چاکرای دست و روش های فعال کردن آن برای انرژی درمانی و ریکی

باز کردن چاکرا دست

باز کردن چاکرا دست

چاکرای دست مراکز انرژی قدرتمندی هستند که در بدن انسان وجود دارد. بسیاری از ما با ۷ چاکرای اصلی که در قسمت داخلی ستون فقرات جریان دارد آشنا هستیم، اما آیا می دانید که در مکان هایی مانند دست و پا نیز چاکراهای جزئی وجود دارد؟ چاکراهای موجود در دست ، ابزارهای قدرتمندی برای ادراک و بهبودی هستند و با کمی آگاهی و تمرین ، قدرت دستیابی آنها آسان است.

تا اینجا در مورد روش های درمانی مانند ای اف تی و ایموشن کد توضیح دادیم. در این مقاله یک آشنایی اساسی با عمل ریکی را به عهده دارد، و با هدف تمیز کردن چاکرای دست می تواند انرژی های منفی را پاک کند.

 

تعداد زیادی چاکرا در بدن وجود دارد از هفت عدد معروف که ما هنگام مطالعه ریکی روی آنها تمرکز می کنیم شامل چاکراهای متعدد در دست و پا است. چاکراهای دستی بسیار مهم هستند، زیرا آنها همان چیزی هستند که ما در عمل ریکی از آنها استفاده می کنیم. این مقاله در اصل به چاکراهای دستی، و چگونگی حفظ انرژی آنها تمیز و سالم می پردازد.

بهداشت چاکرای دست

این مسئله مهم است که چاکراهای دست را تمیز و متعادل نگه دارید، زیرا استفاده روزمره از دستان ما می تواند باعث بسته شدن چاکراها شود. در نتیجه می تواند جریان انرژی شفابخشی را مسدود کند و کار ما را بی اثر جلوه دهد. نکته مهم اینکه چاکراهای دست بسته شده می توانند از بهبودی خود جلوگیری کنند.

مکان قرار گیری چاکراها

از نظر فنی ۷ چاکرا در هر دست قرار دارد یکی در کف دست یکی در قسمت مچ دست و ۵ عدد باقی مانده در انگشتان دست و انگشت شست است، این دست ماست که به ما امکان تعامل با جهان را در دو سطح جسمی و پرانرژی می دهد. انرژی شفابخش به طور مداوم از داخل دستان شما جاری می شود. گفته می شود دست غالب شما انرژی را به دیگران می فرستد و دست غیر غالب انرژی را دریافت می کند.

علائم تعادل در چاکرای دست عبارتند از:

باز بودن آن، خلاقیت، توانایی دادن و دریافت انرژی به طور مساوی و بدون قید و شرط و توانایی احساس جریان انرژی نامحسوس توسط دیگران.

علائم عدم تعادل در چاکرای دست عبارتند از:

عدم توانایی در گرفتن، تحمل مسائل، عدم ارتباط با دیگران و جهان و مشکل در درخواست کمک و پذیرش شفابخشی.

چاکراهای دست دقیقا کجا هستند؟

دستها مراکز چاکراهای متعدد است، چاکراهای اولیه در مرکز هر کف دست قرار دارند. این چاکراها کانال های مفیدی برای تصفیه انرژی هستند. شفا دهنده ها دیدگاه های مختلفی در مورد نحوه طبقه بندی چاکراهای دست دارند برخی آنها را چاکراهای اصلی می دانند، برخی دیگر آنها را زمینه های انرژی غلیظ متمرکز، برای انتقال انرژی از چاکراهای دیگر می دانند.

به عنوان مثال، کار شفا اغلب دستها را به عنوان وسیله اصلی احساس، دادن و دریافت انرژی درگیر می کند. شفا دهنده ها ممکن است انرژی را از طریق چاکراهای دیگر، مانند چاکرای ریشه و انرژی زمین یا چاکرای قلبی و عشق هدایت کنند.

عملکرد چاکرای دست

دقیقاً مانند سایر چاکراها، مراکز قرار گرفتن انرژی در دستان شما همان چیزی است که به شما امکان می دهد تا با یک سطح پرانرژی با جهان تعامل داشته باشید. دست چاکرا اجازه می دهد تا انرژی شفابخش، در داخل و خارج از بدن جریان یابد و با عمل انرژی دادن و دریافت آن همراه باشد.

چاکراهای دست سالم هنگام حرکت در جهان، باز بودن، خلاقیت و اعتماد به نفس را نشان می دهد. آنها معمولاً با رنگ قرمز یا طلایی همراه هستند، اگرچه سایه و تابش آنها بسته به نوع انرژی ممکن است متفاوت باشد.

علائم مربوط به مسدود شدن چاکراهای دست شما شامل موارد زیر است:

کمبود خلاقیت و ناتوانی در بیان به صورت هنری

احساس بسته شدن یا بی حسی می کنید

عدم ارتباط با جهان و با افراد دیگر

چاکرای دست و انرژی آن

چاکراهای دست باز برای بهبود انرژی ضروری است. اگر آنها به هر دلیلی بسته شده یا دارای عدم تعادل باشند، جریان انرژی حاصل از شفابخشی ضعیف یا متناقض خواهد بود. ریکی و سایر روش های بهبود انرژی از موقعیت های دستی برای کمک به انرژی، در رسیدن به آنجا که مورد نیاز است استفاده می کنند، اما چاکراهای دستی مسدود شده این مسئله را دشوار می کنند.

برای بهبودی چاکرای دست نیز همین مشکلات پیش می آید. چاکراهای مسدود شده به جای سیستم باز، یک سیستم بسته را ایجاد می کنند و مانع از آن می شوند که انرژی آزادانه در بدن شما جاری شود و به آنجا برسد که به آن نیاز داشته باشد. علاوه بر این، موقعیت های چاکرای دست یا مادرا می تواند به تعادل چاکراهای اصلی بدن کمک کند. چاکراهای دست مسدود شده مانع از مؤثر بودن این ماداها می شوند.

چگونه چاکرای دست را باز کنیم؟

بیاین همین الان یک تمرین ساده با هم انجام بدیم و چاکرای دستانتان را فعال کنید!

کف دست هایتان را به مدت ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه با تمام سرعت به هم بمالید. آنقدر که داغی و گرما را احساس کنید، سپس آن‌ها را از هم جدا کنید و کف دستاهایتان با فاصله ای حدود ۲ الی ۳ سانتی متر رو به روی هم قرار دهید. آیا می‌توانید بین آن‌ها یک انرژی به خصوص احساس کنید؟ چیزی شبیه یک آدامس که انگار کش می آید یا نیرویی شبیه نیروی بین دو آهنربا.

این نیرو می‌تواند دافعه یا جاذبه باشد که در اکثر مواقع شما نیروی جاذبه رو تجربه خواهید کرد. انگار که نیرویی بین آن‌ها وجود دارد و می‌خواهد کف دستانتان را به هم بچسباند. اسم نیرو پرانا است! پرانا همان نیروی حیات است که ما و سایر موجدات زندگی با آن زندگی می‌کنیم. یک موجود زنده به جز تولید مثل، چه تفاوت هایی با سایر موجودات غیر زنده دارد؟ قطعا برای زندگی نیرویی وجود دارد که پرانا نام دارد!

پرانا چیست؟

این همان نیروی حیاتی است که ما از خوردن غذا می گیریم. بعضی از افراد مانند مرتاض های هندی می توانند این نیرو را به جای خوردن غذا از طبیعت دریافت کنند. از این نیرو حتی می‌توان برای درمان عضو هایی از بدن حتی بیماری هایی مانند سرطان استفاده کرد. انرژی درمانی یک روش فوق العاده برای درمان بسیاری از بیماری صعب العلاج است.

برای فعال شدن چاکرای دست هایتان می‌توانید چشمان خود را ببندید و تصور کنید که دارید از کف دستانتان نفس می کشید. چند نفس عمیق بکشید گویی که از از کف دستانتان اکسیژن وارد بدنتان می‌شود. برای غیرفعال شدن آن‌‌ها آن ها را بتکانید انگار که دستانی خیس را می خواهید خشک کنید. برای غیر فعال شدن بیشتر‌ می‌توانید آن‌ها را با آب سرد بشویید. این تمرین را حداقل به مدت یک هفته انجام دهید و تا متوجه دستیابی به قابلیت های عجیب بدن خود شوید. بعد از مدتی هر وقت که اراده کنید می توانید سریعا بدون هیچ تمرینی با کمک آن ها انرژی دهید و چاکرای دست هایتان فعال خواهند ماند.

روش های دیگر

روش های مختلفی برای باز کردن چاکرای دست وجود دارد که یکی دیگر از ساده ترین روش ها نگه داشتن دستان شما در آب است. در صورت امکان از بدن مانند یک جریان یا دریاچه استفاده کنید، اما یک کاسه آب هم همین کار را می کند. همانطور که به دستان خود اجازه می دهید درآب باشند چشمان خود را ببندید و تصور کنید که آب به راحتی هرگونه انسداد را از بین ببرد و آنها را با انرژی روشن جایگزین کند.

یکی دیگر از تمرین های مفید ریکی است. برای شروع، دستان خود را با کف دست خود لمس کنید و به آرامی آنها را با هم مالش دهید. درخشندگی را در کف دستان خود تصور کنید. پس از لحظه ای، به آرامی دست های خود را چند اینچ از هم جدا کنید. ممکن است هنگام بازی با این انرژی احساس گرما کنید. دستان خود را کمی دور آن حرکت دهید و بگذارید انرژی حرکت کند و رشد کند، تصور کنید که از هر کف دست انرژی جاری است. اکنون، کف دست خود را به هم بمالید و اجازه دهید انرژی به بدن شما بازگردد، و به شما التیام و انرژی بخشد.

ایجاد اثر هنری برای باز کردن چاکراها نیز بسیار عالی است. کار کردن با دستان به شما کمک می کند تا انرژی خلاقانه ای کهشما ایجاد کردید در بین آنها حرکت کند. هنرهای دستی مانند مجسمه سازی وسفالگری و نقاشی بسیار مناسب هستند.

تعادل چاکراها

تعادل چاکراها زمان و تمرین مداوم و زیاد را می طلبد، اما این تمرینات را می توان در چند دقیقه در روز انجام داد. تمرکز منظم روی بقیه سیستم چاکراها به تعادل چاکراهای دست شما کمک خواهد کرد. استفاده از مودرا یا موقعیت های دست ریکی در طول مدیتیشن به شما این امکان را می دهد تا هنگام بهبود و متعادل کردن سایر قسمتهای بدن روی چاکرای دست خود کار کنید.

منبع:افکار سبز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *