پایین آمدن آلبومین

تخم مرغ

تنها عضو، مورد هجوم میکروب نیست که واکنش بیماری را نشان می دهد بلکه به محض ورود میکروب و مواد خارجی دستگاه ایمنی شروع به کار می کند و در مقابل میکروب و ویروس و هر سم دیگر شروع به فعالیت و حمله برای دفاع از بدن خواهد کرد و با بسیج سلول های B , T و ماکروفاژ و ائوزینوفیل و موادی دیگر این دفاع را دقیقا به عهده خواهند گرفت.
۱- این جنگ علیه مواد مهاجم از طریق مصرف پروتئین های ویژه صورت می گیرد.
۲- این پروتئین های جنگجو به سرعت توسط دستگاه ایمنی به حرکت در می آیند.
۳- غلظت بعضی از پروتئین ها افزایش می یابد.
۴- به این ترتیب بخشی از پروتئین ها که افزایش نیافته در مقابل کاهش می یابد.
پروتئینی که در این موقع کاهش می یابد آلبومین است. این پروتئین در خون و همه بافت های انسان و حیوانات موجود است و اندازه گیری آن بس ساده است و واحد آن ۳ تا ۲/۵ گرم می باشد و اگر پایین افتاد چون نمی تواند به سرعت آن را اصلاح کند ممکن است آن را فراموش کنند.
مسلم است که پایین بودن آلبومین به مدت طولانی حمله و بروز بیماری ها را برای ما دعوت می کند.
گفته می شود که با افزایش سن آلبومین کاهش می یابد اگر چه این یک قانون کلی نیست. آلبومین که با بیش از ۵۰۰ اسید آمینه ساخته می شود در کبد به وجود می آید و پروتئین اصلی موجود در خون است.
وظایف آلبومین به ترتیب زیر است:
با تغییراتی که در dna ایجاد می کند از بروز سلول های سرطانی جلوگیری می کند و بافتهای فاسد شده و آسیب دیده را تعمیر می کند.
بیماری های قلبی را به خارج کردن ویتامین های آنتی اکسیدان کم می کند و در مقابل چربی های نامطلوب را کاهش می دهد و تناسب بین چربی های مناسب و مخالف را نگهداری می نماید.
سموم سلول و غیره را به خود می گیرد و در دفع آن از محل و خروج آن از بدن از طریق کبد و کلیه ها کمک می کند.
تغییرات وضع اسیدی بازی خون را تنظیم و تناسب آن را نگهداری می نماید.
جریان و سیلان خود را محفوظ نگه می دارد و از اینکه گلبول های قرمز و سفید و دیگر مواد موجود در خون به هم بچسبند جلوگیری می نماید.
برای انتقال موادی مثل ویتامین ها، مس، روی، بیلی روبین، اسید اوریک، هورمون های جنسی و تیروئید و اسیدهای چرب نقش واحدی دارد.
هورمون رشد و گلبولهای قرمز را تثبیت می کند.
مقدار آب موجود در تمامی واحدها را تنظیم می کند.
اثر بسیار مهم در انتقال و نگهداری هورمون تیروئید به عهده دارد.
در تغذیه و تعادل سلول های مغز و تصفیه مایع اطراف آن فعالیت دارد.
در تضمین و کمک کردن به انتقال و نگهداری مواد معدنی در استخوان ها نقش دارد.
هورمون اضطراب را که کورتیزول است به خود جذب می کند و از اثرات سوء آن در تیموس و مغز بافتهای نگهدارنده جلوگیری می کند.
در واقع آلبومین را کبد متحرک نام گذاشته اند زیرا ذرات این پروتئین همان کاری را می کند که کبد برای مبارزه با سموم و مواد دفعی دیگر عهده دار است به جز اینکه در محل به سراغ آنها برود اما کبد در جایی ثابت است و این مبارزه را عهده دار است.
آلبومین ماده ای است که تعادل مایعات اطراف سلول ها را به عهده خود گرفته و مواد غذایی را در محیط این سلول ها آزاد می کند مواد دفعی آنها را به خود می گیرد و در واقع سالم سازی محیط و کمک های لازم را برای ادامه حیات تمام سلول های بدن عهده دار است مانند فیلتر، مانند آب روان پاک کننده است مانند مادری دلسوز مواد لازم و ویتامین ها را به سلول ها می رساند و وقتی چنین می کند سلامت و بهداشت تامین است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *