پسر مرموز داخل جعبه

نیاز فوری به یک همکار: اگر پنجاه و پنج سال یا کمتر دارید و پسری را (که احتمالاً نامش جاناتان بوده) و در اوایل دهه ۱۹۵۰ دوساله یا کوچکتر بوده در فیلادلفیا یا چهل مایلی آن زندگی می کرده، می شناسید و یا تا حدودی او را به یاد می آورید، یا اگر پزشکی هستید (یا پزشک بوده اید و حالا بازنشسته شده اید) که چنین پسری را درمان کرده اید که در اثر درمان شما در نواحی در حال رشد و روی مچ پا (نواحی بریده شده برای درمان) زخم هایی بجا مانده است. از شما در خواست می شود اطلاعات مربوط به آن را روی وب سایت خود قرار دهید. با ایمیل شما تماس گرفته شده و اطلاعات شما در به طور کاملا سری محفوظ خواهد بود.

آن پسر مرموز داخل جعبه که بود؟ چگونه مرد؟ آیا مرگ او یک تصادف غم انگیز بود یا یک عمل مجرمانه و ظالمانه ، آیا  کودک کشی بود؟چه کسی و چرا او را کشت؟چگونه بدن عریان و بشدت زخمی این پسر کوچک داخل جعبه مقوایی رفته و از میان زباله های پراکنده در شمال فیلادلفیا سر درآورده است؟ چرا هیچ کس خبری از گم شدن این کودک نداده است؟ چه کسانی والدین یا قیم این بچه بوده اند و چرا برای شناسایی او نیامده اند و جسدش را شناسایی نکرده اند؟ آیا این پسر کوچک بالاخره به درستی شناسایی خواهد شد یا برای همیشه به عنوان کودک ناشناخته آمریکا باقی خواهد ماند؟
این سوالات اساسی و سوالات بی شمار دیگری محققان را به مدت بیش از چهار دهه سردرگم نگه داشته است. مرگ اسرار آمیز کودک ناشناخته آمریکا (که پیش از این پسر درون جعبه، یا پسر تحت تعقیب روباه نامیده می شد)، یکی از پیچیده ترین و حل ناشدنی ترین جرائم قرن بیستم است. این مورد به طور خستگی ناپذیری توسط ده ها کارشناس در طول سال ها مورد پیگرد بوده است که شامل تعدادی زیادی از کارآگاه های دایره جنایی فیلادلفیا، جرم شناسان برجسته، اف بی آی، و اخیراً جامعه ویداک ( سازمانی که در حل موارد کشتار با سلاح سرد تخصص دارد) می باشد.
مورد پسر درون جعبه، توجه رسانه های محلی و ملی را در زمانی که داستان در فوریه ۱۹۵۷ مطرح شد به خود جلب کرد، و پلیس در ابتدا فرض را بر این گذاشت که هویت پسر ناشناخته به سرعت شناسایی خواهد شد.صدها هزار پوستر از عکس کودک و مشخصات فیزیکی او در منطقه فیلادلفیا به نمایش گذاشته شده بود. این پوسترها همچنین در هزاران مرکز پلیس در کل کشور توزیع شدند. کارآگاهانی که در سال ۱۹۵۷ روی این پرونده کار می کردند حتی لباس تن این کودک کرده و در کارآگاهانی که در سال ۱۹۵۷ روی این پرونده کار می کردند حتی لباس تن این کودک کرده و در حالت نشسته عکس هایی از او تهیه و توزیع کردند، به این امید که این عکس با حالت زنده از آن پسر بتواند منجر به شناسایی او توسط یک نفر شود.
صدها فرد باکفایت مسئول ردیابی شدند و چندین مظنون شناسایی و مورد بازجویی قرار گرفتند، و هربار محققان بر این باور بودند که پاسخ نهایتاً در دستان آن هاست، اما هربار ناامید شدند. در نوامیر ۱۹۹۸، نبش قبر انجام شد و بقایای آن پسر برای انجام آزمایشات DNA نمونه برداری شد. و درنهایت او در مکان دیگری به عنوان کودک ناشناخته آمریکا دفن شد.
و هنوز علی رغم تمام تلاش های آن ها، هنوز محققان به درستی به حل پرونده پسر درون جعبه نزدیک نشده اند و امروزه اطلاعات خیلی بیشتری نسبت به شروع این راز ندارند. در برخی موارد، حتی اوضاع بدتر هم هست، چرا که بسیار از افرادی که اطلاعات دست اول درباره هویت آن کودک یا مسائل مربوط به قتل رازآلود او داشته اند دیگر زنده نیستند. هنوز، چشمه امید می جوشد، و محققان به دنبال یافتن فردی هستند که اطلاعات کلیدی داشته باشد که تا کنون آشکار نشده، و در نتیجه این مورد به نتایج رضایتمندی برسد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *