پنگوئن‌های همجنس‌گرا از تخم‌های رهاشده مراقبت می‌کنند

دو پنگوئن نر باغ وحش برلین که مدت‌هاست می‌خواهند بچه‌دار شوند از ماه ژوئیه مراقبت از یک تخم رها شده را به عهده گرفته‌اند.

ماکسیمیلان جگر، سخنگوی باغ وحش برلین، به روزنامه زایتونگ گفت، این زوج همجنس که اسکیپر و پینگ نام دارند، مشتاق بچه‌دار شدن هستند و پیش از این هم تلاش کرده بودند ماهی‌ها و سنگ‌هایی را به فرزندی قبول کنند.

او گفت که این دو شاه پنگوئن مشغول مراقبت از تخمی هستند که پیش‌تر یک پنگوئن ماده تنها، آن را رها کرده بود. آن‌ها تخم را روی پاها و داخل کیسه‌ای که زیر پوست شکمشان است نگه می‌دارند و”رفتارشان برای گرم نگه داشتن تخم، می‌تواند الگویی برای والدین باشد.”

“بلدند چه کنند”

نوربرت زامل، کارمند باغ وحش می‌گوید: “ما فقط مجبور شدیم تخم را روی پاهای یکی از پسرها بگذاریم و او خودش بلد بود که چه کاری بکند.”

پنگوئن ماده در گروهی شامل پنج شاه پنگوئن بود و اخیرا علاقه چندانی نسبت به تخم‌هایش بروز نمی‌داد. باغ وحش برلین از سال ۲۰۰۲ جوجه‌ای نداشته و آقای زامل می‌گوید که “جوجه‌کشی موفق، فوق‌العاده خواهد بود.”

این دو پنگوئن ۱۰ ساله ماه آوریل از باغ وحش هامبورگ به برلین منتقل شد‌ه‌اند و از آن زمان جدایی‌ناپذیر بوده‌اند.

همجنس‌گرا بودن پنگوئن‌ها چیز جدیدی نیست و پیش از این هم در طبیعت و هم در باغ وحش مشاهده شده است.

باغ وحش لندن هم پنگوئن همجنس‌گرا دارد و در آکواریوم دینگل ایرلند، اکثریت با همجنس‌گرایان است و از ۱۴ پنگوئن “جنتو” در این مجموعه هشت پنگوئن زوج همجنس دارند.

البته هنوز نمی‌توان اسکیپر و پینگ را به عنوان والدین آینده معرفی کرد، چرا که به گفته آقای جگر: “مسئله این است که ما مطمئن نیستیم که آن تخم بارور شده باشد.”

اگر آن‌ها خوش‌شانس باشند، از اوایل سپتامبر باغ وحش برای اولین بار صاحب جوجه‌ای با والدین هم‌جنس خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *