چه نکاتی را باید حتما در تبلیغات اینترنتی خود در نظر داشته باشیم؟

 

تبلیغات اینترنتی یکی از مهم ترین زیرمجموعه های دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید که انجام دادن آن بر اساس اصول و قواعد درست می تواند سبب به شهرت رسیدن کسب و کار شما شود.

در واقع اگر بتوانید در راه درست تبلیغات اینترنتی قدم بردارید می توانید در مدت زمان کم توجه کاربران زیادی را به خود جلب نمایید و پس از آن شغل و بیزینس خود را ارتقا ببخشید. البته توجه داشته باشید که گاهی برخی افراد بازاریابی و تبلیغات با به یک معنا می خوانند و تفاوتی برای آن ها قائل نمی شوند که این امر خود سبب افزایش خطا و طی کردن مسیر اشتباه خواهد شد. توجه داشته باشید که تبلیغات زیر مجموعه بازاریابی به حساب می آید و تفکیکی این دو از هم راه رسیدن به موفقیت را برای شما هموار می سازد. اما اینکه تبلیغات اینترنتی چگونه صورت می گیرد و در زمان انجام تبلیغات باید به چه نکاتی دقت کرد از مهم ترین مسائلی است که در ادامه با هم مطالعه خواهیم کرد، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

تبلیغات

تبلیغات

تبلیغات اینترنتی چیست؟

به طور کلی تمامی فعالیت هایی که در بستر اینترنت و یا سایر محیط های وابسته به آن به منظور آگاهی بخشی به مشتریان در رابطه با فروش محصولات یا ارائه خدمات صورت پذیرد، مفهموم تبلیغات اینترنتی را می رسانند. در واقع با بهر مندی از این روش می توان فعالیت های گسترده ای را انجام داد که به واسطه آن افراد و کاربران به فعالیت های کاری شما علاقه مند شده و قصد دنبال کردن شما را داشته باشند. به واسطه تبلیغات اینترنتی شرایطی فراهم می شود که بتوانید با کمترین میزان هزینه، بیشترین مخاطب را داشته باشید البته این تنها یکی از مزایای آن به حساب می آید و شما به طور کاملا هنوز وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال نشده اید.

تبلیغات اینترنتی چه مزایایی به همراه دارد؟

همانطور که عنوان شد، به واسطه تبلیغات اینترنتی و فعالیت های شبیه به آن می توانید با صرف هزینه بسیار کمتر به نسبت تبلیغات سنتی، توجه مخاطبین بیشتری را به خود جلب نمایید. بنا به مطلب عنوان شده می توان مزایای تبلیغات اینترنتی را در موارد زیر خلاصه کرد:

  • جذب مخاطب بیشتر با صرف هزینه کمتر
  • مشخص کردن تعداد مخاطبین
  • شخصی سازی کردن تبلیغات

موارد فوق اصلی ترین مزایای هستند که در صورت انجام تبلیغات به صورت اینترنتی و آنلاین در اختیار شما قرار می گیرد. تصور کنید برای تبلیغ کسب و کار خود از بنر های تبلیغاتی سطح شهر استفاده نمایید، به نظر شما چند نفر ممکن است بنر را ببینند؟ چه تعداد حواس خود را به آن معطوف می سازند؟ علاوه بر این هزینه ای که باید صرف کنید چه میزان است؟آیا این هزینه می تواند در نهایت به سود تبدیل شود؟ حالا تصور کنید همین تبلیغ را در در کمپین تبلیغاتی به صورت آنلاین و اینترنتی انجام دهید، بدون شک تعداد افرادی که آن را می بینند بیشتر از افرادی است که در سطح شهر ترد می کنند و از همه مهم تر اینکه برای داشتن یک تبلیغ در بستر اینترنت نیازی به صرف هزینه زیاد ندارید.

یکی دیگر از مزایای تبلیغات اینترنتی آگاهی از بازدید افراد از تبلیغ است، چند نفر از افراد در سطح شهر بنر تبلیغاتی را خواهند دید؟ آمار دقیقی در اختیار شما قرار نمی گیرد این در حالی است که به سادگی می توانید آمار کلی از میزان بازدیدکنندگان از تبلیغات اینترنتی را مشخص نمایید.

استفاده از تبلیغات اینترنتی شرایطی را فراهم می سازد که بتوانید با تفکیک کاربران از نظر سلیقه، تبلیغات بهینه تری این باشید. شخصی سازی تبلیغات مهم ترین مزیت به نسبت تبلیغات سنتی است چرا که در روش سنتی شما می توانید بر اساس هزینه ها از یک یا دو برای جلب توجه کاربران استفاده کنید. این در حالی است که در کمپین موفق تبلیغاتی روش های زیادی برای تبلیغ و آگاهی بخشی وجود دارد که هر روش مخاطب خاص خود را به همراه دارد.

تبلیغات

تبلیغات

چه نکاتی را باید حتما در تبلیغات اینترنتی خود در نظر داشته باشیم؟

با توجه به تعریف تبلیغات اینترنتی و مزایای آن، رعایت برخی نکات نیز می تواند در تاثیر گذاری بیشتر روی مشتریان موثر باشد که شامل موارد زیر هستند:

روش های مختلف را امتحان کنید

بدون شک داشتن تنوع و خلاقیت می تواند تاثیر زیادی در جلب توجه مشتریان داشته باشد، اینترنت یکی از محیط های پر کانال است که راه تبلیغات و ایده های نو را برای شما فراهم می سازد. با توجه به اینکه کاربران در محیط های مختلف از اینترنت فعالیت دارند می توانید با بهرمندی از روش های متفاوت مانند ایمیل، شبکه های اختماعی، وب سایت ها و…. تبلیغات خود را در معرض دید کاربران قرار دهید.

تعامل و تبادل با صفحات مرتبط

یکی از مهم ترین نکات در زمینه تبلیغات اینترنتی، داشتن تبادل و تعامل با هم صنف و همکاران است. در این روش نظر کاربران بیشتری به شما معطوف می شود چرا که آن ها با مقایسه کردن، به دنبال بهترین ها می باشند. تصور کنید در یک صفحه اینترنتی که با موضوع لباس و پوشاک فعالیت میکند، مطالب دامپزشکی تبلیغ شود؟ به نظر شما چند نفر از افرادی که به قصد خرید پوشاک وارد صفحه شده اند، به مطالب دامپزشکی علاقه نشان می دهند؟ پس این نکته مهم را هیچ گاه فراهموش نکنید که تبادل و تعامل مرتبط داشتن تاثیر زیادی در جلب توجه کاربران دارد.

درست و کاربردی تبلیغ کنید

یکی درگیر از مهم ترین نکاتی که باید حتما در تبلیغات اینترنتی خود در نظر داشته باشیم، استفاده از تبلیغات مرتبط با محصولات یا خدمات است. اگر بتونید به زبان ساده و کامل تبلیغ کنید، افراد بیشتری جذب آن خواهند شد چرا که تمامی نکات مربوطه را در تبلیغ می بینند و با آگاهی کامل می توانند تصمیم بگیرند.

آپدیت کردن صفحات تبلیغاتی

همانور که می دانید، تولیدات محصول و ارائه خدمات هر روز آپدیت خواهند شد و محصولات و روش های جدیدی به بازار های آنلاین و سنتی ارائه می شوند. داشتن اطلاعات به روز شده و آپدیت روزانه محصولات سبب می شود که بتوانید از رقبای خود پیشی بگیرد. استفاده از روش های خلاقانه در بروز رسانی تبلیغات اینترنتی نیز به سادگی می تواند توجه کاربران را جذب و نگاه آن ها را معطوف به تبلیغ سازد.

پیشنهاد میکنیم حتما برای اینکه بتوانید در بستر اینترنت فروش بیشتری را تجربه کنید و بهتر بتوانید با بازاریابی اینترنتی یا اینترنت مارکتینگ کنار بیایید یک سر به سایت مهدی عراقی بزنید.

تبلیغات

تبلیغات

محاسبه دقیق هزینه، بودجه، در آمد و سود

۴ رکن اصلی که هیچ گاه نباید فراموش کنید و پیش از انجام تبلیغات اینترنتی لازم است تمامی آن ها مورد بررسی قرار بگیرند. بررسی این چهار مورد به نوعی آینده نگری درباره تبلیغات است که به واسطه آن می توانید میزان هزینه تا سود را پیش از انجام تبلیغات مشخص نمایید.

نتیجه گیری

موارد عنوان شده از موثر ترین نکاتی هستند که می توانند تاثیر زیادی در تبلیغات اینترنتی و در نهایت کسب در آمد بیشتر داشته باشند. توجه داشته باشید که به واسطه تبلیغ در بستر های اینترنتی ئو آنلاین علاوه بر دسترسی ساده و برقراری ارتباط شبانه روزی با مشتریان می توانید از هزینه های زیاد تبلیغات سنتی نیز جلوگیری کنید. این مدل از تبلیغات با تعاریف متعدد به شما ارائه می شوند که هر یک از آن ها می تواند به نحوی مفهوم کاملی را در پی داشته باشد.

منبع : مهدی عراقی

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. نازی گفت:

    خیلی عالی و روان نوشتید ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *