چگونه نابغه شویم؟

چگونه نابغه شویم؟

برخی افراد نابغه به دنیا می آیند. نابغه بودن یعنی ضریب هوشی بیش از حد نرمال. اما سوال این است که آیا این ضریب هوشی تضمینی برای موفقیت آنها ایجاد می کند؟ پاسخ این سوال منفی است زیرا خیلی از افراد هستند که از نظر ضریب هوشی در زمره افراد نابغه قرار می گیرند اما استفاده چندانی از ضریب هوشی بالای خود نمی کنند. مطمئنا شما دوست ندارید جزو این افراد باشید. بلکه دوست دارید به موفقیت هایی که افراد نابغه به آنها می رسند برسید. برای این کار به نکات زیر توجه نمایید:
۱ـ اطراف خود را خوب ببینید. افراد موفق یا باهوش نسبت به محیط خود حساس هستند و بی تفاوت از کنار پدیده ها عبور نمی کنند. شما می توانید از طبیعت، از رفتار افراد، از حضور در جامعه چیزهای مفیدی یاد بگیرید که شما را از سطح عادی جامعه بالاتر می برد.
۲ـ حوزه کاری خود را مشخص نمایید. اطلاعات پراکنده شما را به هیچ جا نمی رساند. سعی کنید که حوزه را مشخص کرده و در آن متخصص و استاد باشید. اینگونه بهتر می توانید پیشرفت کنید.
۳ـ تا می توانید در ذهن خود سوال ایجاد کنید. یک انسان متفکر و باهوش، ذهن پر از چرا ها و چگونه هاست. وقتی سوالی در ذهن دارید، برای یافتن پاسخ آن به اطرافتان حساس می شوید و خود به خود منابع یا افرادی را پیدا می کنید که به سوالات شما پاسخ می دهند. بنابراین تا می توانید در ذهن خود سوال ایجاد کنید.
۴ـ خوش گوش دهید. با افراد مختلف نشست و برخاست کنید و سعی کنید بیشتر از اینکه حرف بزنید گوش دهید و از آنها بیاموزید.
۵ـ فلسفه و منطق بخوانید. فلسفه و منطق علومی هستند که معادلات ذهنی را تغییر می دهند و ذهن را باز می کنند بنابراین خواندن اینگونه کتاب ها بسیار شما را در فهم سایر علوم یاری می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *