هاوکینگ: کپی برداری از مغز در کامپیوتر و زندگی ابدی امکان پذیر است

استیون هاوکینگ  از امکان ابدی شدن حیات با نگهداری از مغز در خارج از بدن انسان سخن گفته است. این فیزیکدان بریتانیایی پیش بینی کرده است که در آینده این امکان وجود خواهد داشت که بتوان یک ذهن قدرتمند را روی یک کامپیوتر حفظ و نگهداری کرد، اما این فناوری درحال حاضر وجود ندارد. فیزیکدان بریتانیایی از امکان ابدی شدن حیات با نگهداری از مغز در خارج از بدن انسان سخن گفته است.

article-0-1BEAE8DE000005DC-692_634x422

به گزارش مهر، این کیهان شناس ۷۱ ساله اظهار داشت که مغز شبیه یک برنامه کامپیوتری کار می کند به این معنا که از نظر تئوری می تواند بدون بدن به کار خود ادامه دهد. هاوکینگ این اظهارات را در جشنواره فیلم کمبریچ پس از اولین نمایش فیلمی که از زندگی وی با روایت خودش تهیه شده بود، مطرح کرد.

وی در پاسخ به پرسشی که درباره حیات آگاهی یک فرد پس از مرگش مطرح شده بود، گفت: فکر می کنم مغز مثل یک برنامه در ذهن است که شبیه کامپیوتر عمل می کند، پس از نظر تئوری این امکان وجود دارد که این مغز را روی یک کامپیوتر کپی کنیم و یک نوع حیات پس از مرگ فراهم کنیم. وی افزود: این تئوری درحال حاضر فراتر از تواناییهای ما است. این فیلم روایتگر داستان زندگی هاوکینگ از دوران کودکی وی در آکسفورد تا منزل کنونیش در کمببریج است که با یک گروه از مراقبین و پرستاران خود زندگی می کند.

فیلم به چگونگی تشیخص بیماری وی در ۲۱ سالگی اشاره کرده و یادآور شده که در آن زمان به هاوکینگ گفته شد که تنها سه سال دیگر زنده می ماند اما درست پس از این تشخیص وی به یکی از مشهورترین دانشمندان معاصر تبدیل شد. وی در رابطه با شرایط خود گفت که این شرایط نیم قرن است که وی را درگیر کرده است، حفظ یک ذهن فعال کلید بقا و زنده ماندن من بوده است همانطور که حفظ روحیه شوخ طبعی به من در این رابطه کمک کرده است. پیش از نمایش فیلم کیپ تورن فیزیکدان آمریکایی و دوست نزدیک هاوکینگ گفت که اعتقاد دارد معلولیت وی موجب شده علم را طوری مدنظر داشته باشد که ممکن است در غیر این صورت بدان توجهی نمی کرد. وی سرسخت ترین مردی است که می شناسم و سرسختی عامل انگیزه دادن به وی شده است.

Read More : http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2428014/The-everlasting-life-Stephen-Hawking-says-brain

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *