چگونه پولدار شویم؟

این سوال، یک سوال کلی است که شاید خیلی از افراد بارها از خود یا از یکدیگر این سوال را بپرسند اما هیچکش جواب واضح و مشخصی برای آن ندارد زیر خود سوال واضح و مشخص نیست.
پولدار بودن یعنی جه؟ این سوالی اساسی تر است که ابتدا باید از خود بپرسید. شما در چه شرایطی خود را پولدار می دانید؟ چون اگر برای این سوال پاسخ مناسبی نداشته باشید در حال گول زدن خود هستید و چگونگی چیزی را مدام از خود می پرسید که اصلا نمی دانید چیست و معیاری برای دست یافتن به آن ندارید.
بنابراین با توجه به نکات گفته شده اولین نکته ای که باید رعایت کنید این است که اهداف مالی خود را به طور واضحی تعیین کنید و آنها را مکتوب کنید. اهدافی که مکتوب نشده باشند و واضح و دقیق نباشند احتمال دست یافتن به آنها بسیار کم می شود.
نکته ی دیگر این است که همیشه سعی کنید برای مخارج خود اولویت بندی قائل شوید. بالاخره یکی از راهکارهای اساسی برای پولدار شدن، پس انداز است. اینکه حتی موقع کوچکترین خرجی فکر و خیال بسیار کنید خوب نیست زیرا این کار تفکر فقر را در انسان شکل می دهد اما اینکه برای خارج خود برنامه و اولویت بندی داشته باشید باعث می شود زودتر به اهداف مهمتر برسید و پول خود را بیهوده هدر ندهید.
ویژگی های مثبت، توانمندی ها و امکانات خود را بسنجید و برای استفاده از آنها در جهت کسب درآمد برنامه ریزی جدی کنید.
زمان خود را ارزان نفروشید. سعی کنید کاری را که ارزش افزوده کمی برای شما ایجاد می کند به هیچ وجه انجام ندهید. همیشه زمان خود را طوری مدیریت کنید که کارهای با بیشترین بازده را انجام دهید. این نکته برای دستیابی زودتر به اهداف بسیار اهمیت دارد و رعایت همین نکته شما را به دستاوردهای بسیار خوبی خواهد رساند.
عجله نکنید. برایان تریسی می گوید هیچ راه سریع و آسانی برای پولدار شدن وجود ندارد. بنابراین بسیار بسیار مهم است که وقتی کاری را شروع می کنید تا پایان آن را ادامه دهید و نا امید نشوید. با خود عهد کنید که تا کار را به نتیجه نرسانده اید از آن دست نکشید.
جدیت به خرج دهید. با تفریحی کار کردن به نتیجه نخواهید رسید. سعی کنید کار را طوری انجام دهید که انگار اگر این کار به نتیجه نرسد تمام زندگی خود را از دست خواهید داد حتی اگر اینطور نباشد.
خلاق باشید. در کار و حرفه خود به ایده های جدید فکر کنید. در زمینه مدیریت، تبلیغات، بازاریابی، فروش و … ایده های نو داشته باشید. به یاد داشته باشید ایده ی نو فقط در ساخت محصول جدید نیست. اگر شما یک محصول قدیمی را بتوانید به شیوه ای خلاق بفروشید ثروتمند خواهید شد.
در زندگی خود حتما شغل فروش را تجربه کنید. بسیاری از میلیاردرهای دنیا در ابتدا فروشنده خوبی بوده اند.
اگر نکات فوق را رعایت کنید حتما به نتایج فوق العاده ای دست خواهید یافت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *