راه‌هایی برای افزایش تعهد شوهر بی عرضه و بی دست و پا

وحشتناکترین جملات یک زن به شوهرش

 

با شوهر بی‌مسئولیت، بی عرضه، تنبل و بیخیال چطور رفتار کنیم؟

زندگی با شوهر بی عرضه و بی دست و پا ارتباطی بسیار آزار دهنده است و فشار مسئولیت بیش از حدی را روی زن وارد میکند.

در زمان آشنایی بهتر است به مسئولیت پذیری طرف مقابلتان دقت زیادی داشته باشید چرا که وارد زندگی شدن با یک مرد بی عرضه و بی مسئولیت می تواند فشار روحی و جسمی بسیار زیادی به یک زن وارد کند و خستگی و اعصاب خوردی دائمی شما اجازه نخواهد داد طعم شرین عشق و علاقه و یک ازدواج موفق را بچشید.

 

اگر بدون بررسی درست وارد زندگی با یک مرد بی عرضه و بی مسئولیت شده اید و در حال حاضر تمایلی به طلاق ندارید ، باوجودی که تغییر این عادت ها میتواند سخت و زمان بر باشد ولی اگر فکر میکنید زندگیان ارزش حفظ کردن دارد میتوانید از یک مشاور خانواده در این زمینه کمک بگیرید و با تغییر رفتار خودتان به شوهرتان کمک کنید رفتارش را تغییر دهد.

 

در ادامه مقاله مهم ترین علایمی که نشان میدهد مرد مقابل شما یک فرد بی عرضه و بی مسئولیت است را با شما در میان می گذاریم.

 

 

علایم مرد بی عرضه و بی مسئولیت

بی عرضگی و بی مسئولیتی معمولا همراه با تنبلی است ، چنین فردی در طور روز کار مفید کمی انجام میدهد و معمولا خودش را با یک کار غیر مفید سرگرم میکند مثل بازی کردن یا تماشای تلویزیون.

 

شوهر بی عرضه و بی مسئولیت معمولا بیشتر ساعات روزش را به انجام فعالیت های غیر مفید می گذراند و اگر کاری از او بخواهید با جواب رد روبرو می شوید مثل این که حوصله ندارد یا وقتش را ندارد و کارهای بی اهمیت را به کارهای مهم ترجیح میدهد. سایر علایم شوهر بی عرضه و بی دست و پا عبارتند از:

 

• حمایت نکردن از شما :

زمانی که خانواده اش بی دلیل و بدون منطق از شما انتقاد میکنند و باعث ناراحتی شما می شوند ، از شما دفاع نمی کند و حتی جلوی دیگران حرفهای مادرش را تکرار میکند و توقع دارد به او حق بدهید.

 

• منتظر نظر دیگران است :

شوهر شما برای گرفتن تمصمیم به نظر دیگران تکیه میکند و حتی در صورت مواجه شدن با مخالفت دیگران ، تصمیمش را عوض میکند.

 

• به تاخیر انداختن کارها :

در پاسخ به درخواست هایتان معمولا کلمات فردا یا بعدا را می شنوید. این افراد مدام کارهایشان را به بعد موکول میکنند و به همین دلیل با مشکلات کاری زیادی روبرو می شوند و حتی ممکن است اخراج شوند. اگر ماشینشان نیاز به تعمیر دارد می گویند فردا می برم تعمیرگاه و معمولا حوصله انجام به موقع کارهای مهم را ندارند و برایشان بهانه تراشی میکنند مثلا برای این کار ساخته نشده ام یا از پس این کار بر نمی ایم.

 

• برنامه ریزی ندارند :

افرد بی عرضه و بی مسئولیت هیچ برنامه ای برای آینده ندارند و ترجیحشان این است که برنامه ریزی نکنند و هر چیزی که پیش بیاید را انجام دهند و معمولا کارهایشان را نصفه نیمه رها میکنند.

 

• ادعا می کنند سرشان شلوغ است :

افراد بی عرضه و بی مسئولیت با این که در طول روز کار خاصی انجام نمی دهند ولی مدام ادعا میکنند که سرشان شلوغ است و وقت ندارند.

 

دلایل بی عرضه و بی مسئولیت بودن شوهر

• نداشتن انگیزه :

افرادی که انگیزه درونی یا بیرونی کافی برای پیشبرد کارهایشان را ندارند به مرور دست از انجام کارهای مفید بر میدارند.

 

• نداشتن هدف :

فردی که هدف و معنایی برای زندگی اش تعریف نکرده باشد به سمت تنبلی و عرضه شدن پیش می رود چرا که احساس پوچی و بی ارزشی دارد و حس میکند زندگی اش هیچ مقصد خاصی ندارد .

 

• ترس از مسئولیت پذیری :

برخی افراد از پذیرش مسئولیت های زندگی و خانواده میترسند و نمی خواهند آزادی و استقلالشان از بین برود به همین دلیل ترجیح می دهند وقتشان را به کارهای غیر مفید بگذرانند.

 

• سبک زندگی اشتباه :

افرادی که سبک زندگی اشتباهی دارند به سمت بی عرضه و بی مسئولیت شدن پیش می روند به عنوان مثال افرادی که برنامه ریزی ندارند ، غذای سالم نمی خورند ، فعالیت هدف داری انجام نمی دهند ، شغل ندارند و غیره . اصلاح سبک زندگی این افراد به مسئولیت پذیر شدنشان کمک میکند. ترس از شکست هم به این اشتباهات دام می زند بنابراین اصلا شروع به کاری نمی کنند تا آسیبی نبینند.

 

• افسردگی :

افسردگی انرژی و انگیزه فردر ا به شدت کاهش میدهد و منجر به رفتارهای بی فایده و حتی مضر می شود مثل پرخوری ، کم خوابی ، ورزش نکردن ، بی حوصلی ، وقت گذراندن به بطالت و غیره. گاهی اوقات فردی که قبلا کارهای بسیار زیادی برای رسیدن به هدفش انجام داده و خیلی چیزها را در این مسیر قربانی کرده زمانی که به هدفشان می رسند انگیزه شان از بین رفته و بی مسئولیت می شوند که ممکن است موقتی باشد ولی گاهی نرسیدن به نتیجه مطلوب باعث می شود این فرد احساس کند تلاش کردن بی فایده هاست و بهتر است از تلاش های خسته کننده دست بردارد.

 

• کمبود اعتماد به نفس :

نداشتن حس ارزشمندی به دلیل سرزنش ها و انتقادهای دیگران در دوران کودکی منجربه کاهش اعتماد به نفس و احساس شکست خوردگی درونی می شود بنابراین فرد به سمت کارهایی که فکر میکند از پسشان بر نمی آید نمی رود و به صورت دائمی احساس میکند توانایی اش از دیگران کمتر است.

 

• وابستگی :

وابستگی شدید به خانواده یا دوستان یا برخورداری از حمایت های افراطی منجر به بی عرضگی و بی مسئولیتی در ا زدواج می شود. چنین افرادی معمولا نمی توانند از پس مسئولیت های زندگی بربیایند و به جای تلاش برای بهتر شدن وقتی می بینند نمی توانند کارها را به خوبی انجام دهند خودشان را کنار می کشند.

 

• تحت تاثیر حرف دیگران بودن :

برخی مردان به شدت تحت تاثیر انرژی منفی دیگران قرار می گیرد ، شنیدن حرفهایی مثل ، تو نمیتوانی ، تو از پسش بر نمی آیی ، این همه کار هست ، چرا این کار را انجام میدهی و غیره میتواند ذهنیت منفی در فرد ایجاد کند و واقعا دست از تلاش کردن برداشته و تبدیل به فردی بی عرضه و بی مسئولیت شود.

 

 

روش برخورد با شوهر بی عرضه و بی دست و پا

زندگی با چنین افرادی و اصلاح و بهبود آن ها نیاز به صبر زیادی دارد ، چرا که این افراد به سادگی تغییر نمی کنند و در بسیاری از مواقع نسبت به تغییر کردن موضع می گیرند و شاید سالها تغییر شخصیت او طول بکشد و در صورت یکه رفتارهایش شما را آزار می دهد و همکاری ای برای بهتر شدن شرایط ندارد، بهتر است تصمیمتان را برای ادامه مسیر یا جدایی بگیرید.

 

• گفتگوی منطقی :

احساساتتان را با او در میان بگذارید و برایش توضیح دهید که چه رفتارهایی شما را آزار می دهد. از او بپرسید چرا از مسئولیت های زندگی مشترک فرار می کند ، چرا تنبلی میکند ، آیا احساس خستگی دارد ، آیا انگیزه ندارد ، از شکست می ترسد و غیره. اگر بتوانید با یک گفتگوی منطقی و محترمانه و البته صمیمی ریشه مشکل او را پیدا کنید بهتر میتوانید او را راهنمایی کنید.

 

• اعتماد به نفسش را افزایش دهید :

با احترام با او برخورد کنید و به او اعتماد به نفس بدهید و برخی کارها را کاملا به او بسپارید و تشویقش کنید حتی اگر به خوبی از عهده آن کار بر نمی آید. گاهی برای کارهایتان از او کمک بخواهید و از این که چقدر خوب شما را راهنمایی کرده است تعریف کنید. به او بقبولانید که قهرمان زندگی شما و فرزندانتان است تا تمام تلاشش را برای این قهرمان بودن حفظ کند.

 

• توقعتان را کم کنید :

از همان ابتدا توقع نداشته باشید که کارهایی که به او محول کرده اید فوری به پایان برسد. کمی توقعتان را کم کنید و اجازهدهید که بدون فشار کم کم کارها را پیش ببرد.

 

• از او قدردانی کنید :

حتی اگر کاری که انجام داده قدمی کوچک و جزئی به حساب می اید از او قدردانی کنید و نشان دهید که چقدر از او رضایت دارید. تشویق و قدردانی یک تقویت کننده مثبت و قوی برای تداوم مسئولیت پذیری است.

با کارهایی مثل ماساژ دادن ، حمام دو نفره ، سفر رفتن یا تفریح ، داشتن رابطه جنسی هیجان انگیز و متنوع یا بوسیدن و در آغوش گرفتن به عنوان پاداش به او روحیه و انرژی بدهید.

 

• انعطاف پذیر باشد :

درباره نحوه انجام کارها انعطاف پذیر باشید و به روشهایش ایراد نگیرید و اجازه دهید با هر روشی که راحت است کارهایش را انجام دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *