نوشته های استخوان پیشگویی چین در ایالات متحده آمریکا

بر اساس مطالعات جان راسکامپ، یک گروه دیگر هزاران سال قبل از وایکینگ ها خود را به قاره ی آمریکا رسانده اند و این گروه کسانی نیستند جز چینی ها. راسکامپ علائم بسیار عجیبی را که روی سنگ ها حکاکی شده بود در ۸۲ نقطه ی مختلف در جنوب ایالات متحده یافته است. همه ی این حکاکی ها سبک یکسانی دارند و هیچ یک از آن ها با فرهنگ و علائم مورد استفاده در میان بومیان آمریکا مطابقت ندارد. راسکامپ در نهایت به این نتیجه رسیده است که این علائم یک سری اشکال و خطوط بی معنی نیستند بلکه پیام هایی نوشته شده به خط چینی استخوان پیشگو (oracle bone) هستند.

استخوان پیشگو یکی از قدیمی ترین سبک های نوشتاری در چین است که در حدود سال ۱۰۴۸ قبل از میلاد مسیح از بین رفته و اگر تئوری راسکامپ واقعیت داشته باشد این کشفیات می تواند بدین معنا باشد که حدود ۳٫۰۰۰ سال پیش چینی ها توانسته اند خود را به آمریکای شمالی برسانند.

این سنگ نوشته ها با آن چه که از خط استخوان پیشگو به جای مانده است کاملا مطابقت دارد. در یکی از این سنگ نوشته ها که در ایالت آریزونا کشف شده چنین آمده است: ” با هم ۱۰ سال در سفر بودیم، می خواهیم برگردیم، سفر به پایان رسیده است، به خانه ی خورشید، ما با هم سفرمان را به پایان رساندیم”. به نظر می رسد این پیامی باشد که توسط ماجراجویان چینی در دنیای جدید به جای مانده باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *