چگونه از سایت های خارجی خرید کنیم؟

چگونه از سایت های خارجی خرید کنیم؟

بسیاری از کاربران ایرانی تمایل زیادی به خرید از سایت های خارجی دارند اما موانع زیادی برای این کار در ایران وجود دارد که در این پست قصد داریم راهکارهایی را برای غلبه بر این موانع بیان کنیم.
در واقع اگر بخواهیم نگاه کلی به این موضوع داشته باشیم، دو مانع برای خرید اینترنتی از خارج از کشور وجود دارد. یکی نحوه پرداخت اینترنتی در سایت های خارجی و دیگری نحوه ارسال و دریافت کالا می باشد. که راهکارهایی را برای این دو مورد ارائه می کنیم:
الف) پرداخت اینترنتی
همانطوری که می دانید ایران از معدود کشورهایی است که نظام بانکی آن به نظام بانکی جهانی متصل نیست. برای رفع این مشکل شما نیاز به کارت اعتباری بین المللی دارید که البته شما با مشخصات و آدرس ایرانی نمی توانید این کارت را دریافت کنید بلکه نیاز به یک آدرس؛ کد پستی و مشخصات تابعیت غیر ایرانی دارید. برای این موضوع راهکارهایی را به شما پیشنهاد می دهیم:
۱ـ استفاده از کارت های اعتباری بین المللی توزیع شده در داخل کشور
بعضی از شرکت های ایرانی، اقدام به خرید و عرضه کارت های بین المللی از کشورهای همسایه مانند آذربایجان، تاجیکستان و امارات نموده اند و آنها را به کاربران ایران عرضه می کنند. البته این کارت ها برای کاربران ایرانی مخاطرات و ریسک های زیادی را به همراه دارند. مهمترین این ریسک ها امکان بلاک شدن موجودی و بسته شدن کارت ها می باشد. به طور مثال چند سال پیش یکی از بانک های مرکزی این شرکت های واسطه را به دلیل ارائه خدمات به کاربران ایرانی جریمی سنگینی کرد و آن شرکت را تا حد ورشکستگی برد و تمام کارت ها را بلاک کردن. سخت بودن شارژ این کارت ها و نداشتن اینترنت بانک برای چک کردن موجودی و تراکنش ها نیز دغدغه دیگر کاربران این کارت ها می باشد.
۲ـ استفاده از کارت اعتباری دوستانتان
اگر شخص مورد اعتماد در خارج از کشور دارید، یکی از راه های مطمئن استفاده از کارت اعتباری او می باشد.
۳ـ استفاده از صرافی ها برای انتقال ارز
البته امروزه دیگر این روش استفاده کمتری دارد. دلایل آن نیز یکی این است که سایت های خارج به دلیل پیشرفت امکان پرداخت آنلاین، اکثر امکان پرداخت به شماره حساب را حذف نموده اند. و ثانیا این که صرافی ها به عنوان واسط، مبلغ قابل توجهی را دریافت می کنند.
ب) دریافت کالا
موضوع دومی که خرید از سایت های خارجی را با مخاطره رو به رو می کند، دریافت کالا در ایران است. نکته مهم این است که قبل از خرید از سایت و انجام پرداخت، باید از اینکه آن فروشگاه اینترنتی خدمات ارسال به ایران دارد یا نه مطمئن شوید. چون بسیاری از فروشگاه های بزرگ اینترنتی ارسال به ایران ندارند و شرکت های بزرگ پستی در آمریکا و اروپا نیز به ایران خدمات پستی نمی دهند.
بنابراین اگر از ارسال کالا توسط فروشنده و قوانین گمرکی اطمینان حاصل کردید، می توانید کالا را سفارش داده و در آدرس خود در ایران دریافت نمایید.
در غیر این صورت یک روش، خرید از طریق دوستان و آشنایان در خارج از کشور است. اما روش دوم شرکت ها و سایت هایی است که به صورت واسطه کالای مورد نظر شما را از هر سایتی که بخواهید خریداری می کنند و شما مبلغ کالا به اضافه سهم شرکت واسطه را به این شرکت پرداخت می نمایید.

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. jhbfdkcx گفت:

    این چه مطلبیه آخه؟ حتی یک دونه روش رو توضیح نداده. گفته برید به فامیلاتون بگید بخرن یا شرکت واسطه پیدا کنید؟ خودمون نمیدونستیم. مرسی که اطلاعاتمونو بالا بردین. اتلاف وقت. خودتون باید خجالت بکشید که چنین پست بی محتوایی منتشر کردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *