چگونه از یوتیوب دانلود کنیم؟

چگونه از یوتیوب دانلود کنیم؟

یوتیوب یک سایت اشتراک گذاری ویدئو می باشد که توسط کمپانی معروف گوگل پایه گذاری شده است. این سایت غالبا ویدئو های به اشتراک گذاشته شده را در درون صفحه به نمایش می گذارد. حال برخی کاربران مشتاقند تا ویدئوی تماشا کرده را برای خود دانلود کرده و نگه دارند. سوالات بسیاری در زمینه روش دانلود از یوتیوب مطرح می شود که در این مقاله روش های آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

روش شماره ۱: با استفاده از نرم افزار مدیریت دانلود Internet Download Manager
در این روش ابتدا یک مرورگر خوب (مانند Firefox و یا Chrome) نصب کنید و سپس نرم افزار مدیریت دانلود IDM را نیز نصب کنید (این نرم افزار در بیشتر سایت ها قابل دانلود است). با نصب IDM افزونه IDM CC بر روی مرورگر قرار می گیرد که می توانید از آن بهره ببرید. از این پس در هر صفحه ای، چه در یوتیوب و یا در هر سایت دیگری مانند آپارات هر ویدیویی پخش شود IDM دکمه ی Popup ی با نام Download this video بالای آن ویدئو قرار می دهد و با کلیک بر آن لیست لینک های دانلود با کیفیت های مختلف قرار می گیرد. با کلیک بر روی آن دانلود ویدئو با حجم نمایش داده شده آغاز می شود.

روش شماره ۲: با استفاده از سایت Tube Leecher:
فقط URL (آدرس) ویدیو را در سایت وارد کنید و فایل flv را تحویل بگیرید.

روش شماره ۳: با استفاده از سایت Savefrom.net:
به سایت www.savefrom.net مراجعه نمایید. در این سایت فیلد آدرسی وجود دارد که باید آدرس ویدئوی یوتیوب را در آن وارد کرده سپس کیفیت های مختلفی که از آن ویدئو در دسترس است برای دانلود لینک می شود.

روش شماره ۴: با استفاده از مرورگر Maxthon
در مرورگر مکستون بدون هیچ دردسری و بدون انجام هیچ کاری همه چیز آماده است. در مکستون با پخش هر ویدئویی بعد چند ثانیه دکمه ای پاپ آپ نمایان شده و با کلیک بر آن لینک ها نمایش داده می شود.

روش شماره ۵: با استفاده از Youtube Catcher:
شبیه سایت Tube Leecher، فقط آدرس را وارد کنید و flv را تحویل بگیرید.

از این قبیل سایت ها بسیار زیاد است زیرا یک اسکریپت ساده است و هر کس می‌تواند اسکریپت را در ظاهر های متفاوت قرار دهد و یک سایت جدید بسازد اما شماره ۶ کمی متفاوت است و واقعآ ساده ترین راه است!

روش شماره ۶: با استفاده ازافزونه Youtube Loader:
با نصب این افزونه در فایرفاکس و اضافه کردن اسکریپت Youtube Downloader دکمه ای به اسم Download به زیر کادر ویدئو در یوتیوب اضافه میشه که با کلیک بر آن به آسانی لینک دانلود در اختیارتان قرار می گیرد.

روش شماره ۷: استفاده از سایت ایرانی داسان:
یک سایت ایرانی و فارسی اقدام به قرار دادن امکان دانلود آسان لینک هایی از جمله یوتیوب نموده است. این سایت حتی قابلیت انتخاب کیفیت را نیز داراست. آدرس سایت dasan.ir می باشد.

روش شماره ۸: استفاده از نرم افزار اندروید در گوشی های اندرویدی:
نرم افزار کاربردی YouTube Downloader Plus v1.14 برای آندروید را برای شما عزیزان تدارک دیده ایم . با استفاده از این برنامه مفید به راحتی قادر به دانلود فیلم های مورد علاقه خود از یوتیوب خواهید بود.

روش شماره ۹: تغییر در آدرس یوتیوب:
در این روش که بسیار ساده بوده و نیاز به به هیچ نرم افزاری ندارد ابتدا به صفحه ویدئوی مورد نظر در یوتیوب رفته و یه صورت زیر عمل می کنیم :
به ابتدای آدرس آن دو حرف (ss) اضافه می کنیم .
مثلا آدرس http://youtube.com/watch?v=dfgsgfsdvb را به صورت http://ssyoutube.com/watch?v=dfgsgfsdvb باز نویسی میکنیم. در سایت مقصد امکان دانلود با کیفیت و فرمت های گوناگون فراهم خواهد شد.

روش شماره ۱۰: دانلود از یوتیوب در مک:
همانطور که میدانید بسیاری از افراد از سیستم عامل مک استفاده می کنند. این سیستم عامل مختص مصرف کنندگان محصولات اپل می باشد. به هر حال، ابزار های مورد استفاده کاربران ویندوز با مک کاملا متفاوت است و به همین منظور کاربران مک را اغلب نادیده می گیرند و نرم افزار های مورد استفاده آن ها را کمتر طراحی می کنند. از آنجایی که جمعیت کاربران همه از یوتیوب یکبار هم استفاده کرده اند، لازم است که که ابزاری برای دانلود مستقیم ویدیوهای آن داشته باشیم. برای ویندوز این برنامه ها به وفور یافت می شود اما برای مک خیر.
با استفاده YouTube Downloader Pro Mac می توان به خوبی و راحتی فیلم های یوتیوب را با یک کلیک در سیستم عامل مک، دانلود کرد و بر روی سیستم ذخیره کرد. بنابراین اگر از کاربران مک و سافاری هستید این افزونه را نصب کنید و از دانلود و تماشای ویدئو لذت ببرید.

ممکن است این ۱۰ روش پیشنهادی برای همه به کار نیاید اما با این حال سعی کردیم راهنمایی لازم را انجام دهیم تا شاید یکی از این روش ها به کار آید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *