همه چیز دربارهٔ اموجی‌ها در اندروید و دانلود اپلیکیشن‌ها و کیبوردها

 

به نظر می‌آید که اموجی‌ها دنیا را تسخیر کرده‌اند. مگر نه؟ البته دلیل خوبی هم پشت آن هست و آن هم این است که استفاده از اشکال کوچک رنگی‌رنگی، یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌های انتقال احساسات و حالات کاربران در هر ملیت و زبانی‌ست. شما لازم نیست پس از ارسال یک اموجی، دوباره منظورتان را در چند پاراگراف توضیح دهید. به محض دیدن یک اموجی غمگین و یا شاد، متوجه می‌شوید که دوستتان در آن سوی دنیا چه حسی دارد.

اما کاربران اندروید کجای این داستان قرار می‌گیرند؟ اگر یادتان باشد روزگاری بود که اموجی‌ها در دستگاه‌های اندرویدی به صورت یک مربع تو خالی به نمایش در می‌آمدند. دلیلش هم این بود که نخستین بار این اپل بود که پشتیبانی از اموجی‌ها را برای جلب نظر کاربران ژاپنی در دستور کار قرار داد. (ریشه و خاستگاه اموجی‌ها به طور کلی و از ابتدا کشور ژاپن بوده است و بعدهاست که به دنیای غرب وارد می‌شود.) اما زمان زیادی طول نکشید که تمام دنیا مقهور قدرت این شکلک‌های ریز اغلب زرد رنگ شد!

به هر حال در این زمانی که همهٔ ما به جای قلم، احتمالا گوشی و یا تبلت به دست گرفته‌ایم، اندروید سالهاست که از اموجی‌ها پشتیبانی می‌کند. اما نوع تجربهٔ شما بر اساس شرایط خاص ممکن است متفاوت باشد.

پشتیبانیم کجا بود؟

با اینکه اندروید از اموجی پشتیبانی می‌کند، اما این شکلک‌های بامزه همیشه هم سر و کله‌شان پیدا نمی‌شود. اموجی به طور رسمی از اندروید ۴٫۱ وارد میدان شد، اما آنها شکلک‌های سیاه و سفید بی‌مزه‌ای بودند که به سختی با برادران رنگی خود قابل مقایسه هستند. این اندروید کیت‌کت یا همان ۴٫۴ بود که اموجی‌های رنگی را مورد عنایت خودش قرار داد. و حالا هم که اندروید نوقا یا ۷ از تمام اموجی‌های نسخهٔ ۹ یونیکد پشتیبانی می‌کند.

بنا بر آمارها، گفته می‌شود که تنها ۲٪ کاربران اندروید تا پایان سپتامبر ۲۰۱۶ از نسخه‌های اندروید‌ پایین‌تر از ۴٫۱ استفاده می‌کرده‌اند. یعنی در واقع اکثریت ۹۸٪ کاربران، حداقل یک نوع از انواع اموجی را می‌توانسته‌اند مشاهده کنند. البته از آنجا که آن اموجی‌های سیاه و سفید دیگر امروزه به معنای واقعی، اموجی حساب نمی‌شوند، پس در واقع باید منتظر آماری از کاربران استفاده کننده از اندروید پایین‌تر از ۴٫۴ باشیم. در سالهای اخیر، موج عرضهٔ نسخه‌های اندروید سرعت بیشتری گرفته و با آمدن نسخه‌های ۵ و ۶ و ۷ حالا دیگر کمتر کسی با گوشی‌های جدید، چنین مشکلات اموجی‌واری خواهد داشت.

اپلیکیشن‌های اموجی‌پرور!

فارغ از مطالب بالا، بعضی از اپلیکیشن‌ها تنها زمانی از اموجی‌ها پشتیبانی می‌کنند که نسخهٔ اندروید مد نظر آنها نصب شده باشد. این جدول را بروبچه‌های caniemoji.com جمع و جور کرده‌اند که با هم می‌بینیم:

اینفو - همه چیز دربارهٔ اموجی‌ها در اندروید و دانلود اپلیکیشن‌ها و کیبوردها

حالا نگاهی می‌کنیم به تجربهٔ اموجی‌بینی در اپلیکیشن‌های محبوب و پراستفادهٔ اندروید. بیشتر این اپ‌ها، نسخه‌های خودساخته و سفارشی‌شده از اموجی‌های خود را بر مبنای جداول یونیکد ۹ طراحی کرده و در اپلیکیشن قرار می‌دهند:

تلگرام دانلود این اپلیکیشن

فیسبوک‌مسنجر دانلود این اپلیکیشن

واتس‌اپ دانلود این اپلیکیشن

هنگ‌اوت دانلود این اپلیکیشن

گوگل‌‌مسنجر دانلود این اپلیکیشن

گوگل‌‌الو دانلود این اپلیکیشن

اسنپ‌چت دانلود این اپلیکیشن

اسکایپ دانلود این اپلیکیشن

کیبوردهای اموجی‌زن!

اگر حال و حوصلهٔ درگیر شدن با اپلیکیشن‌ها و اموجی‌هایشان را ندارید، بهترین راه استفاده از کیبوردهایی‌ست که خودشان اموجی‌ها را لود کرده و برای تایپ شما آماده‌شان می‌کنند.

دانلود GBoard دانلود SwiftKey دانلود Swype

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *