چطور فرایند ترخیص کالا را تسریع کنیم

کالا

پس از این‌که محصولی را که می‌خواهید وارد کنید انتخاب و عرضه کننده‌ی آن را پیدا کردید؛ گام بعدی تسریع در وارد کردن و ترخیص کالا است.

چه خودتان شرکت حمل و نقل را انتخاب کنید و چه عرضه کننده‌ی محصول آن را تعیین کند؛ در هر صورت باید اشتباهات در کار و ترخیص کالا را که می‌تواند باعث تاخیر در رسیدن کالا به مقصد شود به حداقل برسانید.

برای این که تترخیص کالا با سهولت صورت بگیرد، باید چند کار ضروری را انجام دهید. جزئیات ترخیص کالا اهمیت زیادی دارد بنابراین به نکات ضروری توجه داشته باشید و آن‌ها را مو به مو انجام دهید.

اینویس را درست و دقیق آماده کنید. اینویس بازرگانی حکم یک صورت فروش را مابین فروشنده و خریدار دارد که کالاهای وارداتی را تشریح می‌کند و ارقام مهم معامله را نشان می‌دهد.

هم‌چنین نشان می‌دهد که پول فروشنده را پرداخت کرده‌اید. اینویس باید به طور دقیق و بر اساس توافقی که بین شما و عرضه کننده‌ی محصول در اینویس پروفرما صورت گرفته تنظیم شود.

عرضه کننده‌ی محصول نباید اینویس را به صورت دست‌نویس ارائه دهد بلکه باید با کامپیوتر تایپ شده و پرینت شود تا قابل خواندن بوده و با اینویس‌های گمرگ و سایر اسناد ترخیص کالا مرتبط هم‌خوانی داشته باشد. تمام کالاهایی را که وارد می‌کنید باید به طور دقیق ثبت کنید. در این‌‌جا دقت اهمیت زیادی دارد و تمام موارد باید درست و دقیق باشند.

تمام اطلاعات مورد نیاز را در اینویس‌های گمرکی بگنجانید. اینویس گمرکی نسخه‌ی گسترش یافته‌ی اینویس بازرگانی است که در آن صادر کننده یا همان عرضه کننده‌ی کالا به شرح کالا، کمیت، قیمت فروش، بار، بیمه، هزینه‌های بسته‌بندی، شرایط تحویل، روش پرداخت، وزن و یا حجم کالاها می‌پردازد که هدف آن تعیین ارزش وارداتی گمرک در بندر مقصد است.

لیست بسته‌بندی در حمل و نقل بین المللی به افراد درگیر در ترخیص کالا اجازه می‌دهد که کالاهای دریافتی را چک کنند.

مطمئن شوید که اینویس‌ها با رسید بسته‌بندی همخوانی داشته باشد. یک لیست بسته‌بندی در حمل و نقل بین المللی وجود دارد که با استفاده از آن شرکت‌های حمل و نقل به ماهیت کالاهایی که حمل می‌کنند پی می‌برند. هم‌چنین این لیست به مشتری یا وارد کننده و سایر افراد درگیر در کار و ترخیص کالا اجازه می‌دهد که کالاهای دریافتی را با آن‌چه که در پیش فاکتور آمده چک کنند. این لیست بسته بندی، عدم حمل کالای اشتباهی را تضمین می‌کند.

روی کالاهای خود مارک کشور مبدا را بزنید مگر این که آن کالای وارداتی معاف از مارک خوردن باشد.

دستورالعمل‌ها و قوانین عرضه‌کننده‌ی کالا را از لحاظ سیاهه‌نویسی، بسته بندی، مارک گذاری، پرچسب زدن و پرداخت به دقت مورد بررسی قرار دهید چون باید شرایط معامله را رعایت کنید تا بتوانید فرایند ترخیص کالا را تکمیل کنید و پول عرضه‌کننده‌ی کالا را بپردازید.

با پرسنل گمرک همکاری نزدیک داشته باشید تا مطمئن شوید کالاهای شما به درستی بسته‌بندی و بارگیری شده است.

برای ترخیص کالا از یک ترخیص کار استفاده کنید اما اگر کسی را ندارید از یک شرکت حمل و نقل بخواهید تا یک ترخیص کار به شما معرفی کند.

قوانین مربوط به نوع محصول وارداتی مثلا مواد غذایی، دارو، لوازم آرایش، محصولات بهداشتی و یا نوشیدنی را رعایت کنید و به آن احترام بگذارید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *