچ فیلد و فرم و مربع و دایره‌ای نمی‌بینید و کارتان را که البته تحقیق و پژوهش است ادامه می‌دهید.

اما اگر شما یک ربات باشید که البته امکان ندارد و منظور در واقع این است که «مشکوک بزنید» آن وقت هم باز کار ساده‌تر از قبل است. به دلیل اینکه تصاویر چیزهای در حد این موارد پایین هستند که تشخیص‌شان به مراتب ساده‌تر از نسخهٔ قبلی ری‌کپچاست که باید تابلوهای سر در مغازه را لابلای درخت و کوه و کمر پیدا می‌کردید!

اینفو - نسل جدید ری‌کپچای گوگل به صورت نامرئی عمل می‌کند!

گوگل به طور عمدی دربارهٔ تکنولوژی و نحوهٔ کار این سیستم صحبتی نکرده است تا شکستن آن برای بیماران ربات‌ساز دنیای مجازی آسان نشود. یک ویدئو هم ببینیم که خود گوگل در این باره چه گفته است و بعد به شما بگوییم که چطور می‌توانید همین حالا این ری‌کپچای نسل جدید را در سایت خود به کار بگیرید:

برای استفاده از این نسل جدید مزاحم‌یاب به این لینک بروید و بقیه‌ش هم مثل ری‌کپچای ۲ است.

هنگ‌کیات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *