چگونه با شوهر بی احساس و بی ذوق خود رفتار کنیم؟

وحشتناکترین جملات یک زن به شوهرش

 

نحوه برخورد با شوهر بی احساس/ شوهر بی احساس چه ویژگی هایی دارد؟

کنار آمدن با شوهر بی ذوق و بی احساس کار بسیار سخت و حتی ناامید کننده است، ولی شاید زبان عشق شوهرتان با شما متفاوت است و برای درک احساس او نیاز به تغییر دیدگاهتان دارید.

عشق، عاطفه، ابراز محبت و وجود صمیمیت بین زن و شوهر برای ادامه زندگی زناشویی و احساس خوشبختی ضروری است. زمانی که یک نفر یا هر دو نفر دست از تلاش برای بهبود رابطه شان بردارند، سردی و بی تفاوتی در زندگی حکم فرما می شود.

 

معمولا زنان در این زمینه بیشتر از مردان به فکر هستند و بیشتر برای حفظ صمیمیت رابطه تلاش می کنند ، زمانی که زنی با شوهر بی احساس و بی ذوق روبرو می شود و دچار بی توجهی و بی مهری او می شود در ابتدا سعی می کند با راهکارهای مختلف ، شوهر بی احساسش را سر ذوق بیاورد.

 

ممکن است حتی برای این که شوهرشان احساسی از خودش بروز دهد به او التماس کنند ، گریه کنند ، سرش داد بزنند و یا در نهایت تلافی کنند و آن ها هم شروع به بی محلی نسبت به شوهرشان نمایند. مسلما اگر تجربه ارتباط با شوهر بی احساس و بی ذوق را داشته باشید میدانید که هیچکدام از این راهکارها منجر به بهبود رابطه نمی شود و نمیتوانید با این رو شبهای گرما و صمیمیت را به زندگی بیاورید.

 

در ادامه مقاله  دلیل این که چرا شوهر شما بی احساس و بی ذوق است یا این که چرا شوهرتان سرد شده است را با شما در میان می گذاریم تا بتوانید روش صحیح برخورد با او را به کار بگیرید.

 

 

زبان عشق شوهرتان را بشناسید

شاید شوهر شما بی ذوق و بی احساس نیست و فقط زبان عشقش با شما متفاوت است. زبان عشق افراد میتوانید با هم متفاوت باشد. به عقیده گری ، پنج زبان عشق در افراد وجود دارد که عبارتند از :

– نیاز به وقت گذاشتن

– کلام تایید آمیز

– محبت عملی و خدمتگزاری

– هدیه دادن

– تماس فیزیکی

اگر متوجه شوید که شوهرتان در کدام دسته قرار دارد بهتر میتوانید متوجه عشق و محبت او نسبت به خودتان بشوید.

 

علت بی احساس شدن مردان

آیا شوهر شما از همان ابتدای آشنایی سرد و بی احساس بوده؟ یا اخیرا تبدیل به شوهری سرد و بی احساس شده است؟ بی احساس و بی ذوق بودن مردان میتواند ریشه در تربیت خانوادگی آن ها داشته باشد یا این مشکلی برای زندگی شخصی یا کاری ان ها به قدری فکرشان را درگیر کرده که دیگر احساسی برایشان نمانده است.

 

استرس زیاد

یکی از مشکلاتی که باعث می شود شوهرتان بی ذوق و بی احساس شود ، شرایط سخت و استرس زا است. این شرایط در اغلب مردان باعث می شود که دیواری بین خود و دیگران بکشند و در لاک خودشان فرو روند.

 

مردی که تحت فشار و استرس قرار گرفته باشد حتی متوجه بدرفتاری و بی توجهی های خودش نمیشود و تا زمانی که خودش با شما درد دل نکند نمیتوانید متوجه حجم زیاد مشکلاتش شوید.

اگر شوهرتان به تازگی بی ذوق و بی احساس شده و به شما بی محلی کند به احتمال زیاد برای این است که نمیخواهد شما را درگیر مشکلاتش کند.

 

ممکن است مشکلی خانوادگی با مشکل بین فردی ،یا مشکلی در محل کار او را تحت فشار قرار داده یا حتی ممکن است در رابطه خودتان مسئله ای باعث ایجاد استرس در شوهرتان شده باشد و او را از شما دور کرده باشد.

شاید شوهرتان نیاز به حمایت شما دارد ولی نمیداند که چطور در این باره صحبت کند.

 

برملا کردن نقاط ضعف ، درک احساسات و به زبان آوردن آن ها به طور کلی برای مردان سخت است و اگر رابطه شما به قدری صمیمی نباشد که شوهرتان بداند با حرف زدن درباره مشکلاتش ، شما به هم نمیریزید یا در موردش قضاوت منفی نمیکنید ، ابراز احساسات و ناراحتی ها و مشکلاتش برایش سخت تر خواهد شد.

 

در این گونه موارد قبل از این که از شوهرتان بپرسید چرا بی ذوق و بی احساس شده و به شما کم محلی میکند ، از او بپرسید حالش این روزها چطور است ، آیا مشکلی ندارد که بخواهد با شما در میان بگذارد.

به او نشان دهید که نگرانش هستید و میتوانید حامی مهربان و دلسوزی برایش باشید و با تمام وجود آماده شنیدن حرفهایش هستید و از هیچ کمکی برایش دریغ نمی کنید.

 

مشکلی در رابطه او را آزار می دهد

شاید مشکلی در زندگی مشترک شما ایجاد شده باشد که او را آزار میدهد ، این مشکل میتوانید مربوط به شما یا حتی خودش باشد. شاید هیچکدام در این موضوع مقصر نباشید و این مشکلات روی ناخوداگاه شوهرتان تاثیر منفی گذاشته باشد به طوری که حتی خودش هم نتواند دلیل رفتارش را متوجه شود.

 

وابستگی بیش از حد

وابستگی بیش از حد به خصوص زمانی که همه زندگی شما به وجود شوهرتان وابسته شود و برای انجام هر کاری حتی خوشحال بودن به وجود او نیاز داشته باشید میتواند شوهرتان را از شما دور کند.

آبا مدام به او پیام میدهید یا با او تماس می گیرید؟

آیا تعداد پیام های شم خیلی بیشتر از پیام های شوهرتان است؟

آیا همیشه از او طلب عشق و محبت و نوازش و آغوش دارید و زمانی که کنار شماست دائما به او میچسبید؟

آیا همیشه شما هستید که پیشنهاد رابطه جنسی می دهید؟

آیا هیچ حد و مرزی برای شکستن شخصیت خودتان قائل نیستید؟

هر کدام از موارد بالا میتواند باعث دور شدن و بی احساس شدن شوهرتان نسبت به شما شود.

 

وابستگی بیش از حد به یک نفر به طور ناخودآگاه باعث کم ارزش شدن وجود شما در مقابل او می شود ، شوهرتان هم از ین قاعده مستثنی نیست.

اگر تصور میکنید مدام چسبیدن شما به شوهرتان باعث شده نسبت به شما بی محلی کند از او بپرسید چه توقعاتی از شما دارد و با چه رفتارهایی راحت تر است.

 

سعی کنید به جای خفه کردن شوهرتان با چسبیدن به او ، زندگی مستقلی برای خودتان داشته باشید و به دنبال سرگرمی های مورد علاقه و پیشرفت خودتان باشید ، با دوستانتان معاشرت کنید و اجازه دهید شوهرتان کمی نفس بکشد و دلش برای بودن با شما و جلب توجه شما تنگ شود.

 

شوهرتان هر چقدر هم عاشق شما باشد نیاز به حریم خصوصی و زمانی برای تنهایی دارد. پس سعی کنید مدتی حتی برای یک روز هم که شده به او اجازه دهید با خودش خلوت کند ، دوری موقت باعث می شود ، دلتان برای هم تنگ شود و بیشتر قدر هم را بدانید.

 

خواسته های شوهرتان را نادیده گرفته اید

شاید قبل از این که شوهرتان به شما بی توجهی کند شما بدون این که متوجه باشید به او بی محلی کرده اید، شاید خواسته ها و انتظارات او را ندیده گرفته اید و شوهرتان کم کم و به مرور زمان دچار سرخوردگی شده و دیگر نمیتواند به شما ابراز احساسات کند. مثلا بدون هماهنگی با او برای آخر هفته مهمان دعوت کرده اید و بدون این که زندگی مشترکتان را در نظر بگیرید و با هم برنامه ریزی کنید ، او را به حساب نیاورده اید. مسائلی از این قبیل میتواند به مرور شوهرتان را نسبت به شما بی توجه کند.

 

دخالت خانواده و دوستان شوهرتان

آیا شوهر شما دوستانی دارد که از شما خوششان نمی اید؟

دوستان شوهر شما مجردند و دلشان میخواهد دائم با هم بیرون بروند و خوش بگذرانند؟

آیا خانواده شوهرتان از شما خوششان می آید؟

آیا شخصیت شما را دوست ندارد ؟ ابراز نگرانی یا نارضایتی ای از آن ها شنیده اید؟

آیا در گذشته مشکلی با خانواده شوهرتان داشته اید؟

اگر این طور است شاید آن ها تصمیم گرفته اند شوهرتان را سر عقل بیاورند و اظهار نظرهایشان باعث تغییر رفتار شوهرتان شده باشد.

اگر دوستان و خانواده شوهرتان شما را دوست نداشته باشند شرایط برایتان سخت میشود به خصوص اگر نظراتشان برای شوهرتان مهم باشد.

 

چطور با شوهر بی احساس و بی ذوق رفتار کنید

اگر میخواهید دوباره صمیمیت را به زندگیتان برگردانید یا شوهرتان را به مردی با محبت و با احساس تبدیل کنید باید از انجام یک سری اشتباهات به شدت اجتناب کنید و راه حل های مناسب تری را جایگزین آن ها کنید.

 

برای محبت التماس نکنید : شاید فکر کنید شما برای جلب توجه شوهرتان ، التماس نمی کنید ولی غر زدن مداومی که منجر به کلافه شدن شوهرتان برای جلب توجه بشود فرقی با التماس کردن ندارد. این رفتار ها چیزی جز گدایی محبت نیست.

 

شما با این نوع رفتار باعث ایجاد احساس گناه در شوهرتان میشوید و باعث می شوید احساس ضعف کند و به این نتیجه برسد که برای جلب توجه بازیچه شما قرار گرفته است و نسبت به شما احساس خشم و نفرت کند.

 

روش درست برقراری ارتباط را بیاموزید : به جای غر زدن ، التماس کردن و گدایی محبت، با آرامش به همسرتان توضیح دهید که رفتار بی احساسش چقدر شما را آزار میدهد و باعث شده فکر کنید علاقه ای به شما ندارد. از جملاتی که بار منفی زیادی دارند استفاده نکنید ، به عنوان مثال : هیچوقت به من محبت نمیکنی باعث میشود شوهرتان احساس کند شما فرد قدر نشناسی هستید و همه خوبی هایش را ندیده گرفته اید.

 

جملاتتان را با ، من احساس میکنم، شروع کنید و بدون قضاوت یا متهم کردن شوهرتان صرفا در مورد احساس خودتان حرف بزنید. بعد از اتمام حرفهایتان به شوهرتان هم اجازه بدهید حرف بزند و صحبتش را تا پایان گوش دهید. زمانی که هر دو نفرتان سفره دلتان را باز کنید ، میتوانید با همفکری تمام راه حل های ممکن برای افزایش صمیمیت در زندگیتان را بررسی کنید.

 

خودتان برای بهبود رابطه پیشقدم شوید : اجازه ندهید فضای سرد ایجاد شده رابطه شما را شکننده کند. میتوانید خودتان با شوهرتان تماس فیزیکی برقرار کنید و به او محبت جسمی داشته باشید. او را در آغوش بگیرید ، ببوسید ، دستش را بگیرید و نوازش کنید. به شوهرتان نشان دهید که پیوند خاصی بینتان برقرار است و میخواهید این پیوند را تقویت کنید.

 

درباره موضوعات مثبت صحبت کنید : دست از شکایت و غر زدن درباره مشکلات زندگی بردارید و یک موضوع مثبت و امیدوار کننده پیدا کنید و در باره آن حرف بزنید مثلا از شوهرتان تعریف کنید. اگر موضوعی به نظرتان جالب است در موردش حرف بزنید. از شوخ طبعی برای بهبود رابطه استفاده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *