چرا بدن برخی مثل آهنربا عمل میکند و برخی اشیا به آن میچسبد ؟

حتما شما هم از تلویزیون یا در سایر عکس ها و فیلمها دیده اید افرادیرا که ادعا میکنند بدن آنها آهنربایی و یا مغناطیسی است و فلزات به آن میچسبد و در فیلم ها هم میبینید که میچسبد /
اما توجیه این اتفاق و ادعا چیست ؟

اما دلیل و علت وجود چنین افرادی چیست؟

دلیل چسبیدن اجسام به پوست بدن در این افراد نمی‌تواند نیروی مغناطیسی باشد چرا که اگر آن‌ها دارای نیروی مغناطیسی بودند اتفاقات ناگوار زیادی ممکن بود برای آن‌ها رخ بدهد که سلامتی آن‌ها را به خطر بیندازد و اصلا این توجیه که بدن این افراد اهنربا است یا مغناطیسی است غیر علمی و مضحک است .اکثر این افراد، قادر هستند اجسام فلزی را به پوست خود بچسبانند، با این حال علاوه بر فلز، اجسامی از جنس‌های گوناگون همچون شیشه، پرسلان، چوب و پلاستیک نیز امکانِ چسبیدن به پوستِ این افراد را دارد. افزون بر این، اجسامی بدون خواص فرومغناطیس همچون برنج و آلومینیم نیز چنین قابلیتی دارند.از نظر علمی، هیچ‌کدام از ادعاهایی که در رابطه با داشتن نیروی مغناطیسی در بدن انسان می‌شود، صحیح نبوده و این موضوع هیچ ارتباطی با نیروی مغناطیس ندارد؛ بلکه تنها نوعی سوءبرداشت از فیزیک و مفاهیم آن است.
در واقع این پدیده به علت پوستِ چسبندهٔ این افراد رخ می‌دهد.

به اعتقاد دانشمندان اگر شخصی قادر باشد، علاوه بر فلز، اجسام غیرفلزی را نیز به بدنش بچسباند، این پدیده ارتباطی با نیروی مغناطیس ندارد. بنجامین رادفورد برای بررسی میدان مغناطیسیِ چنین افرادی، از قطب‌نما استفاده کرده و پس از بررسی، اعلام کرد که این افراد در واقع فاقد میدان مغناطیس هستند. این آزمایش نشان داد که این پدیده به علت اثرات فیزیکی دیگری رخ می‌دهد. بسیاری از دانشمندان و طرفداران دانش همچون جیمز رندی، بر این عقیده‌اند که پوست چسبناک و چسبندهٔ این افراد عامل اصلی این پدیده است.
فرض کنید اگر یکی از این انسان‌های مغناطیسی یا آهن‌ربایی به فروشگاه ابزارآلات می‌رفت و در میان قفسه‌های ابزار و پیچ و مهره‌ها راه می‌رفت چه اتفاقی ممکن بود برای او بیفتد؟
آنچه اتفاق می‌افتاد این بود که پیچ و مهره‌ها از درون قفسه‌ها به سمت بدن این شخص، پرواز می‌کردند تا به خاطر نیروی مغناطیسی‌ای که از بدن این فرد ساطع می‌شود به پوست بدنش بچسبند یا مثلا اگر یک انسان آهن‌ربایی، برای درست کردن غذای روزانه‌اش وارد آشپزخانه می‌شد هرچه در آشپزخانه وجود دارد مثل چاقو، قاشق، چنگال، ملاقه و حتی صافی ظرفشویی برای چسبیدن به بدن این فرد به سمت او پرواز می‌کردند که در این میان، ممکن است با جذب چاقوی آشپزخانه به این شخص صدمه وارد شود یا منجر به مرگ او شود که حتی تصور این اتفاق نیز وحشتناک است. این آدم‌ها در صورت مغناطیسی و آهن‌ربایی بودن بدن‌شان، حتی نمی‌توانستند به راحتی غذا بخورند و باید هنگام غذا خوردن از قاشق و چنگال پلاستیکی استفاده می‌کردند.بدن میدان مغناطیسی دارد بدن امواج مثبت و منفی ساطع نمیکند .درواقع اصلا امواج مثبت و منفی به ان معنای خوب و بدی که مد نظر مردم است وجود ندارد.بار منفی و مثبت به معنای خوب و بد و مفید و مضر وجود ندارد . انچه در علم به معنی مثبت و منفی وجود دارد به معنی انچه که شما به عنوان خیر و شر بد و خوب ومفید مضر میشناسید نیست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *