چگونه بدون فر ، کیک درست کنیم؟

چگونه بدون فر ، کیک درست کنیم؟

بهانه بسیاری از خانم ها برای درست نکردن کیک، نداشتن فر می باشد. در اینجا یک نوع کیک بسیار خوشمزه اما بدون نیاز به فر را آموزش می دهیم.
مواد لازم
۱ـ تخم مرغ : ۱ عدد ۲ـ شکر: ۱ فنجان ۳ـ شیر : ۱ فنجان ۴ـ روغن نباتی ( مایع) : ۱ قاضق غذاخوری ۵ـ آرد : ۲ فنجان ۶ـ بکینگ پودر : ۱ قاشق مربا خوری ۷ـ وانیل : ۴/۱ قاشق چای خوری ۸ـ کاکائو : ۲ قاشق غذا خوری
طرز تهیه
ابتدا تخم مرغ و شکر را با همزن مخلوط کرده تا کرمی شکل شود و سپس شیر و روغن مایع را اضافه کنید، هم بزنید و بعد از آن آرد و بکینگ پودر و وانیل و کاکائو را هم اضافه کرده هم بزنید تا مایه یکدست شود. ته فنجانها را چرب کرده ( بهتر است ته فنجانها را با کره نرم شده چرب کنید.) و مواد را تا نصف فنجان پر کنید . چون کیک پف می کند و بالا می آید. یک قابلمه انتخاب کرده و فنجانها را در قابلمه گذاشته و در کف قابلمه تا نصف فنجانها آب بریزید . مواظب باشید آب داخل فنجانها نشود و روی حرارت قرار دهید . آب که به جوش آمد قابلمه را حوله یا دم کنی کشیده و در را روی آن بگذارید . تا بخار آب روی کیک نریزد و حرارت را کم کنید.
در قابلمه را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه باز نکنید تا کیک آماده شود . بهتر است بعد از پخت کیک که زیر آن را خاموش کردید به مدت ۱۵ دقیقه با دم کنی در بسته بگذارید استراحت کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *