پُرخوری برای خلاص شدن از شر اعدام

رونالد اسنایدر که در سال ۱۹۵۰ به جرم دزدی ماشین در زندان به سر می برد، بعد از تلاش های فراوان موفق به فرار شد. ولی از شانس بد او، از همان ابتدا پلیس ردش را گرفت. اسنایدر متوجه شد که در صورت محاصره شدن، برای مذاکره کردن رهایی اش با پلیس نیاز به یک گروگان دارد. به همین خاطر هم او یک دختر ۹ ساله را دزدید.
بالاخره پلیس، مخفیگاهش پیدا کرد و محوطه را محاصره کرد. بر خلاف انتظارش، پلیس ها به جای مذاکره به او شلیک کردند! اسنایدر فهمید که مذاکره غیرممکن است. او گروگانش را کشت و تصمیم گرفت تا فرار کند ولی پلیس او را دستگیر کرد.


اسنایدر محکوم به اعدام در زندان سینگ سینگِ نیویورک شد. در آن زمان روش اعدام نیویورک به وسیله ی صندلی الکتریکی بود. اسنایدر می دانست که هیچوقت نمی تواند از زندان فوق امنیتی سینگ سینگ فرار کند، پس تصمیم گرفت راه تازه ای پیدا کند تا از شر صندلی الکتریکی خلاص شود. او با خودش فکر کرد که اگر آن قدر چاق باشد که در صندلی الکتریکی جا نشود، به خاطر این که او فقط به یک بار اعدام محکوم شده بود، زندان نمی تواند اعدامش کند و حتما حکمش از اعدام به حبس ابد تغییر خواهد کرد!


سینگ سینگ زندانی بود که به خاطر میزان بالای اعدام هایش معروف شده بود. زندان سینگ سینگ در سال ۱۸۲۶ در ایالت نیویورک شروع به فعالیت کرد و از همان ایتدا به یکی وحشتناک ترین زندان های آمریکا تبدیل شد. کلا ۶۱۴ نفر در این زندان اعدام شدند. صندلی الکتریکی این زندان هم اکنون در موزه به سر می برد. شانس بد اسنایدر این بود که در این زندان محکوم به اعدام شده بود.
اسنایدر در تصمیمش جدی بود. از همان ابتدا او هر چیزی که به دستش می آمد را می خورد. تا جایی که ۷۰ کیلوگرم وزن اضافه کرد! بالاخره زمان اعدام فرا رسید. چند ساعت قبل از اعدام، اسنایدر مدام به نگهبان زندان می گفت که چگونه فردا به خاطر لغو حکم اعدامش، در روزنامه ها غوغا خواهد شد!


اما همه چیز آن طور که او انتظارش را داشت پیش نرفت. بعضی ها می گویند که اسنایدر را به زور در همان صندلی جا کردند و بعضی ها هم می گویند که برایش یک صندلی مخصوص دیگر آوردند. اما بر سر پیامد آن هیچ اختلاف نظری وجود ندارد!
جلاد، کلید را زد و اسنایدر ۱۴۰ کیلویی مُرد. در طول تاریخ افراد زیادی ادعا کرده اند که به خاطر چاقی، قابل اعدام نیستند ولی دونالد اسنایدر اولین کسی بود که برای خلاص شدن از شر اعدام خودش را چاق کرد. شاید اگر او در زندان دیگری به جز سینگ سینگ محکوم به مرگ شده بود، نقشه اش عملی می شد ولی در سینگ سینگ از این خبر ها نبود!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *