هام، صدایی از ماورا؟!

تجسم کردن

هام یا وزوز صدایی است با فرکانسی بسیار عجیب، این فرکانس نباید در حالت کلی و به شکل گسترده شنیده شود اما تعدادی از مردم در دنیا این صدا را میشنود این صدا تاثیر بسیار بدی رو ی رفتار انها دارد و حتی پرونده ای درمورد خودکشی احتمالی وجود دارد! زمانی که برای اولین بار این صدا توسط منابع علمی تایید شد تمام دنیا در شوک فرو رفت چراکه اثباتی بر ادعای این افراد مبنی بر شنیدن این صدا به دست امد، به راستی منبع هام چیست؟!…

هام یا وزوز پدیده ای است که بیشتر در نیکمره ی شمالی زمین رخ میدهد،در این پدیده ی عجیب صدایی با فرکانس بسیار پایین شنیده میشود که به شدت بد و طاقت فرساست هرچند این پدیده به شکل رسمی و ثبت شده بیشتر در امریکا و انگلیس تایید شده است اما در نقاط دیگری مانند امریکای جنوبی استرالیا و هلند نیز گزارش شده است، حتی نقطه ای در بریتانیا و بریستول به این نام نام گذاری شده است…

ابتدا تصور بر این بود که این صدا در سال های اخیر و خصوصا از سال ۱۹۵۰ به بعد شنیده شده است اما شواهد حاکی از ان است که این صدا یا وزوز در مدارکی مربوط به سال ۱۸۶۰ و حتی قبل تر از ان درسال ۱۷۵۰ نیز شنیده شده است!با این حال  تنها دودرصد از مردم دنیا قابلیت شنیدن این صدا را دارند، برطبق گفته ی این افراد این وزوز مانند صدای یک کامیون است که در فاصله ای بسیار دور کارمیکند اما طول موج و صدای ان به گونه ای است که به شدت بر روی اعصاب تاثیر میگذارد و پس از مدتی باعث ایجاد مشکلات عصبی میشود!

رنج سنی افرادی که این صدا را شنیده اند از ۳۰-۷۰سال است و بعضی از انها تنها یک بار و برخی چندین مرتبه این صدا را شنیده اند، با توجه به گفته ها و بررسی ها این صدا دارای فرکانسی بین
۳۲-۸۰ مگاهرتز است، در ابتدا به نظر میرسید این صحبت ها تنها مشکلی جسمی از ناحیه ی گوش این اشخاص است اما در سال ۱۹۹۷ برای اولین بار یک موسسه موفق شد این صدا را ضبط کند، و فرکانس انرا حدود ۷۰مگاهرتز معرفی کرد، پس از مدتی و موسسه ی دیگری در تولسای امریکا این صدا را ضبط و فرکانس انرا ۵۶مگاهرتز مشخص کرد اخرین ضبط این صدای عجیب مربوط به سال ۲۰۱۳ و موسسه ای در روسیه است که فرکانس این صدا را ۴۶مگاهرتز مشخص کرد.

در طول این سال ها توضیح های بسیاری درمورد علت این حادثه ذکر شده است، که به ترتیب عبارتند از:
۱-ماشین های دیزلی که در فواصل دور در حال کارند  اما به علت فشار هوا و عبور صوت از این فشار صدای حاصل میتواند تا کیلومترها پیشروی کند
۲-مشکلات قسمت حلزونی گوش در این افراد که باعث احساس شنیدن این صدا میشود(این نظریه پس از ضبط صدا رد شد)
۳-ماهی! ماهی به نام میدشپ وجوددارد که تقریبا در تمام دریاهای دنیا پراکنده اند و میتوانند صدایی بسیار بلند و با این طول موج تولید کنند! هرچند بسیاری از جانوران شناسان معتقدند این ماهی نمیتواند چنین صدای بلندی تولید کند.

با تمام این موارد و توضیحات موضوع وزوز یا هام هنوز نیز یک مسئله ی حل نشده و بدون پاسخ به نظر میرسد،عجیب ترین نکته ی این صدا مربوط به بریستول است، در سال ۲۰۰۶ مردی به نام ادریان بری اقدام به خودکشی کرد، همسر او درمورد علت این کار او گفت بود که همسرم چندین ماه بود از شنیدن صدایی بسیار عصبی کننده و بلند شکایت میکرد اما نه دکترها  پاسخ را یافتند و نه خودش موضوع را درک میکرد!
این پرونده یکی از مرگ هایی است که به نظر بسیاری در ارتباط با همین پدیده ی هام بوده است، هرچند تا به حال موضوعی در اثبات ان ارائه نشده است.

هام تنها صدای عجیبی نیست که تا به حال شنیده  شده در سال ۱۹۹۷ نیز در جنوب ارژانتین یک گروه اکتشافی  صدایی با فرکانسی متفاوت ضبط شد که ان نیز تابه حال به عنوان یک راز باقی مانده است(این موضوع در مقاله ای دیگر بررسی خواهد شد).

جنبه ی جهانی هام به حدی بالاست که تا به حال شش موسسه ی علمی بسیار معتبر اقدام به ضبط این صدا کرده اند که دوتا ازاین موسسات موفق به این کار شده اند، بررسی ها نشان میدهند این صدا به احتمال زیاد جنبه ی مصنوعی دارد چراکه در پس زمینه ی صدا صدایی دیگری وجود دارد که میتواند بیانگر قطعات مکانیکی باشد.

در سال ۲۰۱۳و در مقاله ای در ژورنال فیزیک امروز در مورد امکان ساخت وسیله ای با چنین توانایی این گونه گفته شده:
وسیله ای که بتواند چنین فرکانسی را تا این میزان منتشر کند باید انرژی معادل ۱۰به توان ۸ ژول داشته باشد!!!

به نظر بسیاری نیز هام دارای منشایی فضایی و یا حتی ماورایی است، در سال ۲۰۰۹ یک فیزیکدان از دانشگاه ییل عنوان کرد هام میتواند به علت گردش میدان های مغناطیسی زمین باشد هرچند این موضوع تا به حال تایید نشده، هام هرچه که هست احتمالا دارای قدمتی بیشتر از ۳۰۰سال و تاثیری بسیار عمیق بر جهان است! هام را بسیاری با تابش پس زمینه ی کیهانی مقایسه کرده اند، پدیده ای که باعث شد نظریه ی بیگ بنگ جنبه ی علمی به خود بگیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *