چگونه می توانیم یک مادر خوب باشیم؟

قبل از بارداری در همان زمان که قصد بارداری دارید، دوست دارید که یک مادر خوب باشید اما در همان لحظه به این می اندیشید که چگونه باید یک مادر خوب باشید. با اینفو همراه باشید تا راز و رمز خوب بودن مادر را یاد بگیرید.

پدران و مادران از راه تحقیق و کتاب و سخنرانی نمی آموزند که چگونه از کودکان مراقبت کنند، هر چند ممکن است مشورت کردن با دیگران درباره ی بعضی مشکلات با ارزش باشد. آن ها از همان راهی که از خودشان به هنگام کودکی مراقبت شده است، اصول را یاد گرفته اند. در واقع، آن ها موقع “عروسک بازی” و مراقبت از عروسک های خود، به تمرین بچه داری پرداخته اند.
شما خواهید فهمید که سایر کارها را به تدریج از راه تجربه و با مراقبت کردن از کودکان یاد می گیرند. این مراقبت از کودک خودتان است که به شما می آموزد که شما می توانید او را تغذیه و استحمام کنید، لباس و کهنه یا پوشک او را عوض و گاز معده اش را خارج کنید و در عوض، کودک زحمات شما را با خشنودی، ابراز احساسات صمیمانه و اطمینان و عشق پاسخ بدهد. به زودی، میان شما و او، یک رابطه ی محکم و اطمینان متقابل برقرار می شود. سپس، وقتی نوزاد مثلاً یک ساله شد احساس می کند فردی است جدا از شما که اندیشه ها و خواست هایی مخصوص به خود دارد، ضمن آن که ممکن است شما و او، در برخورد با مسائل گوناگون، مثلاً در مورد حس کنجکاوی یا بی تفاوتی نسبت به مسائل، شباهت ها و تفاوت هایی داشته باشید. همه ی والدین انتظار دارند در فرزندانشان نفوذ کنند، اما بسیاری متعجب می شوند که می بینند این یک راه دو طرفه است و آن ها، هم از مراقبت کردن و هم از خود کودکانشان مطالب زیادی می آموزند. به عبارت دیگر، مراقبت و سرپرستی کردن، از نظر رشد، مرحله ی بسیار مؤثری در زندگی خود بزرگسالان به حساب می آید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *