چرا ما خواب می بینیم؟

چرا ما خواب می بینیم؟

اسراری که هنوز علم جوابی برایشان ندارد . چرا ما خواب می بینیم؟ آیا دلیلی وجود دارد که آنچه در خواب می بینیم بخشی از واقعیت دیگری نباشد؟

علم و دانش بشری با وجود پیشرفت نسبتا زیاد هنوز نتوانسته به بسیاری از سوالات پاسخ دهد و توضیح برای بسیاری از پدیده های پیرامون مان ارائه دهد . در این مجال به بررسی پدیده عجیب خواب دیدن می پردازیم . یکی از موضوعاتی که هنوز علم نتوانسته جواب درستی به آن بدهد ، خواب دیدن است، چرا ما خواب می بینیم؟ چرا برخی مواقع مطلقا خواب نمی بینیم و چرا برخی مواقع خواب های بهم ریخته و درهم و برهمی دیده و گاهی اوقات رویاهای بسیار نزدیک به واقعیتی می بینیم؟ چرا بسیاری معتقدند حوادثی را که اتفاق افتاده قبلاً در خواب دیده اند؟ این ها و بسیاری سوالات دیگر باعث شده تحقیقات دامنه دار و وسیعی در مورد خواب دیدن انجام شود .

اما عجیب اینکه دانشمندان هنوز توفیق عمده ای در این راستا حاصل ننموده اند. اما دانشمندان به این نتیجه قطعی رسیده اند که با بررسی حرکات چشم و مژه و ابرو در هنگام خواب می توان بدرستی تشخیص داد که فرد در حال خواب دیدن است. تکنولوژی نیز به کمک آمده است و در این راستا تکنولوژی تصویربرداری مغزی نیز می تواند آنرا تشخیص دهد،برخی معتقدند با پیشرفت همین تکنولوژی، روزی خواهد رسید که بتوانیم خواب دیدن یک فرد را بصورت یک فیلم مشاهده کنیم، یا اینکه خوابی که فرد دیده است بطور کامل ضبط شود و صبح او بتواند خوابی که دیده است را با تمام جزئیات تماشا نماید.

چرا ما خواب می بینیم؟

الگوی های الکتریکی مغز در هنگام خواب مانند زمان بیداری در حال فعالیت هستند. بنابراین مطمئنا در زمان خواب دیدن چیز مهمی در حال اتفاق افتادن است. آیا مغز شما در حال فهرست برداری از اتفاقات روزانه است؟ آیا خواب ها نمایشی از وضعیت روحی و روانی شماست یا شاید این رویاها جنبه دیگری از واقعیتی است که بر ما ناشناخته است؟

برخی معتقدند، هیچ دلیلی وجود ندارد که با قطعیت اعلام کنیم رویاهایی که می بینیم صرفا جنبه خیالی و غیر واقعی دارند. شاید در هنگام خواب ما به ابعاد دیگری که واقعیت دارند، اما از ادراک ما خارج هستند سفر می کنیم. در هنگام بیداری به دلیل مشغله فراوان مغز آن ابعاد دیده نمی شوند اما وقتی خوابیم، مغز ما آزادی عمل بیشتری پیدا کرده و به ابعاد دیگری سفر می کند. دلیلی ندارد، تمام آنچه را که حس می کنیم واقعیت بنامیم و آن چیرهایی را که حس نمی کنیم غیر واقعی .

 به اعتقاد برخی دانشمندان، تا ۱۲ بعد می تواند وجود داشته باشد که فعلا ما فقط قادر به درک سه بعد هستیم، برای یک حلزون دنیا فقط دو بعد دارد و او نمی تواند بگوید چون من این دو بعد را درک می کنم پس فقط همین دو بعد تمام واقعیت جهان است. ما اکنون دقیقا مانند همان حلزون هستیم، چه بسا جهان هایی در اطراف ما وجود دارند اما ما قادر به درک شان نیستیم. برخی دانشمندان بر این باورند که، مغز ما قابلیت درک تمام ابعاد را دارد اما برای رسیدن به آنها نیاز به تکامل و تمرینات داریم.

چرا ما خواب می بینیم؟

بارزترین شاهد بر این مدعا توانایی دورنگری است که تعداد معدودی از انسان ها توانسته اند بدان دست یابند، این قابلیت انسان را قادر می سازد تا بدون حضور فیزیکی بتواند جایی را که هزاران یا حتی میلیون ها کیلومتر از او دور است را ببیند . در تاریخ نمونه هایی از افراد با توانایی های عجیب ذکر شده اند، نمونه اش افرادی که پیشگویی می نموده اند، افرادی مانند نوسترآداموس یا ادگار کیسی که در خواب برای بیماران نسخه بهبودی تجویز می نمود، فردی که هیچ سر رشته ای از طبابت نداشت و نمونه های بسیار دیگر .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *