نور های عجیب، یوفو یا خطای انسانی؟

بشقاب پرنده
نروژ در ماه دسامبر سال  ۲۰۰۹ مردم این کشور را وحشت زده کرد. وزارت دفاع روسیه مسئولیت این اتفاق را به عهده گرفت. اما آیا این نور از یک یوفو به وجود آمده یا فقط یک خطای انسانی است؟

وقتی که موتور موشک از کنترل خارج شد، نور سفید مارپیچی در آسمان در نزدیکی محلی که موشک از زیر دریایی ای در دریای سفید پرتاب شد پدید آمد. وزارت دفاع روسیه در خبرگزاری ایتار تاس تایید کرد که آزمایش موشک بولاوا بالستیک با شکست مواجه شده.
بنا به گزارش سایت Space.com پال برک مشاور ارشد مرکز فضایی نروژ در اسلو گفت: “این توده بسیار تماشایی بود، و وقتی ما به فیلم هایی که مردم به رسانه ها ارسال کرده بودند نگاه کردیم خیلی سریع نتیجه گرفتیم که آن توده شبیه به یک موشکی بود که درنتیجه ی اثر فزاینده از کنترل خارج شده، ” او همچنین گفت: “فکر می کنم اولین باری است که همچین صحنه ای از شکست یک پرتاب موشک دیده ایم.”
برک گفت: “آن حادثه یک صحنه ی بسیار زیبا و خیره کننده را بوجود آورده بود، و ما از دیدن آن صحنه به آن واضحی بسیار تعجب کردیم.”
مردم این حادثه را در سرار شمال نروژ دیدند و آن را به مانند یک ابر بسیار مهیب که پرتو های سبز-آبی از آن بیرون می آمد تشبیه کردند.
نیک بنبوری از هارستد نروژ در مصاحبه با سایت Spaceweather.com  گفت: ” آن پرتو سبزرنگ مانند شفق قطبی بود که انتهای آن به شکل عجیبی مارپیچ می شد.” او همچنین گفت: “این پرتوی مارپیچی بزرگ و بزرگ تر شد تا وقتی که به یک هاله با پرتوی سبز رنگی که به سمت زمین پایین می آمد تغییر یافت.”
بنبوری اشاره کرد که این نور ها را حدود ساعت ۷:۵۰ تا ۸ صبح به وقت محلی و ۱:۵۰ تا ۲ بامداد به وقت شرق در حال رفتن به سر کارش دید.
او گفت: ” ما سابقا در نروژ تعداد زیادی شفق قطبی دیده ایم. اما این نور بسیار متفاوت بود.”
قبل از اینکه آزمایش موشک تایید شود، بسیاری از مردم فکر می کردند که این نور روشن احتمالا یک بشقاب پرنده بوده. اما روسی ها مسئولیت آن را به عهده گرفتند، که یک سانحه ی بسیار خجالت آور برای یک موشک است که بر اساس خبر گزاری بی بی سی از ۱۳ آزمایش، ۶ آزمایش با شکست رو به رو شده بود.
 موشک بولاوا برای حمل شش کلاهک هسته ای جداگانه با برد بالا ۶۲۰۰ مایل (۱۰۰۰۰ کیلومتر)  طراحی شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *