نکاتی برای انتخاب خیاط خوب و حرفه ای

لباس

چگونه یک خیاط خوب پیدا کنیم

 

چگونه خیاط خوب و حرفه ای پیدا کنم؟

پیدا کردن خیاط ماهر کار سختی است و اغلب فروشنده های لباس آگاهی کافی برای راهنمایی کردن درست شما ندارند. در ادامه نکاتی را برای پیدا کردن خیاط یک خیاط ماهر و حرفه ای را برای شما آورده ایم تا بتوانید به راحتی خیاط مورد نظر خود را پیدا کنید.

• برای انتخاب یک خیاط خوب و ماهر باید از آشنایان و دوستان خود کمک بگیرید، به عنوان مثال آن ها لباس را خود را نزد فلان خیاط برده اند.و از نتیجه ی کار آن ها بسیار راضی بوده اند. شما می توانید اسم و آدرس و تلفن آن ها را یادداشت کنید.

 

مثلا یک خیاط در کارهای مجلسی حرفه ای است یکی در کار کت و شلوار و … یکی در دوخت لباس بچه گانه.

 

اکنون شما لیستی از خیاط های حرفه ای و کار بلد را دارید. می توانید در مواقع لزوم به نزد آن بروید

 

• نمونه کارهای خیاط را حتما ببینید دقت کنید خیاط حتما مانند نمونه ای که به آن نشان می دهید یا توضیح می دهید. حتما بدوزد.

 

ویژگی های یک خیاط خوب

 

• هرگز به خیاطی که کارهای بزرگسالان ساده مانند کت و دامن یا کت و شلوار را تمیز می دوزد لباس بچه گانه ندهید مگر اینکه مطمئن باشد کارهای بچه گانه را هم خیلی خوب می دوزد و کارهای آن را دیده اید.

 

• به مدت تحویل دادن لباس توسط خیاط دقت کنید. به زمان کاری آن ها هم توجه کنید. مانند زمان قبل از عید سر آن ها شلوغ است و باید خیلی زودتر پارچه را نزد خیاط ببرید و زودتر سفارش بدهید.

 

• نزد خیاط هایی بروید که خیلی با دقت و خوش برخورد باشند. تا هم صحبت های شما را با دقت گوش بدهد و هم با دقت بسیار لباس شما را بدوزد.

• قبل از اینکه پارچه بخرید نزد خیاط بروید و مدل را نشان بدهید و از او کمک بگیرید که چند متر پارچه لازم دارید و برای این مدل چه جنس پارچه مناسب است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *