چالش زندگی خود را پیدا کنید

زندگی روزمره

بزرگترین ماجراجویی و چالش کشف این است که واقعاً چه کسی هستیم. برای برخی ممکن است تلاش برای یافتن خود اقدامی خودخواهانه باشد اما این کاملاً برعکس است. در واقع ، این یک فرآیند فداکارانه است که تمام اعمال و اقدامات ما را پیش می برد. برای اینکه یک شریک ، دوست یا پدر و مادر عالی باشیم ، باید خودمان را بشناسیم ، اینکه از زندگی و محیط زندگی چه می خواهیم و آنچه می توانیم ارائه دهیم.

فرآیند دانش

این فرآیند شامل مراحل کمتر خوشایند نیز می باشد. مراحلی که می توانند دردناک باشند ، اما بخشی ضروری از این روند هستند. اینها شامل از هم پاشیدگی و آزاد شدن لایه هایی است که در زندگی ما خدمت نمی کنند و باعث ایجاد انگیزه یا آسیب به منفی می شوند. همه چیز با دانستن و درک اینکه واقعاً چه کسی هستیم و چه چیزی ما را به جلو سوق می دهد مشروط می شود. این فرایند بازتاب قدرت درونی ما ، بلکه همچنین آسیب پذیری ما است. ۶ نکته زیر می تواند به شما کمک کند تا این روند را طی کنید.

۱) گذشته خود را بپذیرید

برای اینکه واقعاً بفهمیم کی هستیم و چه می خواهیم ، باید داستان خودمان را بشناسیم. بیایید شجاع باشیم و خود را در گذشته خود غرق کنیم ، زیرا این می تواند بیش از آنچه شما فکر می کنید به ما شکل دهد. اعم از آسیب های پنهان دوران کودکی ، احساس آسیب و احساس نفرت. همه اینها به ما شکل می دهد و ما باید با همه آنها مقابله کنیم و بهتر درک کنیم که چرا به همه آنها چنین معنایی می دهیم و این بسیار بر ما تأثیر می گذارد.

محیط ، نظرات و نگرش های محیطی که در آن بزرگ شده ایم ، تأثیر زیادی در نحوه رفتار ما در بزرگسالی دارد. تجربیات درد دوران کودکی معمولاً تعیین می کند که چگونه خود را ارزیابی کنیم و از خود دفاع کنیم. به عنوان مثال ، اگر پدر یا مادری بسیار سخت گیر و سخت گیر داشتیم ، ممکن است تمایل بیشتری به محافظت از خود داشته باشیم یا برعکس ، برای تشکر از محیط اطراف همه کارها را انجام دهیم. درک انگیزه ها و ریشه های آنها مهم است.

وقتی سعی می کنیم تجربیات دردناک خود را پنهان کنیم ، به آنها اعتراف نکنیم ،  احساس گم بودن میکنیم. ما می توانیم به روشی خاص بصری عمل کنیم و خودمان نمی فهمیم چرا. برای مثال می توانیم از تکنیک Mindsight ، هیپنوتیزم ، رگرسیون درمانی ، نقاشی و … استفاده کنیم.

این ۴ مرحله همچنین به شما کمک می کند:

گام ۱: بیایید دیدگاههای انتقادی نسبت به خود و دیگران را کنار بگذاریم. این افکار سرزده و عزت نفس منفی به معنای واقعی کلمه می توانند ما را تضعیف کنند.

گام ۲: اگر قبلاً نظر منفی در مورد خود ابراز کرده ایم ، مطمئن باشیم که این نظر ماست. اینکه این نظر منفی  والدین ، ​​دوستان یا همکاران نیست.

گام ۳: بیایید سعی کنیم الگوهای دفاعی را که واکنش به تجربیات دردناک دوران کودکی است ، کنار بگذاریم.

گام ۴: بگذارید ارزشها ، اهداف و آرمانهای خود را توسعه دهیم.

۲) معنا پیدا کنید

زنده ماندن غالباً در یافتن معنی زندگی و لذت حتی در چالش برانگیزترین شرایط بستگی دارد. بازماندگان اردوگاه کار اجباری می توانند بگویند. بیایید سعی کنیم معنای خود را در زندگی پیدا کنیم ، که همیشه لازم نیست با نظرات دیگران موافق باشد. خوشبخت ترین افراد همیشه کسانی نیستند که فقط به دنبال لذت های یک بار مصرف هستند ، آنها اغلب افراد بسیار شادتری هستند که اهداف و اصول خود را دارند و در عادی ترین چیزها به دنبال شادی هستند.

۳) به آنچه می خواهید فکر کنید

در زندگی ، ممکن است غالباً تمایل داشته باشیم که بیشتر از آنچه انجام نداده ایم شکایت کنیم تا اینکه آنچه را انجام داده ایم ، متوجه شویم. بنابراین بیایید سعی کنیم بیشتر به فکرها و ارزیابی های مثبت بپردازیم ، و کمتر به آنچه که شکست خورده ایم یا نمی خواهیم بپردازیم. بگذارید ما خوشحال باشیم ، احساس عشق کنیم ، موفق باشیم … سعی کنیم اشکالات درونی را گوشزد کنیم که می توانند به ما یادآوری کنند که ما لیاقت آنچه را که انجام می دهد نیستیم

بیایید سعی کنیم این را به ارتباطات نیز ارائه دهیم. وقتی با یک شریک زندگی هستیم ، نگوییم: “شما هرگز به من گوش نمی دهید ، به من اهمیتی نمی دهید.” در عوض ، بگذارید بگوییم ، “کاش بیشتر از من شنیده می شدم و درک می شدم.” تغییر در بیان می تواند بیشتر از آنچه فکر می کنیم ، باشد. ما به شریک زندگی خود بسیار نزدیکتر خواهیم بود.

۴) قدرت شخصی خود را بشناسید

قدرت شخصی بر اساس اعتماد و قدرتی است که در طی رشد خود کسب می کنیم. بگذارید این قدرت را پیدا کنیم که نظرات و عقایدی را که می توانند به ما تحمیل کنند رد کنیم. بیایید این قدرت را پیدا کنیم که از نظرات خود مطمئن باشیم و در پشت آنها بایستیم.

۵) مهرورزی و بخشندگی را تمرین کنید

ماهاتما گاندی یک بار گفت: “بهترین راه برای یافتن خود گم شدن در خدمت دیگران است.”. تحقیقات اغلب نشان می دهد که مردم از دادن دادن بیشتر از گرفتن راضی هستند. بنابراین ، اجازه دهید ما سخاوتمند و دلسوز باشیم ، بگذارید به دیگران کمک کنیم.

۶) ارزش دوستی را فراموش نکنید

ما خانواده ای را که در آن متولد شده ایم انتخاب نمی کنیم ، اما این خانواده ما را شکل می دهد و تحت تأثیر قرار می دهد. اما ما می توانیم دوستانی را انتخاب کنیم. بنابراین ، اجازه دهید فقط به افرادی که ما را خوشحال می کنند ، اجازه دهند و از ما حمایت و رشد می کنند. به این ترتیب حلقه افراد خودمان را ایجاد می کنیم که می توانیم آنها را “خانواده” بنامیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *