نشانه‌هایی که از نیاز آشپزخانه به بازسازی خبر می‌دهند

دکوراسیون آشپزخانه شیک و مدرن

در تمامی خانه‌ها آشپزخانه، حمام و اتاق نشیمن نقاط تاثیرگذار در حس و حال خانه به شمار می‌آیند. علاوه‌ بر این اگر این فضاها کابردی، شیک و آرامش‌بخش باشند و با مبلمان مدرن دکور شده باشند، تاثیر زیادی روی افزایش ارزش ملک شما خواهد داشت.

اگر تازه به خانه‌ای نقل مکان کرده‌اید و یا سال‌ها است که در خانه‌ای مستقر هستید، در هر دو صورت داشتن آشپزخانه‌ای مناسب و کاربردی می‌تواند باعث لذت‌بخش‌تر شدن زندگی روزمره شود.
اگر هنوز نمی‌توانید خود را برای بازسازی آشپزخانه قانع کنید، شاید با دانستن این چند عامل و نشانه نظرتان تغییر کند:

فضای کار روی کابینت

آیا روی فضای روی کابینت همیشه شلوغ و درهم است؟ وسیله‌های الکتریکی زیاد همراه با شیشه‌های حبوبات تمام فضای روی کابینت را پر کرده و محلی برای کار کردن و آماده‌ کردن غذا باقی نمانده است؟ اگر این‌طور است، پس این علامتی است که نشان می‌دهد زمان بازسازی و تغییر در آشپرخانه فرا رسیده است. داشتن فضای مناسب روی کابینت برای کار کردن بسیار ارزشمند است و یکی از موارد اساسی در کارآیی آشپزخانه هنگام تعمیر و بازسازی به حساب می‌آید.

 

اگر ظرفشویی در محل نامناسبی قرار دارد

محل قرار گرفتن سینک یکی از مسائل مهم در طراحی آشپزخانه به شمار می‌آید. در اکثر موارد سینک ظرفشویی در جلوی پنجره قرار می‌گیرد و در شرایط ایده‌آل چشم‌انداز این پنجره نمای زیبایی است. بالای سینک نباید کابینت‌هایی وجود داشته باشد که مانع از حرکت راحت سر شود. سینک ظرفشویی یکی از سه مکان کار در آشپزخانه است و اگر مکان آن نامناسب باشد نشانه این است که آشپزخانه نیاز به تغییر مدل و بازسازی دارد.

فضای کف آشپزخانه

یک آشپرخانه‌ی خوب در طراحی مثلث کاری (سه نقطه کار) خلاصه می‌شود و بنابراین باید راه بین اجاق‌‌گاز، یخچال و سینک کاملا خالی و آزاد باشد. به این‌صورت کار کردن در آشپزخانه راحت‌تر خواهد بود. اگر معمولا در آشپزخانه آن‌قدر فضا کم است که با یکدیگر برخورد می‌کنید و یا مجبورید برای کار در این مثلث از این سر آشپزخانه به سمت دیگر آن بدوید، به این معنا است که این سه نقطه در موقعیت مناسبی قرار نگرفته‌اند و بنابراین باید آشپرخانه را دوباره طراحی و بازسازی کرد و تغییراتی مناسب با حال شما انجام داد.

جدا شدن درزها و شکاف‌ها قسمت‌های کابینت از دیوار نشانه‌ی فرا رسیدن زمان بازسازی و تعمیر آشپزخانه است.

درهم‌ریختگی کابینت‌ها

کابینت آشپزخانه فقط برای نگهداری وسایل نیست، بلکه در واقع چهره و نمای آشپزخانه به حساب می‌آید. اگر در قسمت درزها و شکاف‌ها قسمتی از کابینت از دیوار جدا شده است و درست نمی‌توان از آن کابینت استفاده کرد، پیشنهاد می‌کنیم به فکر تعمیر و بازسازی آشپزخانه باشید.

کمبود فضا برای نگهداری اشیا

اغلب افراد از کمبود فضای نگهداری اشیا در آشپزخانه گله دارند، اما اگر کابینت و تمامی کشوها پر از ظرف، غذا، ماهی‌تابه، قابلمه و وسایل الکترونیکی آشپزخانه است وقت آن رسیده که بازسازی را شروع کنید. آشپزخانه‌های مدرن دارای فضاهای نگهداری بسیار زیادی هستند و این به آن معنا است که حتی در آشپزخانه‌های خیلی کوچک هم می‌توان تمامی ابزار و وسایل را مرتب درون کابینت و کمدها جای داد. این عامل نیز دلیل دیگری برای بازسازی آشپزخانه است.

کفپوش

داشتن کفپوش زیبایی که به‌ راحتی تمیز شود یکی از ضروریات آشپزخانه است. مسلما هیچ‌ یک از ما نمی‌خواهیم وقتی در حال درک لذت آشپزی هستیم، پایمان به یک برآمدگی یا یک ورق لینولئوم پاره‌ی کف آشپزخانه گیر بکند و زمین بخوریم و دچار کمردرد شویم. بنابراین تعمیر کفپوش آشپزخانه اهمیت زیادی دارد و شاید بخواهید این تعمیر را به بازسازی آشپزخانه تعمیم دهید.

یک‌نواختی آشپزخانه

آیا از وقت گذراندن در آشپزخانه احساس خستگی و بی‌حوصلگی می‌کنید؟ اگر این‌ طور است پس زمان بازسازی و تغییر آشپزخانه فرا رسیده است. هر روز آشپزی کردن در یک آشپزخانه‌ی خسته‌کننده روی روحیه‌ی هر کسی تاثیر منفی می‌گذارد و حتی باعث کاهش علاقه‌ی شما برای آشپزی خواهد شد. پس شروع کنید و یک تغییر اساسی در آن ایجاد کنید. تغییر مدل و بازسازی یک آشپزخانه‌ی قدیمی تغییر زیادی ایجاد خواهد کرد و آن را به مکانی دلچسب تبدیل خواهد کرد.

اگر هر یک از این نشانه‌ها را دیدید، ارزیابی را شروع کرده و به فکر تغییر اساسی در آشپزخانه باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *