ورتکس ها چه هستند؟

ماشین زمان

تعدد موارد ناپدید شدن های غیر عادی در بخش هایی از گستره دریاها نظیر مثلث برمودا و دریای شیطان ، یکی از جمع آوری کنندگان اطلاعات در باره ی وقایع عجیب به نام ایوان . تی . ساندرسن را بر انگیخت تا برای این رویداد ها دلیلی منطقی بیابد .

او بر روی نقشه جغرافیایی ، محل مثلث برمودا و دریای شیطان را علامت گذاری کرد .

مشاهده ی وی نشان داد که هر دو نقطه حدودا بر روی یک طول جغرافیایی قرار گرفته اند و هر دو تقریبا به یک اندازه می باشند.

مشاهدات دیگر از سایر مناطق دریایی با میزان مشابهی از دردسر آفرینی ، ساندرسن را به سوی این نتیجه گیری هدایت کرد که در جهان ، ۱۲ منطقه ی مشابه وجود دارند که بر روی همین طول جغرافیایی قرار گرفته اند .

او خاطر نشان ساخت که مثلث برمودا از همه این مناطق بد نام تر است ، زیرا یکی از پر ترددترین مناطق دریایی جهان به شمار می رود.

وی به این مطلب اشاره کرد که این نواحی در محل برخورد جریان های آب گرم با جریان های آب سرد قرار گرفته اند حاصل این برخوردها پیدایش « نقاط گره ای » است که در آن ها جریان های سطحی و زیر سطحی در جهات مخالف یکدیگر باز می گردند.

به اعتقاد او این رویداد باعث به وجود آمدن یک گرداب مغناطیسی می شود که کشتی ها را فرو می بلعد .

ساندرسن در نتیجه گیری های خود فراتر رفت و این نظر را مطرح کرد که لزوما چنین مناطقی بر روی خشکی ها هم یافت می شوند.

با گسترش این نظریه شاید بتوان گفت که در سطح زمین نقاطی وجود دارند که در آن ها چنین میدان هایی توسط شرایط غیر عادی به وجود می آیند و خود را به صورت نوعی ورتکس یا جریان گردباد مانند در پیوستگی فضا ـ زمان که ما در آن به سر می بریم ، آشکار می سازند.

اگر چنین باشد ، احتمال می رود ، اجرامی که از فاصله ای بیش از حد نزدیک به این ورتکس ها عبور می کنند، جذب آن ها گردند و سپس بعدا دوباره به بیرون پرتاب شوند یا حتی پس از فرو بلعیده شدن دیگر هرگز به گستره ی عادی فضا ـ زمان ما بازنگردند.

نظریه ی ساندرسن عمدتا کم اهمیت تلقی شده است: بخشی از آن به این دلیل است که توضیحی برای کشتی هایی که تنها و خالی از خدمه برجای مانده اند ، ارائه نمی دهند.

با این حال شاید بتوان گفت که خدمه به هنگام آگاهی از نیرو ی دوران کننده در زیر پایشان ، اقدام به ترک کشتی کرده و سپس در کام گرداب فرو رفته اند.

از نظر تئوریک ممکن است کشتی بعدا به بیرون پرتاب گردد یا فقط تا حدی در آب کشیده شود . تنها پاسخ این است که ما در این باره چیزی نمی دانیم. ولی نظریه ی ساندرسن هم ارزش بررسی کردن را دارد .

منبع: کتاب جهان شگفت انگیز ارواح و پدیده های بی توضیح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *