چگونه برای آرایشگاه تبلیغ کنیم؟ + ۱۲ بهترین راه تبلیغ آرایشگاه

آرایش

آرایش

این روزها اکثر آرایشگران در حال پرسیدن این سوال از خود هستند که چگونه برای آرایشگاه تبلیغ کنیم؟ صنعت زیبایی و آرایشگری در سال‌های اخیر شاهد رشد بسیار چشمگیری در ایران بوده است.

تعداد سالن‌های زیبایی در ایران روز به روز در حال افزایش یافتن است.

شاید دلیل حجم عظیم از استقبال مردم از این حرفه را بتوان درآمد فوق‌العاده آن دانست. اما مسئله اینجا است که با در نظر گرفتن تعداد زیاد سالن‌ها و آرایشگاه‌ها چگونه باید تجارت خود را از دیگران متمایز سازیم؟

اگر می‌خواهید بدانید که که چگونه برای آرایشگاه تبلیغ کنیم؟ باید به شما بگوییم که راه و روش‌های زیادی به منظور تبلیغ آرایشگاه وجود دارد. پیشرفت علم و تکنولوژی در سال ۱۴۰۰ دیگر هر ناممکنی را برای ما ممکن کرده است.

یکی از چالش برانگیزترین کارهای که یک آرایشگاه و یا سالن زیبایی باید انجام دهد این است که با وجود سالن‌های متنوع و رقیب بتواند مشتریان وفادار خود را حفظ کند.

اگر دیدید که کیفیت کار شما در مقایسه با رقیبان‌تان بسیار بالاتر است؛ اما متاسفانه مشتری کمتری دارید باید بدانید که مشکل اصلی از شیوه بازاریابی شما ناشی می‌شود.مسلط بودن به رسانه‌های اجتماعی و سایر مهارت‌های بازاریابی این روزها در هر تجارتی حرف اول را می‌زند.

هر چه شما بهتر بتوانید با استفاده از این ابزارها به معرفی و تبلیغ سالن خود بپردازید. قطعاً در کوتاه مدت از رقبای‌تان پیشی خواهید گرفت.

ما باید چگونه برای آرایشگاه تبلیغ کنیم

این روزها دیگر مشتریان قبل از رجوع به هرگونه سالن زیبایی ابتدا اینستاگرام آن را چک می‌کنند. استفاده صحیح از نمونه کارها و معرفی محیط سالن می‌تواند در این راه بسیار به شما کمک کند. حال اگر صاحب یک سالن زیبایی هستید و قصد دارید تا میان رقیبانتان متمایز شوید این مقاله را حتما تا انتها بخوانید.

دیگر پرسیدن سوال درباره این که چگونه برای آرایشگاه تبلیغ کنیم را فراموش کنید. پس از مطالعه ۱۲ راه تبلیغاتی ذکر شده در زیر خودتان جواب این سوال را پیدا می‌کنید.

هر چقدر هم که آرایشگاه شما فوق العاده باشد اگر مردم از وجود آن اطلاع نداشته باشند هیچگاه در این کار موفق نمی‌شوید. مهمترین کار به منظور جذب مشتری این است که تجربه‌ای به یاد ماندنی به آن‌ها هدیه دهید. در این بخش قرار است پاسخ کاملی به سوال چگونه برای آرایشگاه تبلیغ کنیم، بدهیم.

صندلی‌های خالی از مشتری در یک سالن زیبایی حکم یک کابوس ترسناک را دارد. به منظور جلوگیری از این اتفاق باید به تبلیغ کسب و کار خود بپردازید.

فرایند بازاریابی به نوعی ذهنیت باز نیازمند است و کسانی در این راه موفق‌اند که علاوه بر خلاقیت، ذهن بازی دارند. اکثر سالن‌های زیبایی که تبلیغات آن‌ها را در سطح گسترده مشاهده می‌کنیم ممکن است کیفیت کاری همانند شما داشته باشند؛ اما با استفاده از استراتژی و بازاریابی قوی توانستند جایگاه خاصی میان مشتریانشان پیدا کنند.

ما در ادامه این بخش ۱۲ راه به منضور تبلیغ آرایشگاه به شما معرفی می‌کنیم:

۱. استفاده از اینستاگرام و سایر شبکه‌ های اجتماعی برای تبلیغات

در حال حاضر فیسبوک و اینستاگرام ۲ رسانه اجتماعی محبوب میان مردم هستند. شما می‌توانید پس از گذراندن دوره‌های بازاریابی از طریق اینستاگرام اقدام به تبلیغ سالن زیبایی خود کنید.

همچنین استفاده از یک ادمین ماهر در زمنیه تبلیغات و مدیریت محتوا اینستاگرام میتواند بسیار مفید واقع شود. با در نظر گرفتن این موضوع که تعداد زیادی از مردم دنیا از اینستاگرام استفاده می‌کنند باید بسیار قوی بر روی این مبحث کار کنید. اینستاگرام می‌تواند سبب شود تا مشتریان از از نقاط مختلف شهر یا کشور به سمت آرایشگاه شما جذب شوند.

فیسبوک نیز یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی است که تبلیغات در آن می‌تواند سبب جذب مشتری شود.شما علاوه بر پست کردن نمونه کارهای خود در اینستاگرام می‌توانید از مطالب آموزشی نیز استفاده کنید. با افزایش فالوور می‌توانید جلوه‌ای پررنگتر به پیج اینستاگرام خود ببخشید.

مشتریان پس از بررسی پیج اینستاگرام شما و مشاهده فالوورهای آن قطعاً سالن شما را به منظور ارائه خدمات زیبایی انتخاب می‌کنند.

می‌توانید از مشتریان بخواهید که ویدیوها و یا عکس‌هایی را از خود در اینستاگرامشان به اشتراک بگذارند. به این طریق دوستان و آشنایان آن‌ها با تجارت شما آشنا می‌شوند.

 

۲. اقدام به تهیه ویدیو از سالن خود کنید

در جواب آن دسته از افرادی که می‌پرسند چگونه برای آرایشگاه تبلیغ کنیم. باید بگویم که تهیه ویدیو از آرایشگاه یکی از راه‌های موثر در زمینه تبلیغات است.

خیلی از مردم معتقدند که یک عکس گویای هزاران کلمه است؛ اما ما به شما می‌گوییم که یک فیلم می‌تواند خیلی بیشتر از عکس تاثیرگذار باشد. شما با پست کردن و ارائه محتوای ویدیویی می‌توانید تعداد رزرو های بیشتری را ثبت کنید.

بهتر است دیگر معطل نکنید و همین حالا دوربین عکاسی یا فیلمبرداری خود را بردارید. ضبط فیلم از مراحل انجام کار و یا معرفی محیط آرایشگاه به بالا رفتن مشتریان کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده است که ۵۳ درصد از مشتریانی که اقدام به تماشای یک ویدیو در شبکه اجتماعی می‌کنند؛ در نهایت برای دریافت آن خدمات یا محصول اقدام می‌نمایند.

تهیه فیلم می‌تواند به شکل موثری بازاریابی شما را تحت‌الشعاع قرار دهد. اگر مایل به معرفی سالن خود به تعداد زیادی از افراد هستید می‌توانید پلتفرم یوتیوب را نیز امتحان کنید.

شما در این فیلم‌ها می‌توانید به سوالاتی که مشتریان جدید ممکن است راجب آرایشگاه شما داشته باشد پاسخ دهید. شما می‌توانید روش‌ها و سبک‌های درمانی مختلفی را به مشتریان معرفی کنید.

همچنین فراموش نکنید که اقدام به تهیه فیلم از نمونه کارها و یا مهارت فوق‌العاده خود در انجام امور را نیز ضبط کنید.

۳. امکان رزرو آنلاین

با آنلاین شدن انواع کسب و کارها دیگر مردم به دنبال راحت‌ترین راه به منظور دستیابی به خواسته‌های خود هستند. اگر شما تنها رزرو نوبت را محدود به حضور فیزیکی در آرایشگاه کنید ممکن است به این طریق طریق نیمی از مشتریان خود را از دست بدهید. شما می‌توانید به راحتی و از طریق دایرکت اینستاگرام اقدام به رزرو نوبت مشتریان خود کنید.

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که در طول روز مشغله‌های زیادی دارید می‌توانید یک ادمین پاسخگو به دایرکت استخدام کنید. با انجام این کار روند پاسخگویی سالن زیبایی شما به دایرکت مشتریان افزایش پیدا می‌کند.

۴. روزهای تعطیل و آخر هفته‌ ها باز باشید

یکی دیگر از راه‌های این که چگونه برای آرایشگاه تبلیغ کنیم بررسی بازار هدف است. تحقیقات نشان داده‌اند که اکثر مشتریان آرایشگاه‌ها زنان بین ۲۰ تا ۳۵ سال سن هستند. با در نظر گرفتن این موضوع که ممکن است این دسته از افراد شاغل باشند طبیعی است که در روزهای تعطیل و یا آخر هفته اقدام به رزرو نوبت کنند.

ما می‌دانیم که اکثر کسب و کارها در روزهای تعطیل و یا آخر هفته‌ها فعالیت نمی‌کنند. اگر شما اقدام به بازگشایی آرایشگاه خود در آخر هفته‌ها و یا تعطیلات کنید می‌توانید مشتریان ثابت و وفاداری برای آرایشگاه خود بیابید. بازگشایی در ایام تعطیل باعث می‌شود تا مراجعه‌کنندگان به سالن شما بیشتر شوند.

۵. آرایشگاه خود را در صفحه نتایج گوگل قابل مشاهده کنید

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه برای آرایشگاه تبلیغ کنیم باید به شما بگوییم که گوگل یکی از راه‌هایی است که حتما باید آن را امتحان کنید. اگر مردم به دنبال یک سالن آرایشی در منطقه‌ای خاص بگردند ابتدا اقدام به سرچ در گوگل مپ می‌کنند. استفاده صحیح از گوگل می‌تواند تعداد مشتریان شما را دو برابر کند.

شما از طریق راه‌های مختلف می‌توانید در گوگل تبلیغ کنید. با تسلط داشتن بر مبحث سئو و یا گوگل ادز می‌‌توانید از سایر رقبایتان پیشی بگیرید. اگر وقت کافی برای یاد گرفتن این مهارت‌ها را ندارید می‌توانید از یک کارشناس سئو و یا فردی که در این زمینه ها ماهر است کمک بخواهید هم چنین در مقاله “نحوه تبلیغات گوگل” هم به آموزش تبلیغات در گوگل پرداخته ایم.

۶. اقدام به ساخت یک سایت اینترنتی کنید

اگر توجه کرده باشید اکثر کسب و کارها در حال گسترش تجارت خود از طریق سایت هستند. اکثر فروشگاه‌های سنتی در حال مدرن کردن تجارت خود به وسیله سایت هستند. داشتن یک سایت به منظور معرفی کسب و کار شما می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد. برای ساخت سایت می توانید از سایت سازها نیز استفاده نمایید که آموزش آن را به صورت کامل در مقاله “ساخت و طراحی وب سایت رایگان” آورده ایم.

البته باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که داشتن سایت خرج‌ها و زحمت‌های خاص خود را دارد. شاید لازم شود که برای مدیریت سایت خود یک ادمین سایت استخدام کنید. همچنین مردم با سرچ کردن نام آرایشگاه شما در اینترنت و سپس مشاهده سایت‌تان بیشتر به شما اطمینان خواهند کرد.

اگر بتوانید با استفاده از بهینه‌سازی‌های مرتبط سایت خود را به نتیجه اول گوگل تبدیل کنید آنگاه دیگر هیچ نگرانی بابت این که چگونه برای آرایشگاه تبلیغ کنیم و از این راه مشتری پیدا کنیم ندارید.

 

۷. ارائه مشاوره و خدمات رایگان

شما در مشاور‌ه‌های خود می‌توانید به تبلیغ آرایشگاه بپردازید. شما در طول مشاوره‌های رایگان خود باید به تمامی سوالات مشتریان در خصوص سالن زیبایی خود پاسخ دهید. با ارائه مشاوره و خدمات رایگان می‌توانید علاوه بر تبلیغ برای خود مشتری جذب کنید. در طول مشاوره‌ به مشتریان باید درخصوص نیازهای آنها و همچنین آخرین متد روز صحبت کنید.

با انجام این کار می‌توانید برای سالن زیبایی خود نزد مشتری نوعی ارزش ایجاد کنید. حال با دانستن این موضوع دیگر این نکته را می‌دانید که چگونه برای آرایشگاه تبلیغ کنیم.

۸. استفاده از افراد مشهور مجازی به منظور اینفلوئنسر مارکتینگ

اگر دوست دارید تا در بازه زمانی کوتاهی مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کنید؛ استفاده از شیوه تبلیغاتی اینفلوئنسر مارکتینگ دقیقاً همان چیزی است که شما می‌خواهید. با استفاده از این ترفند شما در ازای پرداخت مبلغ مشخصی سریعاً معروف می‌شوید. در ابتدا لازم است که یک فرد مورد اعتماد و معروف را در اینستاگرام و یا سایر فضاهای مجازی بیابید.

سپس از او بخواهید که یا به تبلیغ محصولات شما بپردازد و یا این که درباره سالن زیبایی شما تبلیغ کند. همچنین شما می‌توانید با ضبط فیلمی در خصوص مراجعه فرد مورد نظر به آرایشگاه خود به تبلیغ کسب و کارتان بپردازید. در حال حاضر استفاده از این اینفلوئنسرمارکتینگ یکی از بهترین راه‌های بازاریابی به منظور افزایش فالوور، افزایش بازدید سایت و یا افزایش مشتری است.

قبل از این که تبلیغات خود را به یک فرد معروف در اینترنت بسپارید؛ بهتر است مطمئن شوید که فالوورهای او کاملا قانونی هستند.مطالعه مقاله “پروفایل آرایشگری” می تواند مفید باشد.

۹. فضای داخلی سالن زیبایی خود را به روز کنید

شما با زیباسازی فضای داخلی آرایشگاه مکانی مناسب به منظور عکس برداری ایجاد می‌کنید. سرمایه گذاری داخل سالن به شما کمک می‌کند تا در شبکه‌های‌اجتماعی معروفتر شوید.

همچنین با انجام این کار می‌توانید عکس‌های زیباتری از مشتریان خود تهیه نمایید. شما با زیباسازی فضای داخل آرایشگاه فقط توجه مشتریان را جلب نمی‌کنید بلکه به واسطه تهیه عکس‌ها و فیلم‌ها از مکان خود در فضای مجازی نیز معروف می‌شوید. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که گمان می‌کنید انجام این کارها خرج کردن پول اضافی است، کاملا حق دارید.

اگر در حال حاضر سرمایه کافی برای این کار ندارید می‌توانید تنها با اعمال تغییرات کوچکی تاثیر به‌سزایی روی جلوه سالن خود داشته باشید.

مثلا تنها یک بخش از دیوار را رنگ کنید و یا از کاغذ دیواری برای زیبا سازی آن استفاده نمایید. در واقع باید برای سالن خود نوعی تم بسازید. سعی کنید تا اعمال تغییرات خود را در بخشی از آرایشگاه اعمال کنید که نور گیری خوبی داشته باشد.

 

۱۰. استفاده از ایمیل مارکتینگ

شما می‌توانید از طریق سایت خود اقدام به ثبت ثبت ایمیل‌های بازدیدکنندگان کنید. با پیدا کردن این ایمیل‌ها می‌توانید از استراتژی ایمیل مارکتینگ به منظور بازاریابی استفاده کنید.

شما باید به این ایمیل‌ها و یا شماره تلفن‌هایی که در اختیار دارید محتویاتی در خصوص آخرین اخبار آرایشگاه خود ارسال کنید؛ برای مثال شما می‌توانید آخرین تخفیفات لاین‌های زیبایی و یا ارائه خدمات رایگان خود را از این طریق به مشتریان معرفی کنید.

عمارتی نوعی بازاریابی است که با استفاده از ایمیل اقدام به ارسال اطلاع رسانی‌ها به افراد علاقه‌مند می‌کند همچنین استفاده از ایمیل مارکتینگ یکی از راه‌های تبلیغاتی بسیار کم هزینه و به صرفه است.

مطمئن باشید که در صورت استفاده صحیح از این استراتژی می‌توانید میزان مشتریان خود را ۲ برابر کنید. ایمیل مارکتینگ یکی از از ترفندهای تبلیغاتی است که می‌تواند برای آن دسته از افرادی که همواره از خود می‌پرسند چگونه برای آرایشگاه تبدیل کنیم مفید باشد.

۱۱. استفاده صحیح از هشتگ گذاری

مطالعات انجام شده نشان داده است که پست‌هایی که دارای حداقل ۹ هشتگ و یا بیشتر هستند عملکرد بهتری در برابر پست‌های دیگر دارند. در صورتی که تاکنون از طریق هشتگ‌ها به تبلیغ کسب و کار خود نپرداخته‌اید بهتر است همین حالا این کار را شروع کنید. با استفاده از هشتگ پستهای شما برچسب گذاری و سپس دسته بندی می‌شوند.

استفاده از هشتگ‌ها بهترین راه به منظور جذب افراد جدید برای دیدن پستهای شما در اینستاگرام است. شما می‌توانید حداکثر سی عدد هشتگ در زیر پست‌های خود استفاده کنید.

استفاده از هشتگ‌های محلی و مرتبط با شهر فعلی خود را فراموش نکنید. قبل از استفاده از این گونه هشتگ‌ها باید به کسب اطلاعات در خصوص هشتگ‌های بپردازید که هم محله‌ای‌های شما از آن استفاده ‌کنند.

حقیقتا یافتن ترکیبی مناسب از هشتگ‌های محلی، هشتگ زیبایی و هشتگ های پربازدید فارسی اندکی دشوار است؛ اما در نهایت با در نظر گرفتن تاثیر فوق‌العاده‌ای که روی کسب و کار شما می‌گذارند واقعاً ارزش وقت گذاشتن را دارند.

پس بهتر است به کسب اطلاعات بیشتری در خصوص شیوه صحیح استفاده از هشتگ در شبکه‌های اجتماعی بپردازید. فراموش نکنید که بهتر است به طور مداوم از هشتگ‌های مشابه زیر پست‌های خود استفاده نکنید؛ زیرا اینستاگرام هشتگ‌های کپی و یا چسبانده شده را جریمه می‌کند.

۱۲. برگزاری مسابقه و یا ارائه تخفیف

آن دسته از افرادی که همواره از خود می‌پرسند چگونه برای آرایشگاه تبلیغ کنیم، باید این روش بازاریابی را حتما امتحان کنند. شما با اعلام ارائه تخفیفات در روزها و یا سالگرد‌های متنوع می‌توانید اقدام به جذب مشتریان وفاداری برای خود کنید.

برای مثال شما می‌توانید ۱۰ درصد تخفیف برای دانشجویان و یا ۲۰ درصد تخفیف برای مشتریان ثابت خود لحاظ کنید. با قرار دادن این اطلاعات و سپس استفاده از هشتگ‌های مناسب در اینستاگرام می‌توانید صندلی‌های آرایشگاه خود را از مشتری پر کنید.

همچنین با برگزاری مسابقه نیز می‌توانید به روند موفقیت خود سرعت بخشید. شما می‌توانید زیر یکی از پست‌های خود از مخاطبین بخواهید که اقدام به تگ کردن دوستان خود کنند. در ادامه نیز یادآور شوید که هر کس بیشترین تعداد تگ را داشته باشد برنده مسابقه خواهد بود.

از طریق اعمال تخفیفات و یا اجرای مسابقه می‌توانید در مدت زمان کوتاهی زبانزد مشتریان گردید. البته توجه داشته باشید که کیفیت کار نیز سهم ویژه‌ای در موفقیت یک آرایشگاه دارد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *