پروژه ی فیلادلفیا، واقعیت چیست؟

وجود علم و منطق باعث شده است که انسانها سعی کنند هرمسئله ای را به دقت و بدون هرگونه خرافه و یا بلندپروازی نقد کنند، هرچند به عقیده ی بسیاری روش نقد انسان ها بر مسائل ناشی از تجربیات کلی آنها و در نهایت مراجعه به فکر و عقل خود آنهاست و یک انسان بسیاری از چیزها را هرگز تجربه نخواهد کرد و عقل نیز در کمال تکامل خود نمیتواند هرچیزی را درک کند، یکی از عجیب ترین پروژه های نظامی آمریکا که به عقیده ی بسیاری دروازه ای به سمت دنیای دیگر بود پروژه ی فیلادلفیاست، پروژه ای که حتی انیشتن از نحوه ی اجرای آن خبر داشت و اطلاعاتی را در اختیار طراحان قرار داد…

در تاریخ ۲۸ اکتبر ۱۹۴۳ نیروی دریایی آمریکا آزمایشی را در اوج اختفا انجام داد و چندین روز بعد با انتشار این خبر که آزمایش به کلی شکست خورده است برای همیشه پرونده ی آنرا بست.

در آن زمان با توجه به جنگ جهانی دوم توجهات بسیار کمی نسبت به این آزمایش جلب شد اما چند سال بعد،  پس از ظهور اولین یوفوها بر فراز خاک آمریکا و آغاز رقابت تسلیحاتی شوروی و آمریکا و تبلیغات حاصل از آن این پروژه به یکی از پیکان های توجهات علاقه مندان در زمینه ی تئوری های توطئه و موارد مربوط به آن تبدیل شد.

نیروی دریایی امریکا هرگز هیچ اطلاعاتی را درمورد این پروژه تایید نکرده است وآنرا تنها یک آزمایش تسلیحاتی نامیده است.

اولین اطلاعات رسوخ کرده از این پروژه مربوط به یکی از افسران حاضر در این آزمایش بود که با انتشار پرونده هایی عنوان کرد این آزمایش تحت نظر شخص آلبرت انیشتن و برای ایجاد نوعی میدان واحد برای جابجایی یک ناو جنگی به فاصله ی ۱۵۰۰ کیلومتری بوده است.

اطلاعات موجود از این آزمایش بسیار پراکنده است و به طور کلی نمیتوان به آنها استناد کرد اما مطالبی در مورد فاجعه بار بودن نتیجه ی آزمایش وجود دارد که تقریبا در تمام اسناد موجود مشترک هستند.

رزم ناو مورد آزمایش “الدریج” نام داشت و در ۵۰ کیلومتری ساحل فیلادلفیا مورد آزمایش قرار گرفت.

از ابزار آزمایش، نحوه ی اجرا و افرادی که در آن مشارکت داشتند هیچ گونه اطلاعاتی موجود نیست اما به نظر میرسد پس از اجرای آزمایش کشتی مورد نظر به طور کلی از نظر ناپدید شد و در فاصله ی ۳۲۰ کیلومتری و در خلیج ویرجینیا ظاهر شده است، شواهد حاصل از گفته ی شاهدین این گونه نشان میدهد که پس از ظاهر شدن این کشتی عظیم در خلیج ویرجینیا حتی کوچکترین موجی ایجاد نشد به طوری که به نظر میرسید کشتی مدت هاست آنجاست.

نتایج آزمایش اما بسیار فاجعه بار توصیف شده است، ازتعداد خدمه ی این ناو نیزاطلاعاتی در دسترس نیست اما به نظر میرسد بسیاری از آنها دچار بیماری های شدید روانی، فراموشی  و تعدادی به کلی ناپدید شدند و در عجیب ترین نتیجه بیشتر خدمه ی کشتی درون بدنه ی کشتی گیر کرده بودند!

منبع اصلی اطلاعات منتشر شده از این پروژه هرگز مشخص نشد و نیروی دریایی آمریکا تمام مطالب گفته شده را کذب عنوان کرده است.

پروژه ی فیلادلفیا تنها نمونه از نوع خود نیست، به نظر میرسد آلمان نازی و شوروی نیز تلاش هایی برای جابجایی اجسام عظیم به این شکل انجام داده اند و به گفته ی بسیاری آلمان موفق شد این کار را به درستی انجام دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *