پوستی صاف و بدون جوش در ۲۰ دقیقه با ماسک ضد جوش پوست چرب

ماسک

ماسک

 

جوش صورت یکی از رایج ترین مشکلات خانم ها و آقایان است. عوامل مختلفی در بروز جوش و آکنه پوستی دخالت دارند اما خوشبختانه راه های زیادی برای حل این مشکل می توان امتحان کرد. یکی از موثرترین روش ها استفاده از ماسک ضد جوش پوست چرب است. موادی که در این ماسک به کار رفته با تاثیر فوری بر سلول های پوستی به کاهش التهابات کمک می کند و سبب از بین رفتن جوش ها می شود. در این مقاله قصد داریم ویژگی های این ماسک و نحوه استفاده از آن آشنا شویم. پس تا پایان مطلب همراه ما باشید.

برای خرید انواع ماسک ضد جوش میتوانید از سایت ارس خرید اقدام کنید:

https://araskharid.com/product-tag/%d9%85%d8%a7%d8%b3%da%a9-%d8%b6%d8%af-%d8%ac%d9%88%d8%b4-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa-%da%86%d8%b1%d8%a8/

انواع ماسک ضد جوش پوست چرب

پوست هایی که مستعد بروز جوش و آکنه هستند باید از ماسک ضد جوش پوست چرب استفاده کنند تا نتیجه اثربخش آن را شاهد باشند. این ماسک ها متنوع بوده و براساس نیاز افراد استفاده می شوند.

ماسک های لایه بردار

پوست سد اول دفاعی بدن است و لایه بیرونی آن در تماس عوامل مختلفی قرار دارد. برخی از سلول های سطحی در اثر تماس با این عوامل خارجی از بین می روند و روی پوست تجمع می یابند. یکی از مهمترین دلایل بروز جوش و آکنه در پوست، تجمع سلول های مرده درون منافذ سلول هاست. مسدود شدن منافذ سلولی مانع از خروج چربی ها به سطح پوست شده و به صورت جوش ظاهر می شود. اما اگر افراد در روتین پوستی خود از لایه بردارهای مختلف مانند ماسک ضد جوش پوست چرب استفاده کنند، هر گونه آلودگی و مواد زاید از سطح پوست پاک شده و احتمال ایجاد جوش کاهش می باید. لایه برداری پوست سبب فعالیت بهتر سلول ها سالم شده و تولید کلاژن را در آن ها افزایش می دهد. به این ترتیب پوست شفاف می شود و انعطاف پذیری آن بهبود می یابد.

ماسک های ضد باکتری

همانطور که گفتیم مسدود شدن منافذ باعث ایجاد جوش می شود. حال اگر سطح پوست آلوده بوده یا در منافذ باکتری وجود داشته باشد جوش عفونت کرده و تبدیل به آکنه می شود. این جوش ها گاها دردناک هستند و ممکن است اندازه آن ها بزرگتر از جوش های معمولی شود چرا که عفونت در آن گسترش می یابد. برای جلوگیری از ایجاد آکنه در پوست ماسک ضد جوش پوست چرب ضد باکتری بهترین گزینه است. در ترکیبات این ماسک موادی وجود دارد که سبب مختل کردن فعالیت باکتری ها شده و از تکثیر آن ها جلوگیری می کند. با وجود ماسک های ضد باکتری سطح پوست و لایه های زیرین آن ضد عفونی می شوند و به این شکل احتمال ایجاد جوش و آکنه از بین می رود.

ماسک های ضد التهاب

پوست انسان ممکن است بر اثر عواملی مانند خشکی یا تابش نور خورشید دچار التهاب شود. گاهی لایه برداری از پوست نیز منجر به ایجاد التهاب در پوست صورت خواهد شد. استفاده از ماسک های ضد التهاب با ترکیباتی که دارد در کاهش سوزش و قرمزی پوست موثر است. این ماسک ها در فرمولاسیون خود موادی دارند که قادر است چند برابر وزن خود مولکول آب حمل کرده و آن را وارد لایه های زیرین پوست کند. نرم شدن و رطوبت گرفتن سلول ها سبب کاهش التهاب پوست شده و آن را بهبود می بخشد.

نحوه استفاده از ماسک ضد جوش پوست چرب

ماسک

ماسک

برای اینکه از یک محصول بهترین نتیجه را دریافت کنید ابتدا باید به روش استفاده از آن مسلط باشد. مراحل و نحوه استفاده از ماسک ضد جوش پوست چرب به شکل زیر است:

شستشوی صورت با شوینده مناسب پوست:

هر گونه آلودگی و گرد و غبار باید از سطح پوست پاک شود. اگر آرایش دارید ابتدا آن را با میسلار واتر تمیز کنید و سپس با شوینده مخصوص نوع پوست شست و شو دهید. از آب سرد استفاده کنید و سپس صورتتان را با حوله نرم خشک کنید اما اجازه دهید مقداری رطوبت روی پوست باقی بماند. دقت داشته باشید که عدم استفاده از شوینده های مخصوص ممکن است مشکلاتی را برای پوستتان ایجاد کند که درمان آن زمان بر باشد.

استفاده از ماسک

بعد از شستن صورت و ضد عفونی کردن دست ها ماسک را از بسته خارج کنید و روی پوست بگذارید. مواد ماسک را همه جای پوست پخش کنید و با نوک انگشت ماساژ دهید تا جذب لایه های زیرین شود.

شستشوی مجدد با آب ولرم

پس از ۲۰ دقیقه ماسک را بردارید و پوست صورت را با آب ولرم بشویید. استفاده از ماسک ضد جوش پوست چرب هفته ای یکبار توصیه می شود. اگر پوست بسیار حساس و مستعد جوش دارید هفته ای دو بار از ماسک مخصوص استفاده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *