چشم سوم یا چشم درون چیست؟روش های پاکسازی و نشانه های فعال شدن آن

ورزشی برای چاکراها و فواید سوخ آسانا

چشم سوم یا چشم درون یا آجنا چاکرا

آجنا چاکرا

چشم سوم در واقع عضو مربوط چاکرای ششم به نام آجنا چاکرا است که با غده ی پینه آل یا صنوبری ارتباط دارد. با تمرین یوگا و مدیتیشن و عبادت میتوان این چاکرا را پاکسازی و انرژی را به آن رساند که موجب فعالسازی آن میشود. از چشم سوم به عنوان جایگاه روح و فرستنده و گیرنده ی پیام های روحی یاد برده میشود.

چشم سوم همیشه به سمت درون شماست و بر تمام اعمال شما نظارت دارد و تمام لحظات زندگی شما را ثبت میکند به همین خاطر به آن چشم درون هم میگویند.

آجنا نام دیگر چشم سوم است. این چشم معنای زیادی از جمله تیسرتیل, معرفت دل, چشم دل و غیره دارد. از طریق آجنا می توان با جهان های ماورایی و فراتر از بعد زمان و مکان ارتباط برقرار کرد. آجنا در زبان سانسکریت به معنای فرمان دادن است به همین دلیل آن را چاکرای فرمان دهنده می نامند.

چشم سوم چیست؟

چشم سوم یکی از هفت چاکرای اصلی در بدن است، یعنی چاکرای ششم. از چشم سر برای دید عادی استفاده می شود و از چشم سوم برای بیداری معنوی و ارتباط با کائنات استفاده می شود. رنگ این چاکرا، نیلی رنگ می باشد و در فاصله بین دو ابرو و کمی بالاتر قرار دارد. در حین انجام مراقبه نیز از این چاکرای چشم سوم برای تمرکز استفاده می شود.

همچنین برای تصویرسازی و تجسم اهداف نیز چشم سوم مورد استفاده قرار می گیرد. چشم سوم مرکز اتصال سه کانال انرژی آیدا، پینگالا، سوشومنا می باشد که با ادغام انرژی کیهانی و قمری و خورشیدی در فرد بیداری روحی ایجاد می کند و در هنگام بیداری این فرد، قدرت روشن بینی، روشن شنوی، تله پاتی و پیشگویی پدیدار می گردد.

چاکرای چشم سوم مرکز فرماندهی بر دیگر چاکراها و مسئول نظارت بر ذهن است. این چاکرا پل ارتباطی بین بعد فیزیکی و متافیزکی انسان است. شناخت چشم سوم از دیرباز در میان اقوام مرسوم بوده است، و در برخی از مذاهب مثل هندوها، جزیی از آیین مذهبی شان به شمار می رود که روزانه حداقل یکبار پودری نیلی رنگ را به صورت نقطه ای برای فعال سازی و تحریک چشم سوم در این قسمت می گذاشتند.

 

مسلمانان نیز در هر شبانه روز ۱۷ رکعت نماز بجا می آورند و در هر رکعت دوبار پیشانی را به سجده می گذارند و چشم سوم را تحریک و فعال می کند. در اسلام خواندن نماز معراج مؤمن و سجده یعنی عروج به عالم معنا می باشد. پس مطمئناً فعال سازی این چاکرا بسیار ارزشمند و مهم بوده است و خداوندی که همه انسان ها را دوست دارد، این اعمال عبادی را توصیه کرده است تا به این وسیله انسان تعالی یابد و به بصیرت و آگاهی معنوی دست پیدا کند.

یامبر اکرم (ص) می فرماید: آن گاه که خداوند خیر بنده اش را بخواهد، چشم دل بنده اش را می گشاید تا ببینید آن چه که با چشم سر نمی توان دید و غایب است.

کاربرد چشم سوم چیست؟

آجنا یا چشم سوم یا چشم شهود و عقل به حساب می آید. انسان بلافاصله بعد از باز شدن چشم سوم خود، شروع به صحبت با روح خود می کند و می تواند با جهان ماورائی ارتباط برقرار سازد. البته این نیاز به تمرین های مخصوصی دارد تا چشم سوم تحریک شده و شروع به کار کند و در نهایت قدرتش افزایش یابد!

 

شاید از خود بپرسید که اصلا کاربرد چاکرای چشم سوم چیست و یا چشم سوم چه کاربردی دارد؟

چشم سوم وسیله ای است برای پیش بینی، آینده نگری، روشن بینی، پیشگویی و … که بدون استفاده از دو چشم جسم انجام می شود. روشن بینی به معنای دریافت و تجزیه و تحلیل اطلاعات بدون استفاده از چشم جسمی می باشد.

نکاتی برای باز شدن چشم سوم:

با باز شدن چشم سوم شما شروع به صحبت کردن با روح خود می کنید و به مرحله ای عالی از تفکر و تمرکز می رسید. بیشتر شدن حافظه و گسترش بصیرت است از دیگر مزایای باز شدن چشم سوم است.

 

برای اینکه چشم سوم را باز کنیم چه اقداماتی لازم است؟

حالا می خواهیم به شما بگوییم که برای باز کردن چشم سوم می توانید چه کارهایی انجام دهید. با ما همراه باشید.

پاکسازی غده پینه آل

اولین کاری که باید برای باز شدن چشم سوم انجام دهید پاکسازی غده پینه آل است به نکات زیر دقت کنید:

۱- مقدار گوشت دریافتی خود را کم یا آنرا حذف کنید. بهتر است مصرف گوشت بویژه گوشت قرمز را در وعده های غذایی خود کم کنید زیرا ph اسیدی آن به مرور موجب کلسیفیه شدن و اختلال در کارکرد غده پینه آل می شود.

۲- ب قلیایی یا آب مقطر بنوشید. این آب کمک می کند تا مواد سمی و فلزات سنگین از بدن شما دفع شوند.

۳- از فلوراید دوری کنید. بر خلاف آنچه گفته شده است، فلوراید برای سیستم بدن انسان مضر و سمی ست. از خمیر دندان های بدون فلوراید و یا طبیعی استفاده کنید و حتی الامکان از آب شیر بدلیل دارا بودن فلوراید مصرف نکنید.

۴- هنگام طلوع یا غروب به خورشید نگاه کنید. زمانی که خورشید نارنجی رنگ و کم نور است و در حوالی افق قرار دارد، می توانید برای چند دقیقه به آن نگاه کنید (توجه داشته باشید که فقط در زمان گفته شده به خورشید نگاه کنید، در غیر این صورت چشمانتان آسیب جدی می بینند). غده پینه آل همانند کریستال است و نور خورشید به شارژ شدن آن از انرژی کمک می کند.

۵- از سبزیجات و میوه جات ببیشتر استفاده کنید. هر چقدر بیشتر از مواد غذایی قلیایی بهره گیرید، غده پینه آل و سایر ارگان های حیاتی بدنتان بهتر عمل می کنند. بخصوص میوه ها و سبزیجات خام و نپخته ای که در معرض تابش خورشید قرار داشته و از انرژی آن شارژ شده اند و هنوز زمان زیادی از برداشت آنها نگذشته است.

۶- مثبت نگر و فعال باشید. ممکن است به نظرتان راحت برسد اما ذهن شما از قدرت بالایی برخوردار است و افکار نیز می توانند سمی باشند.

۷- از لامپ های فلورسانت استفاده نکنید. غده پینه آل به این نور حساس است. بهتر است شب ها نیز در تاریکی کامل بخوابید.

۸- روزانه یک کریستال بین دو ابروی خود در محل چشم سوم قرار دهید. مراقبه با یک کریستال مانند آمتیس، کوارتز شفاف، سودالیت و لاجورد در رسوب زدایی از این غده و شارژ آن از انرژی مفید است.

۹ – قدم زدن در طبیعت, تفکر و تعمق بر روی موضوعات اساسی و معنوی, عبادت و صحبت کردن با خدا, استفاده نکردن از شکر و غذاهای فرآوری شده.

تحریک چشم سوم

۱- حرکت دادن انگشت در چشم سوم

در این روش باید انگشت اشاره ی خود را بر خلاف جهت عقربه های ساعت دور چشم سوم حرکت دهید. بازه ی زمانی مناسب ۵ الی ۱۰ دقیقه است. سپس چشم های خود را بسته و چشم دیگری را بین دو ابروی خود تجسم کنید. حال در همین حالت چشم سوم خود را تکان داده و پلک بزنید.

۲- گوش کردن به فرکانس چاکرای ششم یعنی فرکانس ۸۵۲

۳- تکرار مانترا آوم(aum) یا ام(om) و ب ارتعاش در آوردن گلو

۴-استفاده از تکنیک تنفس ۴۷۸

برای استفاده از این روش باید ابتدا در یک مکان دنج قرار بگیرید. یعنی جایی که هیچ صدا و هیچ چیزی مزاحم شما نشود. در این روش باید ۴ ثانیه از بینی خود نفس را به درون ریه ها ببرید، سپس تا ۷ ثانیه آن را نگه دارید و به مدت ۸ ثانیه از راه دهان هوا را خارج کنید. در این حالت زبان باید پشت دندان ها قرار بگیرد.

 

با تکرار این کار، کم کم به حالت دیگری وارد می شوید. جایی که انگار به چشم سوم خود خیره هستید. وقتی کنترل تنفس خود را به عهده بگیرید، می توانید نگاه خود را به چشم سوم را نیز کنترل کنید.

۵- استفاده از یوگا

 

یوگا ورزش بسیار مفیدی به منظور آزاد کردن انرژی های نهفته در بدن است. اعمالی نظیر تنفس، تمرکز، کشش و نرمش هنگام استفاده همزمان می توانند بدن را پاک و چشم سوم را تقویت نمایند.

 

به منظور باز کردن سوم سوم خود با کمک یوگا باید از حرکات، قهرمان نشسته، ایستاده و خم شدن تا نصفه به سمت جلو، وضعیت بچه، وضعیت حالت سگی و صورت رو به پایین و ایستادن بر شانه استفاده کنید.

۶- استفاده از رنگ نیلی در لباس یا دکوراسیون خانه و استفاده از سنگ های نیلی رنگ مانند آمیتیست

نشانه های فعال شدن چشم سوم

۱- احساس خستگی بین ابروها:

در کل وقتی چشم سوم باز است ارتباط هوشیارانه بین ابرو ها برقرار می شود. درست مثل این کسی که حرکات آهسته راه لمس می کند و گاهی با کوچکترین حرکت احساس انتشار گرما در او رخ می دهد.

۲- بالابردن دوراندیشی

با باز بودن چشم سوم شما قادر به درک متفاوتی از اتفاقات خواهید بود توانایی فهم چیزی که قرار است اتفاق افتد .جالب است که چشم سوم کمک تان می کند چیزهایی را ببینید که قابل دیدن نیستند. از تجربیات تان بیش تر بهره می برید و مشکلات را از فاصله دورتر حس می کنید.

۳- حساسیت بیشتر نسبت به نور:

چشم سوم توانایی دیدن و درک نور و رنگ ها را بسیار قوی تر است دو چشم دیگر دارد .رابطه چشم سوم و رنگ نورها در بسیاری از کتب قدیمی مورد بحث بوده است.

شخصی که چشم سوم باز دارد نور را به شکل ستاره و یا مدور می بیند و حتی توانایی دیدن نور پشت ابرها را نیز دارد.

۴- احساس و نیاز به تغییر همیشگی:

درک این که چرا احساس متفاوتی دارید سخت است، فقط این را حس می کنید. این تغییر ممکن است به تدریج یا یک باره ایجاد شود. شاید دیگر از چیزهایی که قبلا برای تان لذت بخش بوده است لذت نبرید، یا از چیزهایی لذت ببرید که قبلا برای تان لذت بخش نبوده است. این نیازها و علاقه به تغییرات مداوم بخشی از نشانه های باز بودن چشم سوم است.

۵- بیشتر شدن سردرد:

فشاری که در سر ایجاد میشود بیشتر از فشاری است که در میان دو ابرو احساس می شود. چشم سوم باز برای کسی که قبلا آن را تجربه نکرده است می تواند تجربه ی سختی باشد.

باز شدن چشم سوم می تواند سبب فشار و درد در سر شود. برای رفع آن بهترین کار قدم زدن در هوای آزاد است.

 علائم و نشانه های باز شدن چشم سوم:

۱- از نشانه های باز شدن چشم سوم این است که درک شهودی بالایی برخوردار می شوید. با خود برتر راحت تر ارتباط برقرار می کنید. جواب سؤالات خود را به راحتی از شهود خود دریافت می کنید.

۲- گاهی اوقات رویدادی را از قبل پیش بینی می کنید.

۳- فقط از دید ظاهری به ماجرایی نگاه نمی کنید و عمق آن مسئله را درک خواهید کرد.

۴- ممکن است به نور حساس شده و نورهای درخشان چشم شما را آزار دهند.

۵- ممکن است دچار سردرد شوید، نگران نباشد بهترین راه برای کم کردن این فشار قدم زدن می باشد.

۶- ممکن است در نقطه آجنا دچار فشار و یا درد شوید، در هنگام باز شدن چشم سوم این فشارها عادی هستند(نه همیشه).

۷- قدرت تله پاتی در شما افزایش می یابد، به بیداری درونی و معنوی می رسید و دارای قدرت روشن بینی و روشن شنوی و … می شوید.

 

بعد از این تمرینات در ناحیه چشم سومتون بین دو ابرو حتما قشار . ضربان احساس میکنید که این کاملا طبیعیه و به دلیل شروع فعالیت چشم سومتون است.

مهمترین نکته برای خارج شدن از ماتریکس بعد سوم همین فعالسازی چاکرای آجنا یا چشم سوم است که باعث باز شدن شما به روی حقایق عمیق هستی و بالا رفتن درک شخص میشود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *