پهپاد هیدروژنی و مداومت پروازی ۴ ساعته

پهپاد هیدروژنی

پهپاد هیدروژنی

امروز کاربرد پهپاد ها بسیار گسترده شده است. از  کاربرد در میدان جنگ گرفته تا تحقیقات زیست محیطی و حتی تفریح مردم. اما مشکلی که در این میان است، مداومت پروازی اندک این پرنده های بی سرنشین است.

مهم نیست که هواپیماهای بدون سرنشین معروف به پهپاد، چقدر پیشرفته یا پیچیده باشند، در عمل همه‌ی آن‌ها، از زمان پرواز به شدت محدود رنج می‌برند. در چند سال گذشته باتری‌ها مسیر پیشرفت طولانی را از لحاظ ظرفیت طی کرده‌اند. اما حتی کم مصرف‌ترین پهپادها هم حداکثر می‌توانند ۲۰-۱۵ دقیقه پرواز کنند. اما یک پهپاد جدید این محدودیت را شکسته است.

همه‌ی پهپادها جدای از ساختار و فناوری مورد استفاده، به خاطر کمبود منبع انرژی و ضعف باتری‌های لیتیوم یون، زمان پرواز بسیار محدودی دارند.

سیستم بدون سرنشین هوریزون (HUS) در تلاش برای داشتن پروازی کامل با باتری است؛ اما نه با باتری‌هایی که رایج هستند. شرکت سنگاپوری HUS برای رسیدن به هدف جسورانه‌ی خود، به جای استفاده از سلول های استاندارد لیتیوم‌ یون (باتری‌های رایج) که بیشتر پهپادها برای دریافت انرژی پرواز به آن وابسته‌اند، از گاز هیدروژن به عنوان منبع انرژی پهپاد آزمایشی خود به نام Hycopter (های‌کوپتر) استفاده می‌کند.

در یک طراحی هوشمندانه، های‌کوپتر ۱۱۹/۰۶ گرم از گاز هیدروژن را در فشار ۳۴۹۹۷/۷۹ کیلوپاسکال درون لوله‌های بدنه‌ی اصلی خود، بدون نیاز به مخزن جداگانه ذخیره کرده است. هوریزون ادعا می‌کند که با این طراحی سبک وزن، پهپاد های‌کوپتر قادر به پرواز ۲/۵ ساعته با حمل ۱ کیلوگرم بار اضافه و پرواز تئوری ۴ ساعته بدون بار اضافی است.

این شرکت فعلا در حال سفارش‌گیری و جمع‌آوری بودجه از بخش‌های علاقه‌مند به همراهی پروژه، برای توسعه‌ی بیشتر های‌کوپتر است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *