همه چیز در مورد خرید لباس مجلسی برای افراد قد بلند

لباس

 

راهنمایی کامل خرید لباس مجلسی برای افراد قد بلند: از انتخاب جنس تا جزئیات جذاب

همه خانم‌ها و آقایان دوست دارند در هر مجلسی مثل یک الماس بدرخشند و بهترین استایل را داشته باشند. از آنجایی‌ که لباس مجلسی به سلیقه شخص بستگی دارد و اجباری در پوشیدن لباس خاصی وجود ندارد اما بهتر است با رعایت کردن برخی نکات شیک و خوش تیپ به نظر برسید.

به‌ طور کلی لباس مجلسی در خانم‌ها شامل: کت‌ودامن، کت‌وشلوار، شومیز، ماکسی، پیراهن و شلوار و … است. افراد قدبلند به دو دسته قدبلند لاغر اندام و قد بلند چاق تقسیم می‌شوند که در زیر به نکات خرید برای هر دو اندام می‌پردازیم.

 

ویژگی‌های لباس مجلسی برای خانم‌های قد بلند لاغر اندام

اگر جزء آن دسته از خانم‌های قدبلند لاغراندام هستید و قصد خرید لباس مجلسی دارید به نکات زیر توجه داشته باشید:

 

از لباس‌هایی با برش راسته استفاده کنید

اگر قصد خرید لباس مجلسی را دارید پیشنهاد ما به شما لباسی است که در آن از برش راسته استفاده شده باشد. سعی کنید علاوه بر مدل راسته بودن لباس، لباس مناسب سایزتان را نیز انتخاب کنید و از پوشیدن لباس‌های بسیار تنگ و یا بسیار آزاد خودداری کنید زیرا لاغری و بلندی قدتان را از آن چیزی که هست بیشتر نشان می‌دهد.

 

همچنین می‌توانید از لباس‌هایی که از قسمت کمر به پایین چین‌دار و پف داراست استفاده کنید تا کمی شما را چاق‌تر نشان دهد و نگاه ها را از روی قد شما بردارد. ضمنا یقه لباسی که چین دار باشد و یا تزئین‌های خاصی مانند سنگ‌ داشته باشد بهترین انتخاب برای لباس مجلسی است.

 

• در هنگام خرید لباس به آستین لباس نیز توجه داشته باشید

بهتر است لباس مجلسی افراد لاغر اندام آستین‌بلندی داشته باشد و یا از آستین های سه‌ربع استفاده کنند. شما می‌توانید از لباس هایی با مدل‌های آستین پانچو، پفکی، مدل زنگوله‌ای که سرشانه شما را حجیم‌تر می‌کند انتخاب کنید.

 

دامن مجلسی مناسب برای افراد قد بلند

اگر می‌خواهید در مهمانی از دامن استفاده کنید. سعی کنید قد دامن تا زانوهایتان باشد و اگر می‌خواهید زیر دامن از جوراب‌شلواری استفاده کنید از جوراب‌شلواری‌هایی با رنگ روشن استفاده کنید. پیشنهاد طراحان لباس برای افراد لاغر قدبلند انتخاب دامن‌های کوتاه و پرچین با طرح‌های شلوغ و چهارخانه است.

 

• اگر انتخاب شما دامن‌های جذب است از دامن‌هایی استفاده کنید که روی آنها طرح‌های راهدار پهن باشد.

 

• اگر انتخاب شما دامن‌های بلند است سعی کنید دامن کلوشی که پایین آن پف دار باشد را انتخاب کنید.

 

• در انتخاب رنگ‌های لباس یا دامن از رنگ‌های روشن که شما را چاق‌تر نشان دهد بیشتر استفاده کنید.

 

شلوار مناسب برای افراد قد بلند

از آنجایی‌ که لباس مجلسی سلیقه‌ای بوده و هیچ محدودیتی در انتخاب آن نیست، شما می‌توانید با پوشیدن شلوارهای مناسب اندامی شیک و مجلسی بسازید. پوشیدن شلوارهای جین می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد و همچنین شلوارهای دمپا گشاد که پاهای شما را حجیم ترنشان دهد نیز یکی دیگر از گزینه‌هاست.

 

نکات خرید لباس مجلسی برای خانم‌های قدبلند چاق

افراد قدبلند چاق به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

 

۱٫ افرادی که چاقی آنها در بالاتنه و پایین‌تنه یکسان است

اگر جزو این دسته هستید شما می‌توانید از لباس مجلسی که در قسمت کمر آن، دارای کمربند است استفاده کنید. از پوشیدن شلوارهای پارچه‌ای خودداری کرده و از جواهرات بیشتر استفاده کنید که دید مخاطب را به قسمت‌های دیگر بدنتان منحرف شود.

 

۲٫ افراد قدبلندی که چاقی آنها در بالاتنه است

نشانه‌های اندامی این افراد به این صورت است که دارای قدی بلند، عرض سینه عریض، سینه‌های بزرگ و پاهای کوتاهی نسبت به قدشان هستند. این افراد برای بهتر نشان دادن استایل خود می‌توانند از لباس‌هایی با یقه‌هفت و برش دار و از دامن‌های بالای زانو و گردنبندهای بلند که توجهات را از سینه شما دور کند استفاده کنند.

 

سعی کنید لباسی را انتخاب کنید که دید را به پایین‌تنه شما منحرف کند. خانم‌های چاق قدبلندی که در بالاتنه مشکل چاقی دارند نباید از لباس‌هایی با سرشانه خالی و شومیزهای آف شولدر استفاده کنند؛ زیرا پوشیدن این نوع لباس‌ها عرض شانه آنها را بیشتر نشان می‌دهد؛ اما اگر دوست دارید از این نوع لباس‌ها استفاده کنید برای بهتر دیده‌شدن اندامتان از رنگ‌های تیره استفاده کنید. خانم‌هایی که دارای سینه‌های بزرگ هستند سعی کنند از بلوزها و بالاتنه‌های گشاد استفاده کنند.

 

 

۳٫ خانم‌های قدبلندی که چاقی آنها در پایین‌تنه است

این افراد باید لباس مجلسی را انتخاب کنند که روی بالاتنه بیشتر کار شده باشد تا دید از قسمت پاها و پایین‌تنه‌ای که چاق است منحرف شود. سعی کنید از جواهرات کوتاه و از لباس‌های مجلسی یقه‌گرد بیشتر استفاده کنید.

• اگر قصد پوشیدن بلوز را دارید بهتر است که بلوز روی باسن شما را بپوشاند این قانون شامل کت‌ها نیز می شود.

 

• اگر قصد پوشیدن پیراهن را دارید پیراهنی را انتخاب کنید که قد لباس تا زانوهای شما باشد.

 

• برای پوشیدن دامن نیز از دامن‌های مدل راسته استفاده کنید.

 

• خانم‌هایی که داری شکم بزرگی هستند از پوشیدن لباس‌های با رنگ‌های جیغ و روشن و با خطوط افقی جدا خودداری کنید.

 

• هیچگاه از تونیک‌های گشاد که فکر می‌کنید شکم شما را پنهان می‌کند استفاده نکنید.

 

• شما می‌توانید برای بهتر نشان‌دادن اندامتان از گن‌های یک‌سره که تمام چربی‌های اضافه را در قسمت‌های کمر، باسن، شکم می‌پوشاند استفاده کنید.

 

• اگر قصد بستن کمربند را روی لباس مجلسی خود دارد سعی کنید از کمربندهای پهن استفاده کنید. همچنین از اکسسوری‌های مانند گوشواره‌های بزرگ و گردنبندهای بزرگ استفاده کنید.

۴٫ نکات لباس مجلسی برای خانم‌های قدبلندی که دارای اندامی مناسب هستند

از کت‌ و شلوار استفاده کنید:

خانم‌هایی که قد بلندی دارند برای اینکه استایلی زیباتر داشته باشند می‌توانند از کت‌وشلوارهایی با برش راسته و شلوارهای دم پا گشاد که پاهایشان را حجیم‌تر نشان دهد استفاده کنند. توجه داشته باشید که کت شما حتماً در سرشانه دارای اپل باشد تا با حجیم‌تر کردن شانه‌هایتان نگاه ها را از قدتان منحرف کند.

 

از ماکسی‌های استفاده کنید:

خانم‌هایی که دارای قدی بلند هستند پوشیدن ماکسی قد آنها را مناسب‌تر نشان خواهد داد و استایلشان را جذاب تر خواهد کرد.

 

 

استفاده از اکسسوری‌های مناسب

اگر داری قدبلندی هستید برای متناسب نشان‌دادن قدتان از قدرت اکسسوری‌ها غافل نشوید شما با انتخاب این وسیله‌ها استایلی شیک و مجلسی خواهید داشت. افراد قد بلند سعی کنند از گردن‌بندهای شلوغ و رنگارنگ که کشیدگی گردن را کمتر نشان می‌دهد استفاده کنند و همچنین استفاده از دست‌بندهای بزرگ و پهن مناسب این افراد است. از گردنبندهای بلند و درشت استفاده کنید.

 

کفش و کیف خود را مناسب انتخاب کنید

خانم‌های قدبلندی باید به تمام جزئیات لباسشان توجه خاص داشته باشند برای بهتر نشان‌دادن استایلشان از کفش‌های بدون پاشنه یا پاشنه‌های کوتاه و یا پاشنه‌های سه‌سانتی استفاده کنند. همچنین کیف‌های سایز بزرگ مناسب این خانم ها است.

 

 

لباس مجلسی برای آقایان قدبلند

لباس‌هایی که آقایان احتیاج دارند که یک تیپ مجلسی جذاب داشته باشند عبارتند از:

• یکدست کت‌ و شلوار مناسب

• یک پیراهن خوش‌دوخت و آراسته

• یک جفت کفش مناسب

• کروات

 

نکات مهمی که آقایان هنگام خرید لباس مجلسی باید دقت لازم را داشته باشند

آقایان قدبلند سعی کنند از رنگ‌های روشن در انتخاب لباس‌هایشان استفاده کنند؛ زیرا رنگ‌های روشن به استایل افراد حجم بیشتری داده و دید را نسبت به قد منحرف می‌کند.

 

همچنین بهتر است از پوشیدن لباس‌های مشکی و تک‌رنگ که آنها را لاغرتر و بلندتر نشان می‌دهد خودداری کنند. البته اگر جزء آن دسته از آقایان قدبلند چاق هستید حتماً از رنگ‌های تیره برای بهتر نشان دادن اندامتان استفاده کنید.

 

نکات لباس پوشیدن مردان کوتاه و چاق

کت مناسب برای آقایان قد بلند

آقایان قد بلند بهتر است از کت هایی استفاده کنند که فیت بدنشان باشد. همچنین انتخاب کت هایی با رنگ روشن باعث می شود تا اندام این افراد توپر دیده شود. اندازه قد کت نباید کوتاه و یا بلند باشد. ضمنا سرشانه کت باید درست و متناسب با اندام فرد باشد.

 

افراد قد بلند بهتر است از پیراهنی با خطوط افقی، چهارخانه و خط‌ های شکسته استفاده کنند و هرگز از پیراهن‌هایی با راه‌راه عمودی و یا شلوارهای کبریتی استفاده نکنند. همچنین این افراد بر روی پیراهن خود حتما جلیقه بپوشند.

 

در انتخاب شلوار نیز دقت داشته باشید که از پوشیدن شلوارهای کوتاه و تنگ اکیداً خودداری نموده و به‌ جای آن از شلوارهای کتان طرح‌دار و راسته که با پیراهنتان ست شود استفاده کنید. اگر انتخاب شما شلواری غیررسمی است شلواری را انتخاب کنید که جیب‌های افقی دارند این جیب‌ها دید پهن‌تری به اندام شما خواهد داد.

 

• برای بستن کمربند از کمربندهای پهن استفاده کنید که دید را از روی قدتان بردارد.

 

• و هنگام انتخاب کروات از کروات‌های پهنی که دارای خطوط افقی و شکسته باشند استفاده کنید.

 

• برای خرید کفش نیز برای متناسب کردن قدتان از مدل‌های سرپنجه گرد استفاده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *