چگونه مو رنگ کنیم؟

چگونه مو رنگ کنیم؟

اولین قدم در رنگ کردن مو انتخاب رنگ موی مناسب است. نکته مهم این است که باید حتما از رنگ های بسته بندی شده که دارای مجوز از وزارت بهداشت هستند استفاده کنید و از خرید رنگ های بدون بسته بندی خودداری نمایید. ممکن است برخی افراد نسبت به برخی رنگ مو ها آلرژی داشته باشند. در این صورت باید با متخصص پوست این موضوع را در میان بگذارید تا شما را نسبت به انتخاب رنگ مو راهنمایی کند. در ضمن حتما بروشور رنگ موی خریداری شده را مطالعه نمایید.

ابتدا دستکش دست کنید. سپس مقداری از رنگ مو را در یک ظرف که فلزی نباشد بریزید و مقدار کرم اکسیدان له آن اضافه کرده و با قلم رنگ مو آنها را مخلوط کنید. معمولا نسبت این دو ماده با هم یکسان است مگر اینکه روی راهنمای کرم اکسیدان چیز دیگری نوشته باشد.

در مورد رنگ های روشن بهتر است رنگ کردن را از پشت سر شروع کنید اما در مورد رنگ های تیره که هدف آنها پوشش سفیدی مو است بهتر است از جایی که موی سفید بیشتری دارد رنگ کردن را آغاز نمایید.

اگر اولین بار است که موهایتان را رنگ می کنید دقت کنید که تمام تارهای موی شما با رنگ تماس برقرار کند. توصیه می شود ابتدا نزدیک ریشه مو را رنگ نکنید یعنی از جایی شروع کنید که دو و نیم سانتی متر با ریشه مو فاصله داشته باشد. ده دقیق صبر کنید و سپس نزدیک ریشه مو را رنگ بزنید.

در آخر نیز اگر موهایتان نازک است ۳۰ دقیقه و اگر موهای ضخیمی دارید ۴۰ دقیقه صبر کنید. سپس موها را با آب بشویید و شامپو بزنید. توصیه می شود پس از شستن موها از نرم کننده مو نیز استفاده کنیدد. نکته مهم دیگر این است که به هیچ وجه بیش از زمان تعیین شدن شستن موها را به تأخیر نیندازید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *