چطور یک مهد کودک تاسیس کنیم

کودک

کودک

تاسیس مهد کودک کار ساده‌ای نیست؛ بلکه پروژه‌ای است که نیاز به برنامه‌ریزی، مقدار زیادی سرمایه و سال‌ها تجربه دارد. هم‌چنین باید مجوز‌های لازم برای تاسیس مهد کودک را داشته باشید که گرفتن آن‌ها وقت زیادی می‌برد. اما با داشتن یک برنامه‌ریزی مناسب و انگیزه‌ی کافی، خواهید توانست یک مهد کودک تاسیس کنید.

 

قدم اول

یک کمیته‌ی برنامه‌ریزی تشکیل دهید. در این کمیته باید آموزگاران، والدین علاقه‌مند، یک مشاور و سرمایه‌گذاران احتمالی حضور داشته باشند. کمیته‌ی برنامه‌ریزی باید ساختار پایه‌ای مهد کودک که شامل اهداف و راه رسیدن به آن‌ها می‌شود را مشخص کند. اساس مهد کودک باید گذاشته شود و ایده‌ها، به طرح‌ و برنامه تبدیل شوند.

 

قدم دوم

در خصوص لجستیک راه‌اندازی مهد کودک بحث کنید. در این مرحله ایده‌ها به مرور به واقعیت تبدیل می شوند و باید جزئیاتی مثل برنامه‌های روزانه‌ی مهد کودک را مد نظر قرار دهید. مواردی مثل مکان مهد کودک، تامین هزینه‌ها و جنبه‌های قانونی و اداری باید مورد بحث قرار گیرند. برنامه‌ی درسی یا سیلابس مهد کودک هم باید مشخص شود. باید این مسئله را مد نظر قرار دهید که کودکان از لحاظ قانونی ملزم به گذراندن دوره‌ی مهد کودک نیستند، پس باید سیلابس را طوری طراحی کنید که والدین تحریک شوند کودکان‌شان را به مهد کودک بفرستند.

 

قدم سوم

مهد کودک‌های دیگر را بررسی و از آن‌ها الگوبرداری کنید. در خصوص سیلابس و روش تدریس آن‌ها تحقیق کنید تا طراحی آن‌ها برای‌تان ساده‌تر شود.

 

برای راه‌اندازی مهد کودک باید با آموزش و پروش تماس بگیرید و در خصوص مجوزها و گواهی‌هایی که باید اخذ کنید سوال بپرسید.

قدم چهارم

با آموزش و پرورش تماس بگیرید و در خصوص مجوزها و گواهی‌هایی که باید اخذ کنید سوال بپرسید.

 

قدم پنجم

از وام استفاده کنید. وام می‌تواند از منابع زیادی مثل بانک یا سازمان‌های دولتی دریافت شود. پس از این‌که راستای فعالیت مهد کودک را مشخص کردید، می‌توانید خیرینی پیدا کنید که مایل به پشتیبانی از فعالیت‌های شما باشند و از آن‌ها کمک بگیرید.

 

قدم ششم

برای مهد کودک آموزگار، کمک آموزگار، منشی، مدیر مالی و مسئولین امور نظافتی استخدام کنید. در خصوص حقوق کارکنان با کمیته‌ برنامه‌ریزی مشورت و تصمیم گیری کنید. یک حساب‌دار می‌تواند در این خصوص کمک زیادی به شما بکند.

 

قدم هفتم

یک ساختمان برای مهد کودک بگیرید و وسایل و مبلمان مورد نیاز را خریداری کنید.

 

قدم هشتم

با تبلیغ کردن در مکان‌هایی که مختص کودکان است، مهد کودک خود را به عموم معرفی کنید. زمین‌های بازی و کتابخانه‌های محلی یا شهربازی‌ها و فروشگاه‌های اسباب بازی فروشی می‌توانند مکان‌های مناسبی برای تبلیغات باشند. شبکه‌های اجتماعی و اینترنت هم می‌توانند تاثیر زیادی در شناخته شدن مهد کودک شما داشته باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *