همه چیز در مورد دنیاهای موازی

 

آیا ممکن است کپی ای از شما وجود داشته باشد؟

یا اینکه خود شما در جاهای دیگه ای وجود داشته باشید ؟

شاید بگویید اینها همه تخیل و بر اساس فیلم های علمی تخیلی است . هم اکنون ۴ نظریه در مورد دنیاهای موازی وجود دارد,البته توجه داشته باشید اینها تنها نظریه هستند و برای اثبات نیاز به شواهد و مدارک علمی قابل آزمایش دارند.

نظریه اول:

این نوع جهان موازی می توند دقیقا در همین مکانی باشد که من و شما هستیم ولی فاصله آنها انقدر زیاد هست که نمی تونیم آنها را ببینیم.

نظریه دوم:

جهان های دیگر ممکن هست در داخل حباب های غول پیکر یک صابون کیهانی باشند که در یک دریای پهناور کیهانی از حباب ها غوطه ورند. ( منظور این است که جهان از حبابهای زیادی تشکیل شده که در هر حباب جهان کاملی وجود دارد, یعنی ممکنه همه این چیزهایی که ما از جهان می دانیم فقط از حباب خودمون باشد.)

نظریه سوم:

جهان های موازی زمان و مکان بسیار مشابه با جهان ما را اشغال کرده اند اما چون در ابعاد دیگری هستند, ما نمی توانیم آنها را ببینیم.(یعنی ممکن است در کنار ما, هم اکنون دایناسورها در حال زندگی باشند ولی چون در یک بعد دیگر هستند ما نمی تونیم اونارو ببینیم.)

نظریه چهارم:

این نظریه  اخیرا ارائه شده و در آن کل قوانین فیزیک متفاوت هستند, فضا فقط می توند از ذره و گاز تشکیل شده باشد که این یعنی کهکشانها, ستارگان و سیارات تشکیل نمی شدند و زندگی به آن شکلی که در نظر داریم وجود ندارد.

شرح نظریه اول:

جهان موقع تولد بسیار کوچک بوده و  بعد انرژی مهیبی آن را  از هم باز میکند(نظریه بیگ بنگ),طرفداران  این تئوری میگویند که جهان بی نهایت و همچنان در حال انبساط و بزرگ شدن می باشد, حالا در نظر بگیرید در جهانی با اندازه بی نهایت چند نوع جهان موازی نوع اول می تواند وجود داشته باشد؟ قطعا بی نهایت !!!پس در این جهان با اندازه بی نهایت که بی نهایت جهان درونش قرار دارد , ممکن است کپی هایی از منظومه شمسی, زمین, و حتی از من و شما وجود داشته باشد.یعنی نسخه های بی نهایتی از هر کدام از ما.در بعضی از جهان ها اتفاقاتی مشابهی اتفاق میفتد و در برخی اتفاقات کمی متفاوت اند, مثلا در برخی از جهان ها “ترامپ”رییس جمهور آمریکاست و در برخی دیگر” احمدی نژاد “آمریکا را رهبری می کند!!!

اگر جهان بی نهایت باشد, پس تمام حالات ممکن, باید در جهان ها رخ بدهد, مثلا شما در یک دو راهی قرار میگیرید و در این دنیا به راست میرید, حالا دقیقا در یک جهان دیگر شما به چپ می روید و هر احتمال در هر مسیر در یک جهان مجزا ممکن است اتفاق بیفتد.

شرح نظریه دوم:

جهان از حبابهای زیادی تشکیل شده که در هر حباب جهان کاملی وجود دارد, یعنی ممکن است همه این چیزهایی که ما از جهان می دانیم فقط از حباب خودمان باشد و حالا فرض کنید در هر حباب بی نهایت جهان وجود داشته باشد !!!.پس بینهایت من و شما واحمدی نژاد و ترامپ در جهان وجود دارد!!!

در دو نظریه بالا جهان های موازی در فضای یکسانی با ما قرار دارند که فقط چون فاصله آنها با ما زیاد است ما قادر به دیدن آنها نیستیم برای درک بهتر  اینطور می توان گفت در ۲ نوع اول, جهان های موازی به وسیله زمان و مکان از جهان ما جدا شده اند ( یعنی در زمان و مکان دیگری قرار گرفتند.) ولی در نوع سوم نسخه های کپی ما دقیقا در همین مکان و همین زمان زندگی می کنند و تعداد این نسخه ها ممکن است بی نهایت باشد.

شرح نظریه سوم و چهارم:

برای درک این نظریه نیاز به دانستن  فیزیک کوانتوم دارید ,به ساده ترین زبان شما یک گیتار را در نظر بگیرید, که فقط شش تا سیم دارد، اما نوازنده با به ارتعاش درآوردن همین چند سیم می تواند موسیقی های گوناگونی را خلق کند و هیچ  دو موسیقی شبیه هم نیستند چون نت ها با هم فرق  مبکنند,  ما در موسیقی  نمی توانیم از نت ها تخطی کنیم پس این طور در نظر بگیرید, هر موسیقی جدیدی یک جهان را می سازد که قوانین مخصوص به خودش را دارد.یا حروف الفباه  فارسی که ۳۲ حرف دارد را در نظر بگیرید,که می شود بینهایت کلمه و جمله ساخت.پس با این استدلال میتوان نتیجه گرفت امکان وجود دنیا های موازی در کنار ما خیلی دور از ذهن نیست.

ماهیت فیزیک کوآنتوم چیست؟

باید گفت که ما تا امروز فبل از مطرح شدن فیزیک کوآنتوم فکر می کردیم ترکیبات مختلف از  یک ذره ی بی نهایت کوچک (یعنی اتم)ساخته شده و باعث ایجاد مواد مختلف و گوناگون این عالم هستی شده است، ولی در  نظریه ی فیزیک کوآنتوم,  اتم را بصورت یک اَبَرذره (ذره ی بی نهایت بی نهایت کوچک) که به ریسمان معروف است در نظر میگیرند، و عملکرد این ذره ی فوق العاده کوچک با اتمی که تاحال می شناختیم خیلی فرق دارد, به این ترتیب که مدام درحال ارتعاش است،مانند سیم های گیتار . جهان و تمام موادی که درونش قرار دارد بستگی کامل به نحوه ی ارتعاش این ریسمان کوچک دارد.

“عدم قطعیت” اصلی در فیزیک کوانتوم به چه معناست؟

یعنی ما دریک لحظه نمی تونیم پیش بینی کنیم یا تشخیص بدیم که مکان دقیق کوآنتوم کجاست. بنابراین می تونیم چندین احتمال رو در یک لحظه متصور باشیم، یک  مثال ساده را در نظر بگیرید، مانند پرتاب تاس , که شش احتمال در یک زمان  برای ما وجود خواهد داشت و هیچ کدام بردیگری برتری ندارد.حالا نظریه ی کوآنتومی جهان های موازی به زبان بسیار ساده و ابتدایی این است که اگر یک  ارتعاش کوآنتومی دلش خواست تغییرفاز بدهد، جهان دیگه ای خلق می شود که به موازات جهان فعلی درجریان است. اما موسیقی خلق شده ی جدید هیچ ربطی به این جهانی که هم اکنون در آن  هستیم ندارد، یعنی آن با یک نت دیگر در حال نواخت است . به زبان ساده این دو یا چند جهان کوآنتومی مانند خط موازی هستند که با وجود بی نهایت بودن همدیگر را قطع نمی کنند. اما عدم امکان برخورد این جهان های موازی به این معنی نیست که اگر سوراخی، دریچه ای، حفره ای، گسلی، بین دو جهان موازی پیدا نشود، و امکان عبور و مرور شهروندان این دو جهان موازی به دنیای هم وجود نداشته باشد! منتها حالا این سوراخ کجاست؟ در پاسخ  نظریات زیادی هم در این باره گفته شده مانند کرم چاله ها که این خود یک بحث مفصل می طلبد.

اما این احتمالات کوآنتومی در دنیای ما به چه صورت است؟

برای پاسخ باید گفت مثلا شما در یک لحظه تصمیم می گیرید کاری رو انجام بدهید، و این تصمیم گیری باعث می شود سرنوشت خودتان و تمام آدم هایی که به نحوی با آنها مرتبط هستید تغییر کند، درحالی که اگر تصمیم  شما چیز دیگری بود وضعیت خودتان و اطرافیانتان به گونه دیگری میشد. بنابراین انسان ها با تصمیمات یا نیاتشان می توانند خالق جهانی باشند که در آن زندگی می کنند .حال فرض کنید ما با سفر به گذشته بتوانیم اشتباهات خود را جبران کنیم و مثلا جلوی حادثه ای را بگیریم  یا تغییری در گذشته ایجاد کنیم، این تغییرات در دنیای فعلی ما لحاظ نخواهد شد بلکه نتیجه ی آن را  در جهان موازی دیگری که براثر دستکاری تاریخ ایجاد کردیم مشاهده خواهیم کرد.

متافیزیک چیست؟

بر اساس متافیزیک, بدن ما فقط همین جسم فیزیکی که میبینیم نیست؛دنیاهایی هست که بر اساس خلقت و با توجه به ظرفیت خود؛از آن با خبریم .ما در کنار این جسم فیزیکی بی نهایت جسم دیگر هم داریم .ما در یک زمان در حال زندگی در جهانهای مختلفی هستیم که هیچکدام ما در حالت عادی از دیگری خبر نداریم.البته بالاتر ها به پایین اشراف دارند ولی فقط در شرایط خاص میتوان ارتباط جسم فیزیکی را با جهانهای بالاتر برقرار کرد.و  هر کدام از این کالبدها یک مرکز انرژی دارند تا بتوانند با گرفتن انرژی از طبیعت شارژ شوند.مطلب دیگر اینکه هنگام مرگ هر یک از ما پس از جدا شدن از جسم فیزیکی در یکی از این جهانها بیدار خواهیم شد.و هنگام خواب هم بنا به شرایط در یکی از این جهانها بیدار میشویم خواب دیدن یعنی تجربیات ما از جهانهای غیر فیزیکی.

اما چرا ما نمی تونیم دریک لحظه شاهد چندین جهان موازی باشیم؟

توضیحش ساده ست، ادراک ما مثل یک گیرنده ی رادیویی عمل می کند که در یک آن تنها قادریم  یک ایستگاه رادیویی را دریافت کنیم و ولی شاید با شرایط خاص و ویژه ای دریافت همزمان جهان های دیگر  هم برای ما ممکن شود، نمونه اش می تواند  رؤیاهای صادقه یا سفر روحی اولیاء الله به عالم برزخ (کشف و شهود) و مسائلی از این دسته باشد.و این خود یک بحث مفصلی  را می طلبد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *