ویژگی ها و تغییرات جدید در Android 8.0 Oreo ( بخش دوم )

 

اندروید ۸ موضوعی است که این روزها در محافل تکنولوژی بسیار مورد بحث است. اخیرا در مطلبی به عنوان ویژگی ها و تغییرات جدید در Android 8.0 Oreo ( بخش اول ) به بیان برخی ویژگی های جدید این نسخه از اندروید پرداخته ایم اما برای اینکه بدانید این نسخه از اندروید واقعه چه چیزی در چنته دارد، لیستی متفاوت از سایر ویژگی هایش را در اختیارتان قرار می دهیم. 

اینفو: شاید فکر کنید که اموجی ها این روزها چنان که باید برای توسعه دهندگان اهمیت نداشته باشد اما در اندروید ۸ تغییری مشاهده کردیم که این دیدگاه مان را تغییر داد.

تغییر اموجی ها ها در اندروید ۸

هر چند بسیاری از تغییرات گفته شده در مقاله قبل، و در ادامه این مقاله مربوط به زمانی است که در نسخه پیش نمایش اندروید ۸ ارائه شده است اما تغییر در اموجی ها یک تغییر ناگهانی بود که فقط در نسخه نهایی دیده شد.

Emojis

انتخاب متن به صورت هوشمند

انتخاب متن در تمامی نسخه های اندروید وجود داشته است اما حالا با انتخاب هر نوع متن، به صورت هوشمندانه ای عکس العمل هایی از طریق اندروید دریافت می کنید که به راحتی کار شما می انجامد. مثلا اگر یک لینک را انتخاب کنید، اندروید به شما پیشنهاد می دهد که آن را در مرورگر کروم باز کنید. اگر یک شماره موبایل را انتخاب کنید، پیشنهاد می دهد که از شماره گیرنده گوشی استفاده کنید.

دو تصویر زیر حالت انتخاب یک آدرس در اندروید ۷ و اندروید ۸ است.

اندروید 7

اندروید 8

نوار پیشرفت Installer Package

Package Installer در Android Oreo یا همان اندروید ۸ تغییرات جالبی داشته است. از نظر شکل و شمایل ظاهری حالت رسمی و قبلی خود را از دست داده است و آیکون جدیدی را داراست. از سویی، یک دکمه CANCEL نیز در سمت راست و پایین صفحه قرار داده شده تا در صورت تمایل، عملیات نصب را لغو کنید. در زیر تصویری از حالت قبل اندروید و حالت جدید آن در اندروید ۸ مشاهده می کنید:

اندروید 7

اندروید 8

Powered by Android

دارندگان گوشی های نکسوس و پیکسل زمانی که برای اولین بار گوشی خود را راه اندازی کردند، متوجه بیام جدیدی شدند که تا کنون بر روی صفحه  هیچ گوشی ارائه نشده بود. این پیام به صورت Powered by Android در پایین و وسط صفحه مطابق عکس زیر ارائه شده است:

Powered by Android

نشانگر های باتری و ارتباطات در بخش تنظیمات سریع

بخش تنظیمات سریع یکی از مهم ترین بخش هایی است که در اندروید در دسترس کاربران است اما به دلیل اینکه ارتباطات و باتری دو گزینه مهمی هستند که برای کاربران بسیار اهمیت دارند گوگل تصمیم گرفته که آن ها را در بخش تنظیمات سریع نیز قرار دهد. هر چند این ویژگی ها مخصوصا باتری، المان قابل تنظیم خاصی ندارد اما اطلاعاتی که ارائه می دهد می تواند مفید باشد.

نمایش  شاخص درصد باتری

هر چند آیکون معرف باتری به صورت تصویری بیان گر میزان باتری گوشی است اما در اندروید های قدیمی تر به کمک  SystemUI Tuner می توانستید درصد باتری را در باتری به صورت عددی نمایش دهید. این ویژگی همچنان در اندروید وجود دارد اما به جای اینکه درصد باتری در داخل آن نمایش داده شود، در کنار آن قرار می گیرد.

Battery Percentage Indicator Tweaks

حذف آیتم Unknown Sources از تنظیمات

تا نسخه اندروید ۷ شما برای نصب اپلیکیشن از سرویس هایی غیر از گوگل پلی ملزم بوده اید که از طریق بخش تنظیمات و اپلیکیشن ها، گزینه Unknown Sources را تنظیم کنید. اما در نسخه جدید اندروید ۸ این گزینه به طور کامل حذف شده است.

هنگامی که شما از طریق مرورگر گوگل کروم، قصد دارید یک اپلیکیشن را دانلود کنید باید پیش از این که بخواهید عملیات دانلود را شروع کنید، باید امن بودن اپلیکیشن و سورس را تایید کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید باید از گزینه External Sources، امن بودن منبع مورد نظر که گوگل است را تایید کنید تا برای نصب اپلیکیشن های بعدی که از طریق این منبع دانلود می کنید به مشکل برخورد نکنید.

در این جا باید عبارت Trust apps from this source را پیدا کرده و اسلاید مقابل آن را بکشید تا فعال شود:

Notification Badges ها در صفحه اصلی

من به عنوان یک کاربر قدیمی اندرویدی این قابلیت را چندان قوی نمی دانم چرا که خود اندروید دارای امکانات بسیار قوی در این باره است اما کسانی که پیش از این از آیفون و ios استفاده کرده اند و هم اکنون به اندروید مهاجرت کرده اند از این ویژگی خوشحال خواهند شد. چرا که این قابلیت تا حدودی در پتلفرم قبلی حضور داشته است:

بنظر می رسد که این ویژگی ها بتواند تا حدی تجربه جدید کاربری را برای کاربران اندروید ۸ ایجاد کند. به نظر شما این نسخه از اندروید هنوز نیاز به چه اصلاحاتی دارد؟ دیدگاه های خود را بنویسید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *