چگونه کنترل پلی‌استیشن ۴ را به پی‌سی متصل کنیم؟

امروز ما یک آموزش در مورد اتصال کنترل ایکس‌باکس وان به پی‌سی برای شما آماده‌ کرده بودیم و حالا به سراغ کنترل پلی‌استیشن ۴ رفته‌ایم.

همانطور که در مطلب قبلی نیز اشاره کردیم، موس و کیبورد برای بسیاری از پی‌سی‌بازان مناسب است ولی عناوینی هستند که برای تجربه آن‌ها به یک کنترل نیاز خواهید داشت. در این میان کنترل پلی‌استیشن ۴ می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد و حتی می‌توانید از پد لمسی آن نیز به نوعی به عنوان موس استفاده کنید. تنها نکته منفی این است که از جک صدای دوال شاک ۴ بر روی پی‌سی پشتیبانی نمی‌شود و باید هدفون خود را مستقیما به پی‌سی متصل کنید.

برای برقراری این اتصال اکنون فقط به یک کابل USB نیاز خواهید داشت و دیگر مجبور نیستید به سراغ نرم‌افزارهای جانبی بروید. همچنین توانایی برقراری اتصال با بلوتوث را هم دارید و اگر پی‌سی شما همانند لپ تاپ‌ها از این ویژگی را ندارد، می‌توانید یک آداپتور بی‌سیم که سونی طراحی کرده است خریداری کنید و یا حتی با تهیه یک دستگاه بلوتوث که از نسخه ۲ به بالاتر را پشتیبانی کند، مشکلی نخواهید داشت.

روش استفاده از کنترل پلی‌استیشن ۴ در استیم

استیم یک پلتفرم بسیار محبوب برای پی‌سی‌بازان محسوب می‌شود و یک به روزرسانی منتشر کرده است که شما اجازه می‌دهد که از دوال شاک ۴ در هنگام بازی کردن با استیم استفاده کنید. البته این پشتیبانی هنوز در مرحله بتا قرار دارد ولی اسفاده از کنترل پلی‌استیشن ۴ را آسان‌ می‌کند. برای انجام این کار تنها لازم است که استیم خود را به روزرسانی کنید و سپس از طریق کابل یا بلوتوث دوال شاک ۴ را به پی‌سی وصل کنید و از بازی کردن با آن لذت ببرید.

اگر مایل به استفاده از این کنترل در استیم نیستید، ما روش دیگری برای شما قرار داده‌ایم.

روش استفاده از کنترل پلی‌استیشن ۴ در ویندوز


۱_ دانلود برنامه DS4Windows

با اینکه اتصال دوال شاک ۴ به پی‌سی کار بسیار آسانی است، ولی بدون دردسر نیز نیست و شما برای اینکار لازم به دانلود یک برنامه جانبی دارید. این برنامه DS4Windows نام دارد برقراری اتصال را بسیار آسان‌تر می‌‌کند. در واقع این برنامه سیستم شما را گول می‌زند و دوال شاک ۴ را به عنوان کنترل ایکس‌باکس ۳۶۰ که ویندوز از آن پشتیبانی می‌کند، به پی‌سی معرفی می‌کند. شما می‌توانید این نرم‌افزار را از این لینک دانلود کنید.

۲_ نصب برنامه DS4Windows

پس از اینکه نرم‌افزار را از حالت فشرده خارج کردید، شما دو فایل برای اجرا کردن مشاهده می‌کنید. فایل DS4Updater.exe برنامه شما را به روز نگه می‌دارد، پس اگر با مشکلی روبه رو شدید این فایل را اجرا کنید تا برنامه شما به روزرسانی شود و احتمالا مشکل شما نیز برطرف خواهد شد. برای اتصال دوال شاک ۴ به پی‌سی خود، فایل دومی به نام DS4Windows.exe را اجرا کنید.

۳_ تنظیمات برنامه DS4Windows

پس از اجرا شدن برنامه از شما سوال می‌پرسد که دوست دارید تنظیمات و پروفایلتان در کجا ذخیره شود. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که قسمت از پیش تعیین شده Appdata را انتخاب کنید. اکنون یک پنجره جدید باز می‌شود و بر روی «Install the DS4 Driver» کلیک کنید تا درایورهای دوال شاک ۴ نصب شود. اینگونه شما می‌توایند از کنترل پلی‌استشن ۴ بر روی ویندوز ۸، ۸٫۱ و ۱۰ استفاده کنید. اگر ویندوز ۷ یا نسخه قدیمی‌تری دارید باید بر روی «Install 360 Driver» کلیک کنید تا درایورهای کنترل ایکس‌باکس ۳۶۰ را برای شما نصب شود.

۴_ وصل کردن کنترل با استفاده از کابل USB 

شما حالا می‌توایند کنترل خود را به پی‌سی متصل کنید. برای این کار دو روش در دسترس است، استفاده از کابل و یا بلوتوث. برای استفاده کردن از کابل به یک سیم میکرو USB ساده نیاز دارید که امروزه همراه همه گوشی‌های هوشمند است. زمانی که کابل را به کنترل و پی‌سی متصل کنید، ویندوز دوال شاک را شناسایی می‌کند و اکنون می‌توانید به سادگی از آن استفاده کنید.

۵_ وصل کردن کنترل با استفاده از بلوتوث

استفاده از بلوتوث برای برقراری اتصال بین این دو سیستم کار بسیار بهتری می‌تواند باشد و به شما آزادی عمل بیشتری خواهد داد. دوال شاک ۴ دارای بلوتوث است و تنها باید مطمئن باشید که لپ تاپ و یا سیستم خودتان نیز از بلوتوث پشتیبانی می‌کند یا نه؟ اگر اینطور نیست می‌توانید یک دستگاه کوچک بلوتوث با قیمت کمی از بازار خریداری کنید.

برای برقراری اتصال لازم است که دکمه PS و Share را به مدت سه ثانیه فشار دهید تا کنترل روشن شود. سپس از تنظیمات بلوتوث خود بر روی پی‌سی را باز کنید و از آنجا «Wireless Controller» را انتخاب کنید. شاید از شما برای همسان‌سازی رمز بخواهد و تنها لازم است «۰۰۰۰» را وارد کنید. به این روش کنترل شما به پی‌سی متصل خواهد شد و بدون هیچ مشکلی می‌توانید از بازی کردن با آن لذت ببرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *