پروژهٔ حفر تونل ایلان ماسک شوخی نبود و با رمز Minecraft آغاز شد!

 

وقتی چند ماه پیش ایلان ماسک مدیر تسلا و اسپیس‌اکس در توئیتر خود اعلام کرده بود که از وضعیت ترافیک لس‌آنجلس خسته شده و تصمیم دارد که یک تونل از محل دفتر SpaceX تا فرودگاه LA حفر کند، کمتر کسی در آن لحظه حرفش را باور کرد. با وجود این که او نام شرکت حفاری را هم از طریق توئیتر اعلام کرده بود: Boring Company.

از آنجا که آقای ایلان ماسک ما، روحیهٔ شوخ‌طبعی هم در خود دارد، نام کمپانی در واقع با کنایهٔ زیرکانه‌ای هم به دستگاه‌های حفاری تونل عظیم‌الجثه که Tunnel boring machine نامیده می‌شوند اشاره دارد و هم به خستگی و بی‌حوصلگی (Boring) ماسک از ترافیک لس‌آنجلس که در توئیت‌هایش به آنها گریزهایی زده بود!

اینفو - پروژهٔ حفر تونل ایلان ماسک شوخی نبود و با رمز Minecraft آغاز شد!

در ابتدا ملت که همیشه توئیت‌های ماسک را جدی می‌گرفتند در تعجب بودند که واقعا چنین ادعاهایی شوخیست و یا ایلان واقعا قصد دارد این تونل را حفر کند. توئیت‌ بعدی ماسک که در آن نوشته بود: «واقعا قراره این کار رو بکنم!» کار را تمام کرده بود. اما همچنان ناباوری‌ها ادامه داشت.

اینفو - پروژهٔ حفر تونل ایلان ماسک شوخی نبود و با رمز Minecraft آغاز شد!

حالا اما بعد از چند ماه بررسی و آزمایش‌هایی با حفره‌های کوچکتر، دیروز توئیت دیگری از مشاور دونالد ترامپ، یعنی ایلان ماسک پست شد که در آن با ارسال تصویری از دستگاه حفر تونل و نوشتن تنها یک کلمه، آغاز کار را اعلام کرد. آن یک کلمه چیزی نبود جز: Minecraft!

گویا ایلان عزیز آن طوری که شما به ماین‌کرفت علاقه دارید، طرفدار این بازی نیست و ایده‌های خودش را در سر می‌پروراند.

حفر کردن در محوطهٔ داخلی SpaceX نیاز به مجوز ندارد (چهاردیواری، اختیاری!) اما اگر او واقعا بخواهد تا فرودگاه لس‌آنجلس به این حفاری ادامه دهد، نیاز به مجوز شورای شهر و کاغذبازی و بررسی‌های بیشتر دارد. همچنین هزینه‌های حفر تونل شامل گاز، الکتریسیته، وسایل ارتباطی و…  در ایالات متحده بسیار بالاست.

اینفو - پروژهٔ حفر تونل ایلان ماسک شوخی نبود و با رمز Minecraft آغاز شد!

تا به حال این توئیت یک کلمه‌ای با حدود ۳۷ هزار لایک و ۹ هزار ریتوئیت به حیات خود ادامه می‌دهد و پاسخ‌های ملت همیشه در توئیتر، توام با تعجب و سوال و هیجان است.

راستی اگر فکر می‌کنید که حفر تونل و ماین‌کرفت هیچ ارتباطی به هم ندارند، سخت در اشتباهید. اگر حفر تونل به ایلان ماسک و ماسک به تسلا ربط داشته باشد پس پروژهٔ عظیمی که در ویدئوی زیر توسط ۴۰ ماین‌کرفت‌باز هوادار تسلا ساخته شده است، شاید به قولی، دلیل استفاده از کلمهٔ Minecraft در توئیت ماسک باشد!

برگرفته از انگجت و وایرد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *