چگونه لازانیا درست کنیم؟

چگونه لازانیا درست کنیم؟

لازانیا از جمله غذاهایی است که به تازگی در میان مردم ایران باب شده و استقبال از آن به دلایل مختلفی از جمله در دسترس بودن امکانات بیشتر نسبت به گذشته بیشتر شده است. البته محبوبیت از غذا خصوصا در بین کودکان قابل رقابت با فست بود می باشد و به دلیل سالم تر بودن آن نسبت به فست بود به شدت توصیه می شود.
ابتدا مواد داخل لازنیا را در داخل ماهی تابه تفت می دهیم. این مواد عبارتند از: گوشت چرخ کرده، پیاز و هویج رنده شده، قارچ خورد شده، پودر آویشن، رب گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای خرد شده، نمک و فلفل و زرد چوبه. این مواد را داخل ماهی تابه سرخ می کنیم.
اما مشکل اصلی که بیشتر خانم ها را به سختی می اندازد، جوشاندن لازانیا و پهن کردن آن روی پارچه است که ممکن است با به هم چسبیدن، له شدن و شکستن ورق های لازانیا می باشد. برای حل این مشکل شما می توانید بدون جوشاندن ورق های لازنیا ته ظرف پیرکس را با روغن مایه چرب کرده و ورقه ها را بدون جوشاندن ته ظرف قرار دهید. سپس مقداری از مواد آماده شده روی آنها بریزید و دوباره لایه بعدی لازانیه، مواد، سس و الی آخر. بر روی لایه آخر، پنیر پیتزای رنده شده ریخته و سپس سه لیوان شیر به ظرف آماده شده اضافه کنید و درب آن را ببندید. سپس ظرف را داخل فر در بالا ترین طبقه و یا پایین ترین درجه حرارت قرار دهید و بسته به درجه حرارت فر های مختلف نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه صبر کنید تا آماده شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *