پهپادهایی که ماری‌جوانا را از آسمان، بو می‌کشند!

پهپاد
در یک شهر شلوغ چه اتفاقی می‌افتد؟ «پسرهایی با لباس‌های خاص، یقه‌های رو به بالا، کلاه نقاب‌دار و یک عینک دودی تیره، در چند کوچه‌ی خلوت هستند. چند تای دیگر، با ظاهری کثیف و مشکوک، لب‌های سیاه و چشمانی گود افتاده، از آن پسرها چیزی را تحویل می‌گیرند. اینها مواد فروشان و معتادان شهر هستند!»
ظاهراً ربات هلندی در حال حاضر کار خودش را به خوبی انجام داده است. پلیس‌های هلندی با توجه به دریافت دو پیام از طرف یک پهبادِ ویژه، اقداماتی را برای جلوگیری از رشد غیرقانونی مصرف ماری‌جوانا در خاک این کشور انجام می‌دهند. سرانه‌ی مبارزه با موارد مخدر در هلند، از هر کشوری در اتحادیه اروپا، به جز سوئد، بیشتر است. خرید، فروش، مصرف ماری‌جوانا در کافی‌شاپ‌ها، کاشت و پرورش این گیاه، در هلند غیرقانونی است.
 حال هلی‌کوپترهای جدیدی برای کنترل مصرف مواد مخدر ساخته شده است. این هلی‌کوپتر مینیاتوری یک حسگر بویایی الکترونیکی در زیر خود دارد. این پهباد که ساعت‌ها می‌تواند به آهستگی پرواز کند، با استفاده از واکنش‌های شیمیایی و شناسایی محل رشد گیاه ماری‌جوانا، با استفاده از یک دوربین که با نیرو‌های پلیس در ارتباط است، به کمک پلیس آمده است. کار این هلی‌کوپتر بسیار موفقیت آمیز بوده است؛ به طوری که در اولین پرواز آزمایشی خود یک مزرعه ماری‌جوانا را کشف کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *