چگونه پیتزا درست کنیم؟

چگونه پیتزا درست کنیم؟

پیتزا از جمله مواد غذایی است که بسیار از مردم و خصوصاً کودکان علاقه زیادی به آن دارند اما این روز ها به شدت به مردم توصیه می شود که از فست فودها کمتر استفاده کنند. به دلیل لذیذ و خوشمزه بودن این غذا، پرهیز از آن بسیار سخت است بنابراین بهترین راه حل این است که پیتزا در منزل تهیه شود تا حداقل از مسائل بهداشتی آن مطمئن باشیم و همچنین اینکه چه موادی در آن اضافه کنیم دست خودمان باشد.

در مورد مواد لازم برای تهیه پیتزا باید گفت که تنها مواد ضروری، خمیز پیتزا و پنیر پیتزا هستند. سایر مواد کاملاً بستگی به سلیقه و ذائقه مصرف کننده دارد. اما مواد زیر برای تهیه پیتزا پیشنهاد می شود: سوسیس، قارچ، کالباس، فلفل دلمه، گوشت چرخ کرده، پیاز داغ و … . که ترکیب این ها با خود آشپر می باشد.

مراحل پخت پیتزا بدین شرح است: ابتدا خرد شده پیاز را بدون روغن در داخل ماهیتابه تفت می دهید و بعد از چند دقیقه روغن را اضافه می کنید. پیاز را تا می توانید ریز کنید تا در پیتزا به چشم نیاید. بعد از پیاز، مخلفاتی که نیاز به سرخ شدن دارند اضافه می کنید. مانند سوسیس، قارچ و … و در نهایت همه مخلفات را با هم تفت مختصری می دهید.

پس از اینکه مخلفات آماده شد، خمیر پیتزا را روی میز گذاشته و کمی رب گوجه فرنگی را با مقدار روغن تفت دهید و با قلمو روی آن بکشید. سپس یک لایه پنیر پیتزا رنده شده روی آن ریخته و سپس مخلفات را روی آن بریزید. پس از ریختن مخلفات می توانید دوباره یک لایه پنیر پیتزا اضافه کنید که البته این کار به دلخواه شما می باشد. پس از این کار پیتزا را ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بگذارید تا بماند و سپس داخل فر بگذارید. این کار باعث می شود موقع پخت، پیتزا ترد شود. سپس پیتزا را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در طبقه وسط فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است قرار دهید و دمای فر باید ۱۸۰ درجه سانتیگراد باشد. سپس پیتزا آماده می شود و می توانید آن را با سس دلخواه میل نمایید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *